آیا استفاده از محافظ صفحه گوشی ضروری است؟

آیا استفاده از محافظ صفحه گوشی ضروری است؟

برای تمام کاربران کالاهایی گران قیمت نظیر گوشی تلفن همراه و تبلت، حفظ سلامت و زیبایی آن‌ها مهم است و به همین منظور اکثر کاربران از ابزارهای محافظ برای امنیت ظاهری گوشی موبایل و تبلت استفاده می‌کنند، حتی برخی از این محافظ‌ها برای لپ‌تاپ‌ های خود نیز استفاده می‌کنند. گوشی‌های هوشمند قیمت زیادی دارند و هیچ‌کس دوست ندارد پول زیادی را بابت تعمیر یک گوشی بپردازد و در نهایت یک ضربه‌ کوچک باعث شکسته شدن صفحه نمایش شود یا خط و خراش‌های زیادی روی صفحه نمایش ایجاد شود و یا حتی سنسورهای لمسی آن مختل شوند. راه ‌حلی که خیلی از افراد برای جلوگیری از این آسیب‌ها دارند خرید محافظ صفحه گوشی است. اصولا یک محافظ صفحه ‌نمایش یک برگه نازک از پلاستیک شفاف است که به صفحه گوشی شما می‌چسبد. این پلاستیک به نوعی طراحی شده تا کاملا مطابق با ظاهر گوشی شما بوده و منافذ، دکمه‌ها و بلندگو گوشی شما پوشیده نشود. برای استفاده از محافظ صفحه‌ نمایش معمولا پس از تمیز کردن صفحه ‌نمایش با یک پارچه میکروفایبر، محافظ را با استفاده از ماده محلول همراه و یا چسب موجود بر روی محافظ، به صفحه ‌نمایش می‌چسبانند. در عین حال در صورتی که محافظ را به طرز صحیح بر روی صفحه ‌نمایش قرار ندهید، ممکن است حباب‌هایی در زیر محافظ ظاهر شوند و شما مجبور به تعویض و یا برداشتن آن و یا حتی تحمل آن شوید. حالا در نظر بگیرید اگر از محافظ صفحه ‌نمایش بر روی گوشی خود بهره می‌برید ممکن است با مشاهده خطوط و خش‌ها، این تصور را داشته باشید که این محافظ به خوبی از عهده انجام وظایفش برآمده اما این مساله الزاما درست نیست، زیرا مواد و اشیایی که پلاستیک را خش می‌اندازند، الزاما نمی‌توانند صفحه‌ نمایش گوشی شما را خش‌دار کنند. استفاده از محافظ صفحه ‌نمایش در کنار فواید زیاد، معایبی نیز دارد. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. محافظ‌های صفحه ‌نمایش، تجربه کاری شما با صفحه‌ لمسی گوشی را به طور کلی تغییر خواهند داد. قراردادن پلاستیک بین دست و صفحه ‌نمایش، علاوه بر تغییر در نرمی و شفافیت صفحه‌ نمایش، ظاهر صفحه ‌نمایش را به خصوص به مرور زمان تغییر خواهد داد.

برخی مواد به طور طبیعی می‌توانند گوریلا گلس تلفن همراه شما را خش‌دار کنند. بزرگ‌ترین دشمن این صفحه ‌نمایش‌ها، ماسه است. اگر شما از جمله کسانی هستید که به کرار به مناطقی که در آن ساحل و ماسه دارد سفر می‌کنید، مراقب شن و ماسه موجود در جیب خود باشید زیرا شن و ماسه به راحتی می‌تواند صفحه ‌نمایش گوشی شما را خش‌دار می‌کند. سنگ‌های سخت نیز چنین عوارضی دارند و اگر گوشی هوشمندتان بر روی سنگ و یا بتن بیفتد ممکن است صفحه‌ نمایش شما خش‌دار شود. انواع دیگر شیشه، فلزهای کمیاب و مواد سخت مانند الماس نیز می‌توانند صفحه ‌نمایش گوشی شما را خش‌دار کنند. در عین حال برخی از محافظ‌‌ها از لایه ضد اثر انگشت نیز برخوردار هستند.

افرادی که گلس محافظ صفحه نصب نمی‌کنند معمولا چند دلیل دارند:

  • احساس می‌کنند وضوح صفحه نمایش کاهش می‌یابد.

  • احساس می‌کنند روی کیفیت لمس و کار کردن با گوشی تاثیر می‌گذارد.

  • حباب‌هایی که زیر گلس ایجاد می‌شود اذیت‌شان می‌کند.

  • برخی قاب‌ها با گلس همخوانی ندارند. مثل قاب 360 درجه که به دلیل پوشش همه‌ جانبه گوشی امکان نصب گلس وجود ندارد.

  • فکر می‌کنند گوریلا گلس تلفن همراه به تنهایی می‌تواند جلو ضربه و آسیب‌های احتمالی را بگیرد.

  • احساس می‌کنند وجود چسب باعث لکه روی صفحه نمایش می‌شود.

تمام موارد بالا دلایل خوبی هستند اما بسیاری از آن‌ها اشتباه هستند. زیرا هیچ چسبی روی صفحه نمایش باقی نمی‌ماند و چسب‌های سیلیکونی به راحتی در آب و حلال‌های مخصوص حل می‌شوند و با یک دستمال می‌توان صفحه نمایش را مثل روز اول تمیز کرد.می‌دانیم که گوریلا گلس (شیشه صفحه نمایش گوشی موبایل) مقاومت بالایی دارد و تست‌ها هم نشان داده‌اند که می‌تواند در برابر ضربات خیلی سنگین هم مقاومت کند. اما چند نکته را نباید فراموش کنید.

۱- اگر صفحه نمایش گوشی بشکند و آن را تعویض کنید، کیفیت آن به پای کیفیت صفحه‌ فابریک نمی‌رسد.

۲- لبه‌های صفحه نمایش همواره در خطر هستند. مخصوصا گوشی‌های جدید که صفحه نمایش خمیده دارند و شدت ضربه را چند برابر می‌کنند.

۳- گلس‌ها هیچ مزاحمتی برای شما ندارند. در حقیقت گلس‌های جدید بسیار نازک هستند و عملا احساس نخواهید کرد که روی صفحه نمایش خود گلس نصب کرده‌اید.

۴- گلس روی صفحه نمایش گوریلا گلس برای پشتیبانی بهتر و قدرتمندتر بسیار مناسب است و در حقیقت به هیچ وجه نگران آسیب‌ دیدن صفحه نمایش گوشی خود نخواهید بود.

حتی اگر از امنیت بالا صفحه نمایش گوریلا گلس گوشی‌تان هم مطمئن باشید هم‌چنان نمی‌توانید در برابر امکاناتی که یک گلس باکیفیت به گوشی شما اضافه می‌کند مقاومت کنید. گلس محافط صفحه قابلیت ضد چربی و ضد لکه دارد و اثر انگشت و یا ذرات چربی رو گلس باقی نمی‌مانند و همواره صفحه‌ای تمیز و شفاف خواهید داشت. برخی گلس‌ها قابلیت آنتی‌ رفلکس دارند و اجازه نمی‌دهند نور و اشعه‌های مزاحم که به صفحه نمایش گوشی‌تان می‌تابد به چشم شما بازتاب شود و راحت‌تر با گوشی کار خواهید کرد. برخی گلس‌ها فیلتر اشعه‌ فرابنفش دارند و اجازه نمی‌دهند آسیبی به چشم شما برسد. هم‌چنین فیلتر نور آبی در برخی گلس‌ها استفاده از گوشی را برای شما راحت‌تر می‌کند. قابلیت Glass Privacy هم یکی دیگر از قابلیت‌های هیجان‌ انگیز گلس‌ها است که حریم شخصی شما را حفظ می‌کند. این قابلیت با ایجاد خط دید مستقیم در زوایای خاص اجازه نمی‌دهد افراد کناری شما در مکان‌های عمومی صفحه نمایش گوشی شما و اطلاعات شخصی‌ تان را ببینند.

محافظ‌های صفحه نمایش گوشی در انواع گوناگونی وجود دارند

  • شیشه حرارت‌دیده (Tempered Glass): این نوع از محافظ‌های صفحه نمایش نسبت به مدل پلاستیکی مقاوم‌تر و خوش ‌دست‌تر هستند. هم‌چنین نصب آن‌ها بر روی نمایشگر نیز بسیار آسان است.
  • پلی ‌اتیلن ترفتالات(PET): این محافظ‌های پلاستیکی بسیار ارزان، نازک، سبک و روان هستند. نصب آن‌ها بر روی نمایشگر چندان ساده نیست؛ اما پس از نصب تقریبا قابل تشخیص هستند.
  • پلی‌یورتان ترموپلاستیک(TPU): بیش‌تر محافظ‌های صفحه‌ نمایش گوشی از این جنس هستند. این محافظ یک پلاستیک نازک و انعطاف ‌پذیر است که هنگام لمس حس عجیبی دارد. نصب آن نیز دشوار است. این نوع از محافظ‌های صفحه نمایش از نوع شیشه نازک‌تر و از PET مقاوم‌تر هستند.
  • محافظ صفحه نمایش مایع: این محافظ‌ها تنها می‌توانند از ایجاد خراش در نمایشگر جلوگیری کنند. اما یک محافظ صفحه نمایش مایع نمی‌تواند از گوشی شما در برابر یک حادثه فاجعه بار محافظت کند‌‌. هم‌چنین تشخیص اینکه چه زمانی باید مجددا این مایع را بر روی نمایشگر اعمال کنید نیز دشوار است.

از بین انواع مختلف محافظ‌های صفحه نمایش محافظ‌های از نوع tempered و PET بالاترین کیفت را دارند و بهترین گزینه برای خرید هستند. این را به خاطر داشته باشید که گلس‌ها فقط روی صفحه نمایشگر اصلی را می‌پوشانند. آن‌ها مثل کیس دور گوشی نمی‌پیچند، بنابراین اگر گوشی شما از گوشه به زمین بیفتد، هم صفحه نمایش و هم محافظ از نقطه ضرب دیده می‌شکند. حقیقت تلخ این است که اغلب برخوردهای تلفن همراه با زمین از این نواحی صورت می‌گیرد. چهار گوشه تلفن همراه شما آسیب پذیرترین قسمت‌های دستگاه هستند و صفحه نمایش آن در آغوش بدنه‌اش است که امنیت دارد. اگر بدنه تلفن همراه آسیب ببیند، صفحه نمایش هم آسیب می‌بیند، اما گلس‌های محافظ به خصوص گلس‌های حرارتی در برابر سقوط گوشی از سمت صفحه به خوبی مراقبت می‌کند.

جمع بندی

به طور کلی صفحه نمایش گوشی و یا کالای دیجیتال قیمت زیادی دارد و عوض کردن آن خرج زیادی را روی دست شما می‌گذارد و احتمالا دوست ندارید چنین هزینه‌ای را برای تعویض صفحه نمایش بپردازید. اگر نمی‌خواهید همیشه نگران شیوه استفاده، نگهداری و حمل موبایل یا تبلت خود باشید، بهتر است وظیفه مراقبت از آن را به یک محافظ صفحه سپرده و خیال خود را راحت کنید. برای این کار می‌توانید از میان نمونه‌های گوناگون محافظ صفحه نمایش موجود در بازار استفاده کنید. هم‌چنین اگر از شیشه صفحه نمایش خود به طور کامل اطمینان دارید که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خراش دارد و احتمال شکسته شدن آن بسیار کم است. اما هم‌چنان به یک گلس نیاز دارید تا خیال‌تان را راحت کنید. در ضمن امنیت بالا تنها دلیل استفاده از گلس محافظ صفحه نیست، با خرید گلس محافظ صفحه گوشی می‌توانید امکانات جدیدی را به گوشی خود اضافه کنید و تجربه‌‌ای بهتر و راحت‌تر با گوشی‌ خود داشته باشید. شما میتوانید از فروشگاه بالاکا برای خرید بهترین گلس گوشی خود اقدام کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

عالی
۱۴۰۰/۶/۱۰