سامسونگ چگونه به وجود آمد؟ گوشی اصلی سامسونگ ساخت کجاست؟

سامسونگ چگونه به وجود آمد؟ گوشی اصلی سامسونگ ساخت کجاست؟

سامسونگ چگونه به وجود آمد؟

هم‌اکنون سامسونگ بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی های موبایل هوشمند و پانزدهمین شرکت بزرگ جهان به شمار می رود، ولی تولید گوشی موبایل تنها بخش کوتاهی از تاریخچه این ابر شرکت را به خود اختصاص داده است. اگر دوست دارید بدانید شرکت سامسونگ چگونه به وجود آمده و گوشی سامسونگ اصلی ساخت کجاست با این مطلب بالاکا همراه ما باشید.

سامسونگ در سال 1938 میلادی توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک بازارچه تره بار و ماهی تأسیس شد و در همان سال های نخست با داشتن چهل نفر نیروی کار این شرکت توانست تا به چین نیز صادرات خود را آغاز کند. سال ها بعد آقای لی به سئول رفت و پس از جنگ کره یک شرکت تسویه شکر و تولیدی لباسی در شهر بوسان تأسیس نمود. تا سال ها بعد که سامسونگ تصمیم به ورود به بازار لوازم برقی گرفت، این شرکت موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده بود اما هیچ کس در آن زمان تصور نمی کرد که این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین برند های جهانی تبدیل گردد.

سامسونگ چگونه به وجود آمد؟
سامسونگ چگونه به وجود آمد؟

سامسونگ در سال 1969 به دنیای الکترونیک پا گذاشت. اولین تولید سامسونگ الکترونیک تلویزیون‌های سیاه و سفید بود و پس از آن تولیدات دیگری نیز مانند ماشین های لباس شویی و یخچال ها را به محصولات تولیدی این بخش از شرکت اضافه نمود. همچنین تولید نیمه هادی‌ها در این زمان یکی از موفقیت‌های دیگر سامسونگ را رقم زده بود.

در سال 1985 سامسونگ شرکت سیستم داده خود را تأسیس کرد و چندی بعد با تولید برد های تلفن و فکس به یکی از رهبران فناوری اطلاعات بدل گشت.

سامسونگ چگونه به وجود آمد؟

اولین گوشی موبایل سامسونگ

اولین گوشی سامسونگ در سال 1988 بانام SH-100 به بازار عرضه گشت، این گوشی همچنین اولین نمونه تلفن همراه ساخته‌شده در کشور کره بود. سامسونگ مسیر خود را پیش رفت و حتی التهابات بازارهای آسیا در سال 1997 تأثیری در درآمدزایی این شرکت نگذاشت. بین سال های 1998 تا 2002 سامسونگ به یک شرکت تمام دیجیتال تبدیل شد.

در ابتدای قرن بیست و یکم دنیا تغییرات زیادی را تجربه کرد و با همه‌گیر شدن اینترنت و جهانی‌شدن بازار ها سامسونگ نیز خود را با این تغییرات به روز ساخت. در سال 2002 سامسونگ از سهم بازار سونی پیشی گرفت اما هنوز تا اوج گرفتن این شرکت سال ها فاصله بود. گوشی های موبایل سامسونگ از همان ابتدای ورود به بازار جهانی با موفقیت همراه بود. سال ها بعد سامسونگ به استفاده از اندروید در گوشی های خود روی آورد و با عرضه گوشی های گلکسی برای نخستین بار در سال 2010 به بازار نهایتاً در سال 2013 برای اولین بار به عنوان رتبه اول شرکت های تکنولوژی بالاتر از اپل قرار گرفت و  در زمان حال به عنوان رهبر بازار گوشی های هوشمند اندروید تلقی می گردد.

سامسونگ چگونه به وجود آمد؟
سامسونگ چگونه به وجود آمد؟

گوشی های جدید سامسونگ ساخت کجا هستند؟

شاید برای شما هم این سؤال باشد که گوشی های سامسونگ در چه کشوری تولید می شود و آیا تمامی آن‌ها ساخت کشور کره جنوبی هستند و یا خیر. در پاسخ باید گفت که تولیدات داخلی سامسونگ بیشتر برای مصرف بازار داخلی این کشور می باشد و حدود 8% کل تولیدات گوشی های سامسونگ در جهان را شامل می شود. سایر تولیدات داخلی کره شمال سری S می باشد که به گفته سامسونگ در خود کره مونتاژ می گردد. در حال حاضر شرکت سامسونگ دارای خطوط تولیدی در کشورهای چین، برزیل، اندونزی، خود کره جنوبی و همین اواخر در کشور هند است. کشور ویتنام به‌تنهایی مبدأ تولید 50% از گوشی های سامسونگ است.

سامسونگ چگونه به وجود آمد؟
سامسونگ چگونه به وجود آمد؟

فرق گوشی سامسونگ ساخت کره (اصل) با مونتاژهای دیگر کشورها در چیست؟

تفاوت گوشی های ساخت داخل کره و سایر خطوط تولید این شرکت در کشورهای دیگر صرفاً در برخی از نمونه‌ها می باشد که از تراشه‌های اسنپ دراگون در تولیدات داخلی و تراشه های سایر تولیدات خط تولید های خارجی سامسونگ استفاده شده که با توجه به بهتر بودن سرعت اسنپ دراگون باعث این باور گشته که تمامی گوشی های ساخت سامسونگ در کره بهتر از گوشی های مونتاژ شده در خارج این کشور هستند که چنین نمی باشد.

سامسونگ چگونه به وجود آمد؟
سامسونگ چگونه به وجود آمد؟

گوشی اورجینال سامسونگ ساخت کجاست؟

یک تفکر اشتباه این است که گوشی های ساخت کشور خاصی از کیفیت بهتری برخوردار هستند. با اینکه تفاوت هایی در تولید کنند قطعات این گوشی ها می باشد اما به‌طورکلی محل ساخت گوشی های سامسونگ اصلی چه در کره باشد و چه در اندونزی و یا ویتنام، نباید در خرید شما تأثیرگذار باشد. به جز در مواردی که این تفاوت در حد پردازنده گوشی است. در برخی از نمونه ها گوشی تولید شده در کره از پردازنده اسنپ دراگون بهره برده که به همین دلیل از تولید همین محصول در کشور های دیگر که از این تراشه استفاده نکرده اند بهتر عمل خواهد کرد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه