مهمترین نکات در خرید گوشی مناسب

مهمترین نکات در خرید گوشی مناسب

 

این روزها که تلفن‌ همراه به یار جدا نشدنی ما آدم‌ها تبدیل شده‌اند، ضرورت انجام تحقیق پیش از خرید گوشی نیز بیش از هر زمانی دیگری افزایش پیدا کرده است. طبیعتا هیچ کدام از ما دوست نداریم که با مشکلاتی اعم از داغ کردن گوشی، خالی شدن زود هنگام باطری تلفن همراه و یا تار افتادن عکس‌های یادگاری که با موبایل ثبت می‌کنیم دست به یقه شویم. از طرفی این روزها قیمت تلفن همراه به قدری بالا رفته که کم‌تر کسی می‌تواند در صورت عدم رضایت از محصولی که خریداری کرده، به راحتی آن را با محصولی دیگر جایگزین کند. در این مقاله قرار است درباره مهمترین نکات درباره خرید گوشی مناسب صحبت کنیم. نکاتی که دانستن آن‌ها می‌تواند شما را از شر تمام مشکلاتی که دربارشان صحبت کردیم محفوظ نگهدارد.

اگر چیزی برایتان اهمیت دارد روی آن سرمایه‌گذاری کنید

یکی از نکات مهمی که لازم است حین خرید گوشی مد نظر داشته باشید، تصمیم‌گیری به دور از جو سازی‌های تبلیغاتی است. کمپانی‌های مختلف هرساله مدل به خصوصی را به عنوان مدل پرچمدار عرضه کرده و مانورهای تبلیغاتی عجیب و غریبی را پیرامون آن شکل می‌دهند. اکثر افراد تحت تاثیر این تبلیغات قرار می‌گیرند و با مرور جزئی مشخصات این تلفن‌ها، آن‌ها را به سبد خرید خود اضافه می‌کنند. توصیه ما به شما این است که قبل از هرچیزی درباره نیازهایتان تحقیق کنید. پس از کشف آنچه بدان نیاز دارید، تمرکز خود را بر روی مرور مشخصات تلفن‌هایی بگذارید که ویژگی مورد نظرتان را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهند.

انتخاب درست درباره صفحه نمایش موبایل

اگر دستان ظریفی دارید و یا عادتان است که یک دستی با تلفن همراهتان کار کنید، بهتر است سراغ تلفن‌هایی با اسکرینی کوچک‌تر از 5.5 اینچ بروید. از طرفی اگر عادت به فیلم دیدن و یا بازی کردن در فضای موبایل دارید، بهتر است سراغ گوشی‌های بزرگ‌تر بروید. ضمنا کیفیت صفحه نمایش بیش از آن که به رزولوشن وابسته باشد، از میزان روشنایی و برابری رنگ‌ها تاثیر می‌پذیرد. کم پیش می‌آید که کسی از کار کردن با یک تلفن همراه 4K لذت نبرد اما رزولوشن نباید حواستان را از سایر فاکتورهای تاثیرگذار پرت کند. برای مثال اگر به میزان روشنایی صفحه تلفن همراهتان دقت نکنید، ممکن است حین کار در فضای باز با مشکل مواجه شوید.

حین خرید گوشی بی‌خیال مگاپیکسل دوربین گوشی شوید

نمی‌دانم اولین بار کی و چطور این ذهنیت در میان مردم جا افتاد که دوربین هرچه رزولوشنش بیشتر، کیفیتش بالاتر. به همین خیال هم طرفداران عکاسی ممکن است سراغ برخی تلفن‌های میان رده و دوربین‌های چند ده مگاپیکسلیشان بروند و بعد از خرید توی ذوقشان بخورد. بیایید برای یک بار هم که شده این سنت دیرینه را بشکنید و رزولوشن را در اولویت اول بررسی قرار ندهید. اگر واقعا به عکاسی علاقه دارید و می‌خواهید کلی تصویر خفن به کمک تلفن همراهتان ثبت کنید، بهتر است حین خرید گوشی به ویژگی‌های ساختاری دوربین همچون دیافراگم توجه کنید.

پردازنده هم پرازنده‌های قدیم گوشی

قدیم‌ها قطعه پردازنده برای خودش ابهتی داشت. اگر پردازنده یک تلفن همراه نمی‌توانست عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد، آن وقت تلفن همراه مذکور به زباله‌دان تاریخ می‌پیوست. امروزه اما اوضاع تا حدودی متفاوت است. البته یک وقت اشتباه نشود، توجه به قطعه پردازنده حین خرید گوشی همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است اما این وسط یک نکته مهم وجود دارد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. اگر یادتان باشد در اول همین مقاله گفتیم که بهتر است انتظارتتان از یک گوشی مناسب را برای خود مشخص کنید. نمی‌دانم این کار را انجام دادید یا خیر، اما اگر انجام داده‌اید درک این قسمت از صحبتم برایتان راحت‌تر می‌شود.

این روزها تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که حتی تلفن‌های ساده هم در حالت پایه تجربه کاربری مطلوبی را به کاربرانشان ارائه می‌کنند. قضیه از جایی سخت می‌شود که کاربر بخواهد به کمک تلفن همراهش دست به کارهای تخصصی بزند. این جا است که پردازنده نقش مهمی پیدا می‌کند. اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم، اینطور می‌شود که تکلیفتان را با تلفن همراه خود مشخص کنید. اگر فکر می‌کنید از الان تا 5 سال دیگر، هیچ انتظار عجیب و غریبی از موبایلتان نخواهید داشت و کارهای موبایلیتان به برقراری تماس‌های تلفنی و گشت زدن در واتساپ محدود می‌شود لازم نیست بهترین پردازنده گوشی را انتخاب کنید. از طرفی، اگر با تلفن همراهتان کارهایی مانند تولید محتوا انجام می‌دهید و یا قصد دارید کارایی تلفن موبایلتان در طولانی مدت بالا بماند، حتما حین خرید گوشی به قدرت پردازنده دقت کنید.

انتظاراتتان از باطری گوشی را بالا ببرید

توصیه ما به شما این است که به تلفن همراهی که نمی‌تواند باطری‌اش را بیش از ده ساعت نگهدارد رضایت ندهید. همانطور که گفتیم تلفن‌های همراه این روزها یار و یاور شما در لحظات مختلف زندگیتان هستند. طبیعتا، هیچکس دوست ندارد که یار و یاورش در لحظات حساس زندگی‌اش خواب باشد. هرچقدر بیشتر از دوربین موبایلتان استفاده کنید، هرچقدر برنامه‌های سنگین بیشتری روی تلفن همراهتان نصب کنید و هرچقدر بیشتر با موبایلتان گیم بزنید، شارژ باتری موبایل زودتر خالی خواهد شد. ضمنا این نکته را در نظر داشته باشید که قدرت ذخیره نیرو باطری به تدریج کاسته می‌شود. اگر تلفن جدیدتان، همین حالا نتواند ده ساعت شارژ بماند، تا دو سال دیگر 8 ساعت هم به زور شارژ خواهد ماند.

هیچکس دوست کم حافظه نمی‌خواهد

حافظه داخلی خیلی از مدل‌ها اقتصادی موجود در بازار برابر 16 گیگابایت است. اگر بخواهم صادقانه بگویم خیلی کم پیش می‌آید که کسی کارش با 16 گیگابایت حافظه داخلی گوشی راه بیفتد. بهتر است حین خرید گوشی به این نکته دقت کنید که اطلاعاتتان چقدر حجیم هستند و به چه میزان برایتان اهمیت دارند. توصیه ما به شما است که سراغ تلفن‌هایی با حداقل حافظه داخلی 32 گیگ بروید.

سیستم عامل گوشی مبایل و پیچیدگی‌هایش

بحث درباره سیستم عامل‌های موجود بر روی تلفن‌های همراه در عین سادگی پیچیده است. ساده از این جهت که کلا دو نوع سیستم عامل مهم و اصلی بیشتر نداریم، اندروید و IOS. گوشی های‌ اپل از سیستم عامل IOS پشتیبانی می‌کنند و سایر تلفن‌های هوشمند از اندروید. پیچیدگی کار اما در تفاوت ساختارهای کاربردی تلفن‌هایی است که از این دو سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند. همه ما از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی‌های اپل شنیده‌ایم. در مقابل این تلفن‌های محبوب آمریکایی، اندرویدی‌هایی وجود دارند که امکان استفاده از ابزارهایشان هر روز راحت‌تر از روز گذشته می‌شود. در این مورد به خصوص هم توصیه می‌کنم که حین خرید گوشی گول نام‌ها و برندها را نخورید. بهترین راه حل برای انتخاب میان IOS و اندروید، این است که انتظارات سخت‌افزاری و نرم‌افزاریتان از یک گوشی را مشخص کنید و سپس سراغ خرید موبایل بروید که می‌تواند انتظاراتتان را به بهترین نحو برآورده کند.

چکیده مهمترین نکات موجود درباره خرید گوشی مناسب

تمام قضیه این است که باید معیارهای قدیمی را کنار بگذارید و با دیدی نو سراغ انتخاب گوشی همراهتان بروید. فرقی نمی‌کند که سیستم عامل اندروید باشد یا IOS، مهم این است که کار کردن با آن بتواند خوشحالتان کند (یا حداقل ناراحتتان نکند). در این میان گوشی‌های همه فن حریفی هم هستند که از پس راضی کردن هر کاربری برمی‌آیند. طبیعتا قیمت گوشی ‌ها مذکور بالاتر از قیمت سایر گوشی‎های موجود در بازار است و به همین دلیل بسیاری آن‌ها را در اولویت قرار نمی‌دهند. اگر به هر دلیلی گوشی های پرچم‌دار سال را از لیست خریدتان خط زده‌اید، به هیچ عنوان نگران نباشید. کافی است پیش از خرید گوشی، انتظاراتتان از تلفن همراه را مشخص کرده و با تحقیق پیرامون آن چه می‌خواهید، گوشی مناسب خود را با جستجو در یک فروشگاه آنلاین موبایل معتبر یا بازار ها و پاساژ های موبایل انتخاب کرده و از کار کردن با آن لذت ببرید. 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه