نسخه وب کلاب ‌هاوس فعال شد

نسخه وب کلاب ‌هاوس فعال شد

فعالیت نسخه وب کلاب ‌هاوس آغاز شد

کلاب ‌هاوس Clubhouse  یک شبکه اجتماعی پرطرفدار  بر پایهٔ گفت‌وگوی صوتی است که در آوریل سال 2020 توسط پل دیویسون و روهان ست از Alpha Exploration Co راه‌اندازی شد. کلاب هاوس ارتباط شنیداری برای گروه‌های چند نفره تا بیش از 5000 نفر را امکان پذیر می‌کند. هر گونه ضبط، رونویسی، اشتراک ‌گذاری و تکثیر این گفت‌وگوها طبق قوانین کلاب‌ هاوس ممنوع بوده و تنها با دستور العمل ارائه شده توسط کلاب ‌هاوس قابل انجام است. کلاب ‌هاوس دارای طیف گسترده‌ای از کلوپ‌ها و اتاق‌های مجازی با مکالمه در موضوعات مختلف است. به عنوان مثال برنامه‌های گفت‌وگو، موسیقی، علمی، ادبی، خوانش کتاب، شعر خوانی، شبکه سازی، کسب و کار، دوست‌یابی، اجراها و بحث‌های سیاسی و فرهنگی شامل می‌شود. این برنامه دارای کاربران مشهوری از جمله دریک، کوین هارت و تیفانی هدیش است که مکالمات مجازی را در کلاب‌ هاوس برگزار می‌کنند. از دسامبر سال 2020، این برنامه فقط با دعوت ‌نامه برای کاربران سیستم عامل iOS در دسترس بود و 600000 کاربر ثبت شده داشت اما در تاریخ 9 می 2021 نسخه اندروید این برنامه برای سیستم ‌عامل اندروید در گوگل پلی منتشر شد و این نسخه کلاب هاوس در گوگل پلی بیش از 10 میلیون بار دانلود شد. ​​​​​​​اما حالا خبری منتشر شده که بیان می‌کند شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس که تاکنون تنها برای دستگاه‌های iOS و اندروید از طریق اپلیکیشن رسمی قابل دسترس بود، سرانجام نسخه وب آن نیز منتشر شده است.

نسخه وب کلاب ‌هاوس فعال شد

هم‌چنین کلاب هاوس اعلام کرده علاوه بر نسخه وب این اپلیکیشن، قابلیت جدید دیگری در این برنامه در حال آزمایش است که به کاربران این اجازه را می‌دهد یک اتاق زنده را علاوه بر کاربران کلاب هاوس با کاربران در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارند. این قابلیت باعث می‌شود هنگامی که کاربران لینک یک اتاق زنده را به اشتراک می گذارند، افرادی که حتی اکانت کلاب هاوس را ندارند هم بتوانند از طریق یک مرورگر وب به آن دسترسی پیدا کنند. اما متاسفانه این قابلیت تنها برای گوش کردن عمل می‌کند و کاربران نمی‌توانند از طریق وب به گفت و گوها در یک اتاق کلاب هاوس بپیوندند. اگر چه این قابلیت در محبوبیت بیشتر کلاب هاوس نقش مهمی دارد اما شاید عرضه آن مدت زمان زیادی ببرد و با این تفاسیر کلاب هاوس محبوبیتش را در برابر رقیبانی مانند Twitter Spaces که از همان ابتدا در iOS، اندروید و نسخه وب قابل دسترس بود از دست بدهد.

نسخه وب کلاب ‌هاوس فعال شد

بر اساس گزارشات نسخه وب Twitter Spaces چند ماه قبل از نسخه اندرویدی آن و خیلی زودتر از کلاب هاوس منتشر شد و همین سرعت العمل بالا این اپلیکیشن را رقیب اصلی قرار داده است. اگر چه کلاب هاوس در اوج خود به هشت میلیون دانلود در ماه رسید اما شمار دانلودهای اپلیکیشن کلاب هاوس در آوریل سال 2021 به کمتر از یک میلیون رسید. با این حال این شرکت می‌گوید اپلیکیشن کلاب هاوس در دسامبر بیش از 2.6 میلیون بار دانلود شده است. هنگامی که کلاب هاوس برای نخستین بار راه اندازی شد، پیوستن به آن تنها با دعوت امکان پذیر بود اما با رقابت تنگاتنگی که بین کلاب هاوس و شرکت‌هایی مانند فیس بوک و توییتر رخ داد، این شبکه اجتماعی محبوب نبز برای جلو افتادن از رقیبانش، دسترسی به کلاب هاوس را برای همه آزاد کرد و محدودیت‌ها را از بین برد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه