قیمت گوشی‌های موبایل پرفروش به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت گوشی‌های موبایل پرفروش به چه مواردی بستگی دارد؟

انتخاب یک گوشی خوب می‌تواند تصمیم سختی باشد؛ چرا که ممکن است نتوانید تمام خواسته‌های خود را یک جا داشته باشید. امروزه تنوع مدل‌های گوشی‌های همراه در سایت‌ها و بازار به‌ شدت افزایش ‌یافته و برندهای مختلفی وجود دارند. وقتی فردی قصد خرید گوشی‌ موبایل داشته باشد باید با تحقیق و مشورت از افراد کاردان و کار بلد و با توجه به علایق و میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته است، اقدام به خرید نماید. بنابراین برای خرید گوشی همراه مناسب باید عوامل مختلفی را در خرید یک گوشی خوب مورد توجه قرار دهید که پس از گذشت زمان کوتاهی از خرید خود پشیمان نشوید. خریدن یک گوشی موبایل پرچم‌دار کار چندان ساده‌ای نیست. زیرا اگر قصد خرید یک گوشی گران ‌قیمت را داشته باشید، پس بهترین‌ها را می‌خواهید و هرکدام از سازندگان تعاریف مختلفی را در مورد صفت بهترین ارائه می‌دهند. اگر هم بخواهید یک گوشی ارزان ولی خوب بخرید، باز هم با مسائل دیگری روبه‌رو می‌شوید. البته از جهاتی هم چنین کاری ساده‌تر است، زیرا دیگر فکر و ذکرتان مشغول بهترین مشخصه‌ها نیست. بعد از بررسی‌های فراوان در ادامه قصد داریم به عواملی که باعث افزایش قیمت گوشی‌های موبایل پرفروش در بازار می‌شوند را به صورت کامل بررسی ‌کنیم.

صفحه نمایش فراهم کننده دسترسی سریع Ambient display

یکی از موارد مهمی که در فروش بالا یک گوشی موبایل و قیمت آن موثر است، دسترسی سریع و آسان به نوتیفیکیشن‌ها است. استفاده از صفحات نمایش فراهم کننده دسترسی سریع، روشی نسبتا جدید برای نشان دادن نوتیفیکیشن‌ها به شمار می‌رود که برای هر شخصی لازم و ضروری است. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند که هنگامی که گوشی خود را روی میز قرار می‌دهید و پس از مدتی دوباره آن را بر می‌دارید، نوتیفیکیشن‌ها و میزان باتری باقی مانده گوشی برای شما قابل مشاهده خواهند بود. شما ممکن است این ایده را به چراغ‌های LED نوتیفیکیشن‌ها ترجیح دهید.

دوربین

بررسی‌ها نشان داده که توجه به کیفیت دوربین دستگاه از جمله معیارهای اصلی کاربران در حین خرید گوشی‌های جدید است. بنابراین شما هم به این موضوع توجه داشته باشید که هم اکنون گوشی‌های هوشمند جایگزین تمام و کمال دوربین‌های دیجیتال شده‌اند و کم‌تر کسی را می‌بینید که به منظور عکس برداری از دوربین‌های اختصاصی استفاده کند. دوربین گوشی‌های هوشمند ضبط کننده لحظات شادی و خاطرات هر کسی است، بنابراین کیفیت عملکرد آن فوق‌العاده حائز اهمیت خواهد بود. هم‌چنین توصیه می‌شود که علاوه بر دوربین اصلی، کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی مورد نظرتان را هم در نظر داشته باشید. هم اکنون عکس برداری سلفی در بین کاربران از محبوبیت شایان ملاحظه‌ای برخوردار است، بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید. آیفون‌های اپل از جمله محصولاتی هستند که همواره کیفیت دوربین اصلی آن‌ها فوق‌العاده رضایت ‌بخش است.
یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های افزایش قیمت گوشی‌های پرفروش در مقایسه با گوشی‌های ارزان قیمت در دوربین آن‌ها است. نکته‌ مشترک بیش‌تر گوشی‌های پایین ‌رده و میان‌ر ده، کیفیت پایین دوربین آن‌ها است. البته برخی از گوشی‌های میان‌ رده، مانند هواوی Honor 8، هم هستند که از دوربین‌های خیلی خوبی بهره می‌برند اما در گوشی‌های رده‌ پایین‌تر کیفیت دوربین چندان خوب نیست. رزولوشن دوربین این گوشی‌ها عمدتا در محدوده ۱۲ مگاپیکسل به سر می‌برد. البته مگاپیکسل عامل اصلی تعیین‌کننده‌ کیفیت دوربین‌ها نیست اما با این‌ وجود برای انتخاب دوربین از این آستانه پایین‌تر نروید. در شرایط ایده‌ آل، دوربین بیش‌تر گوشی‌ها عملکرد خوبی دارند اما این ویژگی در فروش یک گوشی بسیار موثر شده‌است.

بدنه و طراحی

یکی دیگر از موارد مهمی که در فروش بالا یک گوشی موبایل موثر است بدنه و طراحی آن است. به طور کلی هر چه طراحی یک گوشی ظریف‌تر باشد، طرفداران آن بیش‌تر است. گوشی‌های ارزان تا حد زیادی مشابه هستند؛ در ساختار آن‌ها تا جایی که ممکن است از پلاستیک استفاده می‌شود. پلاستیک علاوه بر ارزان بودن، یک ماده‌ عالی برای استفاده در بدنه‌ گوشی است. این ماده دوام بالایی دارد و در صورت افتادن چنین گوشی‌هایی معمولا آسیب چندانی به آن‌ها نمی‌رسد. البته اگر اهل استفاده از کیس‌های محافظ گوشی هستید، جنس بدنه چندان برایتان مهم نخواهد بود. در بعضی از گوشی‌های پرچم‌دار بدنه‌های آلومینیمی دیده می‌شود که خیلی خوب است. استفاده از آلومینیوم در طراحی گوشی موبایل باعث مقاومت بیش‌تر و در نتیجه کیفیت بالاتر و فروش بیش‌تر آن می‌شود.

حفاظت در برابر آب و خاک

قیمت گوشی‌های هوشمند، روز به روز در حال افزایش است. به نظر می‌رسد گوشی هوشمندی که بیش از 200 دلار قیمت دارد باید در برابر آب و خاک مقاومت داشته باشد چرا که قرارگیری گوشی در برابر آب و خاک، در برخی شرایط اجتناب ناپذیر است. تکنولوژی موجود برای پاسخ دهی به این نیاز بسیار گران قیمت است و باعث سنگین و ضخیم‌تر شدن گوشی می‌شود، اما این تکنولوژی به مرور زمان قطعا بهتر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود اما در حال حاظر گوشی‌هایی که از این تکنولوژی برخوردار هستند، قیمت بالاتر و طرفدار بیش‌تری دارند.

صدای استریو

صدای استریو یکی دیگر از علل فروش بیش‌تر یک گوشی موبایل است. زمان آن که بتوانیم صدای استریو را در گوشی‌های هوشمند خود داشته باشیم فرا رسیده است، چرا که گوشی‌های ما، یکی از اصلی‌ترین روش‌های ما برای استفاده از رسانه‌ها هستند که بسیار مهم و کاربردی هستند.

باز کردن قفل گوشی با روش‌های بیومتری (مربوط به ویژگی‌های فردی)

بخش عمده‌ای از زندگی اجتماعی ما مربوط به گوشی هوشمند ما است. نه فقط شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک یا واتس اپ، بلکه تمامی پسوردها، فایل‌ها، مکالمات شخصی و بسیاری موارد دیگر نباید به دست افرادی که ما نمی‌خواهیم، بیفتند. بنابراین، باز کردن قفل گوشی با روش‌های بیومتری، یک اولویت مهم در فروش بیش‌تر گوشی‌های هوشمند است.

شارژ باتری و شارژ سریع بدون نیاز به سیم

با پیشرفت‌هایی که سایر جنبه‌های سخت افزاری گوشی‌های هوشمند داشته‌اند، طبیعی است که مصرف انرژی دستگاه افزایش یابد. عواملی هم‌چون صفحه نمایش بزرگ، وضوح تصویر بیش‌تر صفحه نمایش، قدرت پردازشی بیش‌تر و … همگی مسائلی هستند که نیازمند مصرف انرژی بیش‌تر خواهند بود. این انرژی در گوشی‌های هوشمند توسط باتری قابل شارژ آن تأمین می‌شود. در بسیاری از موارد دیده شده که کیفیت شارژ دهی باتری گوشی‌های هوشمند به هیچ وجه جالب توجه نبوده و حتی آزار دهنده است. به عنوان مثال تصور کنید که گوشی شما هر روز 2 الی 3 بار نیاز به اتصال به شارژر دارد. مطمئنا این امر می‌تواند آزار دهنده باشد. توان و ظرفیت باتری یک گوشی موبایل یکی از اصلی‌ترین عواملی است که در افزایش قیمت آن نقش چشمگیری دارد. هنگامی که موضوع ما باتری ها هستند، خوب است که در رابطه با شارژ بدون سیم هم صحبت کنیم. این نوع شارژ سریع و آسان است. هم‌چنین برای شرایطی که مجبور به ترک خانه هستید اما به یک باره متوجه شارژ اندک گوشی خود می‌شوید بسیار مناسب است که وجود این ویژگی در افزایش محبوبیت یک گوشی بسیار موثر است.

قابلیت جابه‌جایی کامل اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف

قابلیت Handoff در iOS وجود دارد اما در اندروید وجود ندارد. این قابلیت به شما اجازه جابه‌جایی اطلاعات بین دستگاه‌های متفاوت را می‌دهد. برای مثال، هر آن چه شما بر روی کامپیوتر خود انجام می‌دهید به صورت خودکار در گوشی هوشمند شما نیز خواهد بود و بالعکس که این ویژگی بسیار مهم و کاربردی است.

اندازه و جنس بدنه‌

ظاهر زیبا گوشی موبایل برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. سایز بدنه‌ تلفن‌های همراه به اندازه‌ی نمایشگر آن‌ها بستگی دارد. تلفن‌های همراه کوچک‌تر به راحتی در جیب جا می‌شوند و به اصطلاح خوش دست هستند. اما عیبی که دارند سختی تماشای فیلم و بازی کردن در آن‌ها است. برخی از تلفن‌های همراه هم خوش دست هستند و هم تماشای فیلم و بازی کردن با آن‌ها لذت بخش است. مثلا در تلفن همراه سامسونگ گلکسی +8، نمایشگر بدون حاشیه طراحی شده است. این موضوع باعث شده که ابعاد این تلفن همراه نسبت به سایز نمایشگر آن کوچک و جمع و جور باشد. جنس بدنه یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات فنی یک گوشی موبایل است که باعث فروش بیش‌تر یک محصول می‌شود. گوشی‌هایی که بدنه‌‌ای از جنس پلاستیک دارند معمولا سبک و ارزان قیمت هستند. پرفروش‌ترین گوشی موبایل موجود در بازار بدنه‌ فلزی و شیشه‌ای دارند. زیرا گوشی‌های تلفن همراه ساخته شده با آلیاژ‌های آلومینیوم و شیشه بسیار مستحکم و مقاوم و در عین حال خوش دست هستند. در نتیجه این گوشی‌های موبایل علاوه بر قیمت بالاتر، فروش بیش‌تری نیز دارند.

اپلیکیشن‌های قابل نصب بر روی دستگاه

یکی دیگر از موارد مهمی که در فروش بالا یک گوشی موبایل موثر است امکان نصب اپلیکیشن‌های متنوع بر روی دستگاه است. استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف در دستگاه‌های اندرویدی و دستگاه‌های آی او اس بسیار مهم است. در نتیجه کاربران نیز همیشه به این مورد توجه می‌کنند.

توجه به قابلیت اتصال به LTE 4G

استفاده از اینترنت به یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی تبدیل شده که کاربران به آن توجه دارند. هم اکنون گوشی‌های هوشمند جدیدتر موجود در بازار از اتصال LTE 4G پشتیبانی می‌کنند. این استاندارد اتصال نسبت به استاندارد پیشین خود یعنی G3 به مراتب سرعت و کیفیت بالاتری دارد. بنابراین افرادی که با استفاده از موبایل دیتا و شبکه سیم کارت خود از اینترنت استفاده می‌کنند، این موضوع برایشان بسیار مهم و ضروری است. هم‌چنین برخی از افراد هم به قابلیت پشتیبانی هم زمان دستگاه از دو سیم کارت اهمیت خاصی می‌دهند که گوشی‌های موبایلی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند به مراتب فروش بالاتری نیز دارند.

تعیین قدرت سخت افزاری

تعیین قدرت سخت افزاری مورد نیاز یک گوشی هوشمند از جمله مسائل اصلی است که در فروش بالا یک گوشی موبایل و افزایش قیمت آن بسیار مهم است. تمام کسانی که قصد اجرای اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های سنگین در دستگاه خود را دارند، بدون تردید باید به دنبال محصولی باشند که از نظر قدرت سخت افزاری بتواند نیازهایشان را برطرف کند. در سمت مقابل باید در نظر داشت که قدرت سخت افزاری گوشی‌های هوشمند ارتباط مستقیمی با قیمت آن‌ها دارد. هرچه قدرت سخت افزاری دستگاه بیش‌تر باشد، قیمت آن هم به مراتب بیش‌تر خواهد بود. در نتیجه طبیعی است که گوشی‌های هوشمند با سخت افزار قوی قیمت بالاتری داشته باشند.

وضعیت حافظه داخلی

ظرفیت حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند یکی از حائز اهمیت‌ترین ویژگی‌های آن‌هاست که در فروش بالا آن مهم است. گوشی هوشمندی که حافظه داخلی آن ظرفیت پیش فرض 8 گیگابایتی را ارائه می‌کند، بدون تردید انتخاب جالبی محسوب نخواهد شد. همه افراد سعی می‌کنند که همواره گوشی‌های هوشمندی را خریداری کنند که از نظر حافظه داخلی ظرفیت بیش‌تری را به همراه داشته باشند تا در آینده با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات مواجه نشوند. در این بین برخی از گوشی‌های هوشمند قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی یا رم میکرو اس‌ دی Micro SD را ارائه می‌کنند. این موضوع بدان معنا است که این امکان وجود دارد که یک رم میکرو اس‌ دی را به گوشی موبایل متصل کرده و بدین صورت فضای ذخیره‌ سازی اطلاعات آن افزایش یابد. در نظر داشته باشید که هیچ یک از آیفون‌های اپل این قابلیت را ارائه نمی‌کنند و در محصولات اپل رقابت بین حجم‌های مختلف گوشی‌های ارائه شده‌است.

جمع بندی

برای انتخاب و خرید بهترین گوشی موبایل فاکتور‌های زیادی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، ابتدا بودجه خود و سپس اولویت‌ های کاربردی خود برای انتخاب را مشخص کنید. با انجام این کار انتخاب و خرید گوشی موبایل برای شما راحت‌تر خواهد شد. به طور کلی امروزه تعداد زیادی تلفن‌های همراه باکیفیت بالا در بازار وجود دارند که فروش بالا آن‌ها با تمام موارد ذکر شده بالا ارتباط مستقیم دارند و بدین صورت قیمت این گوشی‌های هوشمند نیز افزایش پیدا می‌کنند. شما میتوانید تنوع بالایی از گ.شی های همرا را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه