چگونه بهترین شارژر را برای گوشی خود خریداری کنیم

چگونه بهترین شارژر را برای گوشی خود خریداری کنیم

به دنبال استفاده روزافزون ما از گوشی‌های همراه، استفاده از وسایل جانبی آنها نیز بسیار مرسوم است .یکی از این ابزار‌ه شارژر تلفن همراه است که اکثر در زمان مسافرت یا سرکار با خود می‌بریم تا اگر شارژر گوشی ما تمام شد دوباره بتوانبم از آن استفاده کنیم. اما همیشه هم نمی‌توان شارژر گوشی خود را به همه جا ببریم، ممکن است شارژر را فراموش کنیم و یا با شارژر شخص دیگری اشتباه شود چون تشخیص شارژر‌های اصل از فیک بسیار سخت شده است برای همین در این مقاله چندین نکته را به شما آموزش می‌دهیم که از این گونه مشکلات جلوگیری کنید.

شارژر گوشی همراه و اهمیت آن

قابلیت های گوشی‌ همراه همیشه به شارژر آنها نیز بستگی دارد که آنها را روشن و فعال نگه دارد. اما شارژر‌ها هم مانند هر وسیله دیگری به مرور زمان و استفاده نادرست ممکن است دچار خرابی شود و یا حتی به باطری گوشی شما آسیب برساند و این به معنای خرید یک شارژر جدید برای تلفن همراه شماست. اما خرید یک شارژر اورجینال و مناسب با گوشی شما کار ساده ای نیست ظرفیت باطری‌های موبایل لیتیومی با واحد میلی آمپر تعیین می‌شود، طبیعتا هرچقدر این ظرفیت بیشتر باشد میزان بیشتری شارژر هم در آن ذخیره می‌شود. هر آمپر برابر با ۱۰۰۰ میلی‌آمپر است. یعنی اگر ظرفیت باطری گوشی شما ۳۰۰۰ میلی‌آمپر باشد یعنی ۳ آمپر ساعت شارژر ذخیره می‌کند. اما دقت کنید که بالا بودن ظرفیت یک باطری نشان دهنده کیفیت شارژر و دیر خالی شدن شارژر باطری گوشی باشد. میزان مصرف شارژر گوشی بستگی به عوامل متعددی دارد همانند میزان مصرف شارژر صفحه نمایش، سخت‌افزار گوشی، میزان بهینه بودن و عوامل دیگر . خوب، زمانی که شما سیم شارژ متصل به آداپتور را به برق می‌زنید، گوشی شما شروع به شارژ شدن می‌کند اما سرعت شارژ  و منبعی که برای شارژ استفاده می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد که باهم بررسی می‌کنیم.

انواع شارژر گوشی تلفن همراه

هنگام خرید شارژر برای گوشی همراه خود با مدلهای مختلفی مواجه می‌شوید که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از آنها برای استفاده در خانه کاربرد دارند و برخی دیگر متخص استفاده در ماشین و یا هنگام سفر طراحی شده‌اند. هر کدام از این مدل‌های شارژر گوشی کارایی مختلفی دارند که به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • شارژر گوشی همراه با پورت USB و سوکت دیواری

اکثر مدل‌های شارژر گوشی با یک مدل AC ارائه می‌شوند که می‌توانید آنها را به پریز دیوار متصل کنید. برخی از آنها ممکن است درگاه USB برای شارژر گوشی داشته باشند که خوبی این مدلها در این است که مستقیما می‌توانید به لپ‌تاپ و یا کامپیوتر خود متصل کنید و داده و اطلاعات روی گوشی خود را منتقل کنید و دیگر احتیاجی به کابل USB اضافه برای اتصال به کامپیوتر ندارید.

  • ایستگاه داک تلفن همراه و پدهای شارژ

ایستگاه‌های داک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شارژ گوشی‌های تلفن همراه است که در خانه و یا محل کار می‌تواند ورد استفاده قرار بگیرد. این بسیار عالی است که بتوانید گوشی‌های خود را بدون آنکه مدام به دنبال پریز برق بگردید بتوانید شارژ کنید. ایستگاه شارژ داک همواره به پریز برق متصل است و شما می‌توانید با قرار دادن گوشی‌های خود بر روی پد‌های آن، تلفن همراه خود را شارژ کنید.

  • شارژر فندکی

برخی از افراد همواره به دلیل نوع کار و شغل خود در رفت‌وآمد هستند برای همین همیشه دغدغه شارژ کردن گوشی همراه خود را دارند برای همین سازندگان خودرو قسمتی را برای این منظور تعبیه کرده‌اند که به راحتی می‌توانید از طریق یک شارژر فندکی و اتصال آن به گوشی همراه خود، آن را به طور مستقیم شارژ کنید.

  • شارژر‌های خورشیدی

شارژ‌های خورشیذی دارای پنل‌های کوچک خورشیدی هستند که مقادیر زیادی از نور خورشید را جذب می‌کنند و به راحتی می‌توانند گوشی موبایل شما را شارژ کنند. برخی از مدل‌های آن نیز وجود دارند که انرژی خورشیدی را در درون خود ذخیره می‌کنند تا در شارژ‌های بعدی مورد استفاده قرار بگیرد.

  • شارژر‌های پاوربانک

شارژر‌های پاوربانک یکی دیگر از شارژر‌های گوشی است که با سرعت بالا می‌توانید موبایل خود را شارژ کنید. استفاده از آنها بسیار راحت است و نکته مثبت آنها قابل حمل بودن آنهاست که به راحتی در کیف یا جیب شما قرار می‌گیرد و هر زمان که گوشی موبایل شما به شارژ احتیاج داشت خیلی راحت با اتصال گوشی به پاوربانک می‌توانید آن را شارژ نمایید. پاور بانک ها اغلب چندین پورت دارند که به راحتی و همزمان بتوانید چندین گوشی یا تبلت را به آن متصل کنید.

نکات مهم برای خرید شارژر گوشی تلفن همراه

قبل از آنکه بخواهیم تصمیم بگیریم که چه مدل شارژری برای گوشی خود لازم داریم چند نکته اساسی وجود دارد که حتما در زمان خرید باید به آن توجه کنید:

  • در نظر گرفتن فاکتور ولتاژ و آمپر

هر دستگاهی (تبلت یا گوشی موبایل) با یک ولتاژ خاصی کار می‌کند، حال اگر خروجی شارژر گوشی شما با ولتاژ که دستگاه شما کار می‌کند یکی نباشد به مرور زمان به باطری دستگاه و خود دستگاه آسیب می‌رشاند و از طول عمر مفید آن کم می‌کند. پس در زمان خرید حتما میزان تناسب ولتاژ شارژر گوشی را با خود گوشی همراه یا تبلت چک کنید. در مورد آمپر نیز به همین ترتیب عمل کنید.

  • داغ شدن شارژر

اگر هنگام استفاده از شارژر، آداپتور شما داغ می‌شود این نشان دهنده بی‌کیفیت بودن آداپتور شارژر شماست. گرم شدن آداپتور تا حدی نرمال است اما اگر آن را لمس کردید و احساس گرمای بیش از حد نمودید این حالت غیر طبیعی است و در دراز مدت به گوشی شما و باطری آن آسیب می‌رساند.

  • کیفیت

کیفیت شارژ انتخابی شما در سرعت شارژ و طولانی‌ تر شدن عمر وسیله دیجیتال شما تاثیر‌گذار است. مدل‌های ارزان قیمت زیادی در بازار هستند اما سعی کنید کیفیت را فدای قیمت نکنید. برخی از این مدل‌های شارژر گوشی باکیفیت هستند که میزان ورودی و خروجی ولتاژ را در زمان نوسان‌های برق، کنترل می‌کنند و کمترین آسیب را به گوشی شما می‌زنند. نکته مهم دیگر این است که شاید برای شما پیش‌آمده باشد که سیم شارژر گوشی شما در اثر پیچ خوردن های زیاد و برخی مشکلات دیگر دچار ایراد در شارژ کردن شده باشد برای همین گاهی تصمیم می‌گیریم که فقط سیم شارژر خود را تعویض کنیم اما از این نکته غافل نشوید که سیم شارژر هم به اندازه خود آداپتور شارژ اهمیت دارد، از سیم‌های بی‌کیفیت دوری کنید چون از طرفی به درستی جریان برق را انتقال نمی‌دهند و از طرف دیگر سرعت شارژ گوشی شما را بسیار پایین می‌آورند.

آیا می‌توان از شارژر‌های مختلف برای گوشی‌های متفاوت استفاده کرد؟

یکی از پرتکرار‌ترین سوالات همین پرسش است که آیا می‌توان از شارژر‌های مختلف برای گوشی‌های متفاوت استفاده کرد یا نه؟ همانطور که قبلا اشاره شد میزان خروجی ولتاژ هر شارژر با دیگری متفاوت است و هر شارژر برای مدل گوشی متناسب با خودد طراحی شده است. حالا اگر حتی دو شارژر را داشته باشیم که ولتاژ یکسان داشته باشند و آن را به گوشی متصل کنیم آیا باز هم دچار مشکل می‌شویم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در اغلب موارد مشکلی پیش نمی‌آید اما به دلیل متفاوت بودن آمپر‌های دستگاه شارژ ممکن است باعث تولید حرارت شود و این به گوشی شما آسیب می‌رساند برای همین اغلب کارشناسان توصیه می‌کنند که همواره از شارژ مخصوص گوشی خود برای شارژ کردن استفاده کنید تا هم عمر مفید باطری گوشی کاهش پیدا نکند و هم در دراز مدت به گوشی شما آسیبی وارد نشود. ما در بالاکا انواع شارژر های فابریک و اورجینال از برند های مختلف را برای شما همراهان فراهم کرده ایم که شما میتوانید اقدام به خرید کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه