طرح مفهومی گوشی جدید سامسونگ که از 3 طرف خم می‌شود

طرح مفهومی گوشی جدید سامسونگ که از 3 طرف خم می‌شود

گوشی جدید سامسونگ از 3 طرف تا می‌شود

شاید تیتر این خبر برای شما خیلی عجیب باشد اما کاملا درست است. سامسونگ اعلام کرده در آینده قرار است نسل جدید گوشی گلکسی زد (Galaxy Z) را به ‌صورت قابلیت تا شدن از 3 طرف وارد بازار کند. درخواست ثبت پتنت گوشی 3 بار تاشوی سامسونگ که ماه ژوئن 2021 به سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال شده بود، بالاخره مورد تایید قرار گرفته است. حالا سامسونگ با تایید این پتنت، کانسپت‌هایی دقیق‌تر و باجزئیات‌تر بیشتر از این محصول را منتشر کرده است تا طرفدارانش با آن آشنا شوند. با توجه به این گزارش   گوشی جدید سامسونگ از 3 نمایشگر برخوردار است که با دو لولا به یکدیگر متصل می‌شوند و یکی از لولاها به داخل و لولای دیگر به بیرون تا می‌شود. نمایشگرها به کار رفته در این گوشی در صورت تا شدن، تقریبا شکلی شبیه به حرف Z را تشکیل می‌دهند و در عین حال، می‌توانند به ‌صورت کاملاً تخت در بیایند و یک صفحه نمایش یکپارچه مانند تبلت‌ها را ارائه بدهند.

یعنی در واقع سامسونگ با این طرح محصولی را تولید می‌کند که هم به عنوان گوشی و هم به عنوان تبلت کاربرد دارد. تا این لحظه سامسونگ از پنل پشتی گوشی 3 بار تاشوی جدید خود خبری منتشر نکرده است اما پیش بینی شده این کمپانی در قسمت پشتی این گوشی از یک صفحه نمایش بزرگ یا یک صفحه نمایش کوچک مثل گلکسی زد فلیپ 3 استفاده خواهد کرد. سامسونگ اعلام کرده برای این گوشی یک دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی به همراه سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش جلو بدون هر گونه ناچ و حاشیه پیاده ‌سازی خواهد کرد و در کل این گوشی جدید سامسونگ بیشترین فضای ممکن برای نمایشگر را فراهم خواهد کرد. هم‌چنین امکان استفاده از دوربین اصلی عقب برای گرفتن سلفی نیز مهیا خواهد بود.

با این وجود، سامسونگ به یکی از نقاط ضعف این طراحی سه بار تاشو اشاره داشته و توضیح داده است که این گوشی به دلیل تا شدن از چند طرف، مانعی را برای آنتن‌ بی‌سیم داخلی خود به وجود می‌آورد. این شرکت نیز جهت رفع این مشکل در نظر دارد از چند آنتن یا حداقل دو آنتن، یکی در صفحه نمایش سمت چپ و دیگری در صفحه نمایش سمت راست این گوشی استفاده کند. البته این طرح هنوز فاصله زیادی تا نهایی شدن دارد. اما این غول فناوری کره‌ای در حال حاضر مدعی اصلی گوشی‌های تاشو در بازار به شمار می‌رود و در سال 2021 گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 را به عرضه رساند که هر دو موفق ظاهر شدند و فروش بالایی داشتند. حالا باید منتظر جدیدترین نوآوری سامسونگ در زمینه گوشی‌های تاشو در سال 2022 باشیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه