بهترین بازی های ترسناک سال 2021

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

هر ساله بازی‌های ترسناک هیجان ‌انگیزی وارد بازار می‌شوند اما از نظر طرفداران این سبک بازی، سال 2021 در این زمینه با اختلاف از سال‌های گذشته بهتر بود. اگر از طرفداران بازی‌های ترسناک و وهم‌آور هستید در ادامه با ما همراه باشید. چون در این مقاله بهترین بازی‌های ترسناک سال 2021 را به صورت کامل جمع آوری کردیم تا به راحتی آن‌ها را انتخاب کنید.

بازی Little Nightmares 2

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

قسمت اول بازی Little Nightmares  در سال 2017 منتشر شده است و با فضای متفاوتی که نسبت به دیگر بازی‌های ترسناک ارائه داد، مورد توجه ‌دوستان و طرفداران این سبک بازی قرار گرفت. این بازی از نظر فضا سازی، معماها و گیم ‌پلی، عملکرد قابل قبولی داشت و همه کنجکاو بودند که بدانند آیا دنباله‌ای هم برای آن ساخته می‌شود یا خیر. اما بالاخره 2 Little Nightmares در سال 2021 با همان استانداردهای مشابه‌ نسخه قبلی خود و حتی جذاب‌تر و با کیفیت‌تر از آن به بازار عرضه شد. در این بازی، با موجودات تازه‌ای روبه‌رو می‌شوید و به محیط‌های ترسناک تازه‌ای قدم می‌گذارید. شما در بازی 2 Little Nightmares هدایت دو شخصیت به نام‌های Six  و Mono  را بر عهده دارید. شما باید به این دو نفر کمک کنید تا از دنیای تاریک و مخوفی که در آن گرفتار شده‌اند، فرار کنند. در بازی، مناطق پنهان و پیام‌های مخفی زیادی وجود دارد و داستان با چرخش‌های غافلگیر کننده‌ای عرضه شده است. همانند قسمت نخست، این نسخه هم چندان سخت نیست و شاید تنها چالش شما؛ حل بعضی از پازل‌ها باشد که اگر کمی دقت به خرج دهید، مشکلی در زمینه عبور از آن‌ها نخواهید داشت.

بازی Chernobylite

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

Chernobylite یک بازی علمی تخیلی و ترسناک است که نقش اصلی آن مردی است که در یکی از مناطق چرنوبیل، در جست‌وجو نامزد گمشده‌اش است. در این بازی شما باید منابع جمع آوری کنید، آیتم‌های مختلفی بسازید و با دشمنان سرسختی روبه‌رو شوید. در این بازی ترسناک شما می‌توانید تصمیمات سرنوشت ‌سازی بگیرید که جریان داستان را تغییر می‌دهد و در این مسیر باید با هیولاهای فراطبیعی نیز دست‌وپنجه نرم کنید. این بازی را معمولا با سری «استالکر» مقایسه می‌کنند اما برخلاف شباهت‌های ظاهری‌اش، یک تجربه‌ کاملا متفاوت است.

بازی Mundaun

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

بازی ترسناک بعدی، بازی Mundaun است که اگر چه در مقایسه با دیگر عناوین این فهرست، کمتر دیده شده است اما برای سبک بصری برجسته‌اش، نباید آن را نادیده گرفت. این بازی که از نظر طراحی بصری، شبیه به دفترهای نقاشی است، تفاوت‌های مشخصی نسبت به دیگر بازی‌های بازار دارد و ارزش امتحان کردن دارد. داستان در رابطه با پسرکی است که پس از مرگ مرموز پدربزرگش در یک آتش، تصمیم می‌گیرد تا به محل زندگی‌اش بازگردد. او متوجه می‌شود یک نیروی شیطانی کهن، در حال شکار آدم‌های شهر است و تصمیم می‌گیرد تا جلوی آن را بگیرد. شما باید پازل‌های هوشمندانه‌ای را حل کنید و با دشمنان مختلفی روبه‌رو شوید. پازل‌ها بسیار جذاب طراحی شده‌اند و اگرچه گاهی پیچیده هستند اما با کمی تفکر می‌توانید از آن‌ها عبور کنید.

بازی Returnal

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

بازی Returnal از همان تریلر معرفی نشان داد که پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند به اثر قابل توجهی تبدیل شود؛ نسخه‌ی نهایی هم طرفداران را نا امید نکرد و یکی از پدیده‌های سال 2021 بود. در این بازی شما در نقش فضانوردی به نام Selene  بازی می‌کنید که سفینه‌اش بر روی سیاره‌ی مرموزی به نام Atropos سقوط می‌کند. Atropos در گذشته، محل زندگی یک تمدن کهن و البته پیشرفته بوده اما حالا تغییر یافته و موجودات خطرناکی بر روی آن زندگی می‌کنند. Selene که شما هستید خیلی زود متوجه می‌شوید که در یک Time Loop گرفتار شده‌اید و هر بار که کشته می‌شوید، به همان لحظه‌ای باز می‌گردید که سفینه‌تان بر روی سیاره سقوط کرد. هر بار هم که این اتفاق رخ می‌دهد، سیاره دچار تغییراتی می‌شود. شما باید رازهای اتروپُس را کشف کنید و بتوانید راهی برای شکستن این چرخه پیدا کنید. داستان بازی Returnal دارای چندین لایه است و رازهای مختلفی در آن وجود دارد که بازیکنان باید کشف کنند. در این میان، مهم‌ترین راز شاید پیشینه سیاره Atropos باشد، اینکه چه اتفاقی برای آن رخ داد و چرا به وضعیت فعلی رسیده است. شما به تدریج، اطلاعات مختلفی بدست می‌آورید و با کنار هم قرار دادن آن‌ها، به واقعیت‌های تازه‌ای می‌رسید.

بازی Resident Evil 4 VR

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

بازی Resident Evil 4 VR یکی از بازی‌های مشهور است که معمولا از آن به عنوان یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های تاریخ نام برده می‌شود. زمانی که این بازی در سال 2005 منتشر شد، نه تنها این مجموعه‌ را به مسیر تازه و مدرن‌تری برد بلکه در ژانر شوتر سوم شخص هم تاثیر انکار ناپذیری داشت و آثار متعددی با الهام از آن ساخته شدند. اما در سال 2021 نسخه جدید این بازی وارد بازار شد که این نسخه‌ واقعیت مجازی جدید، اجازه می‌دهد تا Resident Evil 4 VR  را به شکل تازه‌ای تجربه کنید. از جمله اینکه می‌توانید آیتم‌ها را مستقیما از روی بدن خود بردارید؛ برای مثال، اسلحه را از روی کمربند لئون بیرون بکشید یا چاقو را از محل قرارگیری‌اش بر روی سینه‌ی لئون بیرون آورده و بسته‌های سلامتی را از شانه‌ی چپ او بردارید. حتی تعویض خشاب نیز متفاوت است، شما باید مهمات را از پاکت سمت چپ شخصیت برداشته و شخصا درون اسلحه قرار دهید. برای این قسمت، پازل‌ها و نقاط ذخیره‌ سازی نیز بازطراحی شده‌اند تا بازیکن بتواند در فضای واقعیت مجازی با آن‌ها تعامل داشته باشد. سیستم فهرست آیتم‌ها نیز دستخوش تغییر شده و حالا می‌توانید در این فهرست به صورت فیزیکی حرکت کنید. البته کات‌سین‌های سینمایی بازی به صورت اول شخص نیستند و انجام بعضی از کارها همانند بالا رفتن از نردبان‌ها یا پریدن از پنجره‌ها، به صورت سوم شخص انجام می‌شود. بازی Resident Evil 4 VR در جوایز گیم اواردز، جایزه‌ی بهترین بازی واقعیت مجازی سال را دریافت کرد و با موفقیت‌هایی که اخیرا کسب کرده است، می‌توان انتظار داشت در سال 2022 برای پلتفرم‌های بیشتری منتشر می‌شود.

بازی Scarlet Hollow

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

رمان‌های بصریِ تعاملی را همه‌ دوست ندارند اما اگر بخواهیم یکی از آن‌ها را به شما پیشنهاد کنیم، آن بازی Scarlet Hollow است. این بازی در دو اپیزود در دسترس طرفداران قرار گرفته اما همین دو قسمت شاید کافی باشند تا ارزش این بازی را درک کنید. بدون شک می‌توان گفت بازی Scarlet Hollow یکی از بهترین بازی‌های ترسناک اپیزودیک در چند سال اخیر است که در آن شما به یک شهر مرموز قدم می‌گذارید و باید از رازهای این شهر پرده بردارید. از نظر داستانی، بازی تعلیق بالایی دارد و نمی‌توانید آن را کنار بگذارید.

بازی The Medium

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

اگر از طرفداران ژانر ترسناک هستید قطعا با استودیوی Bloober Team  به خوبی آشنا هستید و ساخته‌های معروف آن را مانند Layers of Fear  وBlair Witch  را تجربه کرده‌اید. بازی The Medium در سال 2021 معرفی شد و از زمان معرفی کاملا مشخص بود که می‌تواند به یکی از بهترین آثار بلوبر تیم تبدیل شود. این بازی قرار بود چندین سال قبل ساخته شود اما به دلیل چالش‌هایی که داشت، توسعه‌ی آن برای نسل هشتم کنسول‌ها امکان پذیر نبود و قدرت سخت‌ افزاری بالایی می‌طلبید که این امر با ورود به نسل جدید، میسر شد. در این بازی شما نقش یک واسطه را بازی می‌کنید که توانایی ورود به دنیای ارواح را دارد. شما به یک هتل سفر می‌کنید و در دو دنیای موازی قدم می‌گذارید. مدیوم به مضامین بزرگسالانه‌ای می‌پردازد و بعضی از لحظات آن را به راحتی نمی‌توانید فراموش کنید. ویژگی خاص بازی بدون شک همان بخش‌های اسپلیت اسکرین آن است که نوآورانه جلوه می‌کند زیرا باید شخصیت اصلی را در دو دنیای متفاوت به طور همزمان به جلو ببرید. بازی The Medium برای پلی استیشن 5، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نسخه کامپیوتری بازی را از سرویس استیم نیز خریداری کنید. همچنین اگر از مشترکان سرویس ایکس باکس Game Pass  هستید، می‌توانید بازی با آن را به صورت رایگان تجربه کنید.

بازی Tormented Souls

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

در سال‌های اخیر کمتر پیش آمده که یک بازی به سبک عناوین ترسناک کلاسیک ساخته شود اما «تورمنتد سولز» اثری است که روزهای طلایی «سایلنت هیل»، رزیدنت اویل و «تنها در تاریکی»  را یادآوری می‌کند. بازی همانند آثار ترسناک سنتی، از زاویه دوربین ثابت بهره می‌برد و در بخش مدیریت آیتم‌ها و حل پازل‌ها، بسیار چالش برانگیز است. این نوع آثار شاید دیگر در کانون توجه نباشند اما هنوز هم طرفداران متعددی دارند. بازی Tormented Souls شما را به دوران شکوهمند گذشته باز می‌گرداند و یک تقلید کورکورانه نیست بلکه ایده‌های تازه‌ای دارد و حتی می‌تواند آغازگر فصل تازه‌ای برای احیای آثار ترسناک کلاسیک باشد. این بازی‌هایی که نام برده شد هر یک به طرز متفاوتی جذاب و هیجانی است اما با نگاه کردن به این جمع بندی می‌توانید به راحتی بهترین بازی ترسناک سال 2021 را انتخاب و از بازی با آن لذت ببرید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه