لپ تاپ جدید ایسوس zenbook 17 fold

لپ تاپ جدید ایسوس zenbook 17 fold

لپ تاپ جدید ایسوس معرفی شد

سال‌های قبل، در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی CES سالن‌های آن پر از نمونه‌های اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو بودند. اما اکنون گوشی‌های تاشو همه ‌جا حضور دارند و جایگاه خود را به لپ‌ تاپ‌های تاشو داده‌اند. در این روزهای بیش‌ترین اخبار دنیا از رویداد CES 2022 است که در بین آن‌ها گزارشات زیادی از نام لپ تاپ‌های مختلف تاشو دیده می‌شود که هر یک با ویژگی‌های خاص و جالبی خودنمایی می‌کنند اما در این میان یکی از لپ تاپ‌هایی که با اختلاف از دیگر رقبا خود جلوتر است لپ تاپ چدید ایسوس به نام Zenbook 7 Fold می‌باشد. ایسوس به تازگی در نمایشگاه بین المللی CES از لپ تاپ Zenbook 17 Fold رونمایی کرده است که این محصول هم از نظر ظاهر و هم از نظر کیفیت عالی است. zenbook 17 fold دومین لپ‌ تاپ تاشو موجود در بازار است که از نمایشگر 17 اینچی و پردانده‌های جدید اینتل بهره مند است و ابعاد بزرگی دارد که ابعاد کلی این لپ تاپ در حالت تا شده، در حد یک لپ‌ تاپ 13 اینچی است. به گفته‌ی ایسوس این لپ تاپ به یکی از جدیدترین پردازنده‌های اینتل مجهز شده که از نظر قدرت پردازشی بسیار عالی عمل می‌کند اما ایسوس نامی از تراشه‌ی مورد استفاده در این لپ ‌تاپ تاشو نبرده و تنها اعلام کرده این محصول از پردازنده‌ی نسل دوازدهم اینتل بهره می‌برد.

لپ تاپ zenbook 17 fold با اینکه از نظر قدرت و کیفیت رتبه بسیار بالایی دارد اما مانند هر محصولی یک سری نقاط ضعف دارد که در آن دیده می‌شود که یکی از آن‌ها قرارگیری یک لایه‌ی پلاستیکی روی نمایشگر این دستگاه است که روی لپ تاپ پوشیده شده و برای بستن آن به هر دو دست خود نیاز خواهید داشت اما در وسط صفحه ‌نمایش یک موج تاشدگی نیز به ‌خوبی دیده می‌شود که می‌تواند در راحت‌تر شدن این کار موثر باشد. البته مسئولان ایسوس اعلام کرده‌اند که تا زمان عرضه‌ی این محصول به بازار، مشکل تاشدگی وسط نمایشگر آن را رفع خواهند کرد. مشکل دیگر این دستگاه وزن نسبتا زیاد و ابعاد بزرگ آن است. این لپ ‌تاپ از نظر طول و عرض خیلی بزرگ نیست اما ضخامت بالایی دارد. بیشتر وزن zenbook 17 fold مربوط به بدنه‌ی اصلی آن است و صفحه ‌کلید آن وزن زیادی ندارد. البته برای استفاده از کیبورد این لپ ‌تاپ باید آن را جداگانه شارژ کنید و بنابراین در صورتی که بخواهید این مدل از لپ ‌تاپ تاشو ایسوس را شارژ کنید، به دو کابل نیاز خواهید داشت. صفحه ‌نمایش لپ تاپ zenbook 17 fold ایسوس از وضوح تصویر 1920 در 2560 پیکسل بهره می‌برد.

هم‌چنین نرخ پاسخ‌گویی این نمایشگر 0.2 میلی ‌ثانیه بوده و از نرخ نوسازی 90 هرتز و گواهی VESA DisplayHDR 500 True Black نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه‌ نمایش Zenbook 17 Fold رنگ‌های زنده‌ای نمایش می‌دهد به ‌خصوص در هنگامی که در حالت لپ‌ تاپ معمولی از آن استفاده کنید. وقتی صفحه‌ کلید دستگاه خاموش است، نمایشگر این محصول آنقدر صاف نیست که بتوان کیفیت آن را به ‌درستی درک کرد و این نمایشگر رنگ‌ها و کنتراست عمیقی ارائه می‌دهد. کیبورد جدا شدنی این لپ تاپ یکی از علت‌های اصلی خاص نشان دادن این محصول است. ایسوس از همان صفحه‌کلید ErgoSense که در سایر لپ ‌تاپ‌های خانواده‌ی Zenbook به‌ کار گرفته در لپ تاپ Zenbook 17 Fold نیز استفاده کرده است که این ویژگی این کیبورد را برای بسیاری از افراد به یکی از بهترین صفحه ‌کلید‌های قابل‌ حمل تبدیل کرده است. ایسوس اعلام کرده در این نمایشگاه از لپ تاپ zenbook 17 fold به عنوان یک طرح اولیه رونمایی کرده است و قطعا مشکلاتی دارد اما این کمپانی تمام تلاش خود را می‌کند تا زمان عرضه‌ی آن بسیاری از این مشکلات رفع کند و رضایت کاربران را به دست آورد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه