غایبان سال 2021 دنیای موبایل

غایبان سال 2021 دنیای موبایل

غایبان بزرگ سال 2021 بازار موبایل

طبق گزارشات در سال 2021 افراد زیادی چشم به راه گوشی‌های قدرتمندی بودند که این سال به پایان رسید ولی از آن‌ها هیچ خبری منتشر نشد. درست است که در سال 2021 شاهد گوشی‌های بسیار مهمی مثل محصولات گوشی سری گوگل پیکسل 6، سومین نسل گوشی‌های تاشو سامسونگ، سری گلکسی S21 سامسونگ، سری وان پلاس 9 ، خانواده شیائومی می 11 و محصولات جذاب دیگری بودیم. اما انتظار داشتیم چند گوشی مهم دیگر هم در سال 2021 معرفی شوند ولی هرگز این اتفاق نیفتاد. محصولاتی که رونمایی از آن‌ها لغو شده، به تأخیر افتاده یا اصلاً از پایه وجود نداشته‌اند. در ادامه نگاهی به تمام گوشی‌های گم شده در سال 2021 خواهیم انداخت.

 گوگل پیکسل فولد

یکی از گوشی‌های تاشویی که انتظار داشتیم در سالی که گذشت معرفی شود و بارها در قطعه کدهای اندروید ظاهر شده بود، گوشی گوگل پیکسل فولد است. درست است که این اتفاق رخ نداد، ولی پیش بینی شده بود گوگل در رویداد معرفی گوشی‌های سری پیکسل 6 خود که در ماه اکتبر برگزار کرد، تیزر تبلیغاتی از این محصول را منتشر کند. تعدادی از افشاگران مطرح دنیای موبایل از جمله Evan Blass و رسانه کره‌ای The Elec معتقد بودند که این گوشی تا پایان سال 2021 معرفی خواهد شد اما با به پایان رسیدن سال، شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد علت انجام ندادن این کار، لغو این پروژه توسط گوگل است اما درستی آن هنوز تایید نشده است.

غایبان بزرگ سال 2021 بازار موبایل

سری هواوی میت 50

از زمان عرضه گوشی‌های هواوی Ascend Mate و Mate 7، معمولاً هر سال نسل جدید گوشی‌های هواوی میت معرفی می‌شوند. حتی تحریم‌های ایالات متحده باعث نشد هواوی گوشی‌های سری میت 30 را در سال 2019 و میت 40 را یک سال بعد از آن در سال 2020 حتی بدون پشتیبانی از خدمات گوگل عرضه نکند. با این حال امسال خبری از معرفی گوشی‌های سری هواوی میت 50 نبود و این موضوع برای طرفداران این سری از گوشی‌های هواوی کمی عجیب بود. اما حالا گزارشی از چین منتشر شده که نشان می‌دهد علت این اتفاق کمبود تراشه‌های Kirin ساخت خود هواوی برای قدرت ‌بخشی به این خانواده بوده است؛ هرچند ما مشاهده کردیم که هواوی از نسخه G4 چیپست اسنپدراگون 888 کوالکام در گوشی هواوی پی 50 پرو استفاده کرد. اما اکنون یک منبع معتبر از عرضه این گوشی در سال 2022 خبر می‌دهد که گزارش شده در چند ماه اول 2022 وارد بازار خواهد شد.

 ال جی ولوت ۲

ال جی اوایل سال 2021 تصمیم گرفت از بازار گوشی‌های هوشمند کنار برود. این تصمیم در حالی گرفته شد که ال جی مشغول کار روی نسخه جدید گوشی LG Velvet بود که بسیاری آن را ال جی ولوت 2 پرو نامیده بودند. حتی تصویری از این گوشی نیز توسط افشاگران منتشر شده بود که نشان می‌داد ال جی تصمیم گرفته از ماژول دوربین شبیه به قطرات باران روی قاب پشتی این گوشی استفاده کند. علاوه بر این احتمالاً اگر قرار بود عرضه شود، به چیپست اسنپدراگون 888، نمایشگر 6.8 اینچی 120 هرتزی OLED، یک باتری 4،500 میلی‌امپر ساعتی و دوربین سه‌گانه 64 + 12 + 8 مگاپیکسلی مجهز بود و برخلاف نسل اول خود به عنوان یک پرچمدار وارد بازار می‌شد اما در 2021 خبری از آن نبود.

غایبان بزرگ سال 2021 بازار موبایل

 ال جی رولیبل

یکی دیگر از گوشی‌های مهمی که بعد از خروج ال جی از دنیای موبایل لغو شد، گوشی رول شونده ال جی بود. این دستگاه برای نخستین بار در اواخر سال 2020 به نمایش درآمد و در نمایشگاه CES 2021 از نزدیک با آن ملاقات کردیم. مهم‌ترین ویژگی این گوشی برای فروش، یک نمایشگر با قابلیت رول شدن از سمت راست بود که به کاربر امکان تبدیل گوشی خود به یک تبلت بزرگ‌تر را می‌داد.

گوشی‌های سری وان پلاس ۹ تی

وان پلاس معمولاً بعد از گذشت 6 ماه از معرفی گوشی‌های پرچمدار خود، نسخه به‌روز شده آن‌ها را با پسوندT  عرضه می‌کند. این از نوامبر 2016 و عرضه گوشی وان پلاس 3 تی، عادت جدا نشدنی از وان پلاس بوده است. با این حال این اتفاق در سال 2021 رخ نداد و مدیر عامل وان پلاس بدون گفتن علت، عنوان کرد که امسال منتظر عرضه گوشی‌های سری T این کمپانی نباشید.

غایبان بزرگ سال 2021 بازار موبایل

 گلکسی نوت

مقام بزرگ‌ترین غایب سال 2021 هم می‌رسد به نسخه جدید گوشی گلکسی نوت سامسونگ که اولین بار در آگوست سال 2020 اخباری منتشر شد که نشان داد سامسونگ نمی‌خواهد این نسخه را در سال آینده عرضه کند، ولی خود سامسونگ هیچ وقت این خبر را تأیید نکرده بود. اما با پایان رسیدن 2021 در نهایت یکی از مدیران سامسونگ به طرفداران این کمپانی اعلام کرد که گلکسی نوت با یک سال تأخیر، سال 2022 وارد بازار خواهد شد. طبق گزارشات پیش بینی شده برخی از این محصولات در سال 2022 وارد بازار می‌شوند و می‌توانند به عنوان پرچم‌داران در نیا شناخته شوند اما باز هم تا موقع عرضه آن‌ها در بازار هیچ چیز قطعی نخواهد بود و باید منتظر باشیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه