همه چیز درباره گوشی‌های سامسونگ سری A

همه چیز درباره گوشی‌های سامسونگ سری A

گوشی‌های هوشمند با هر رینج قیمتی که از گذشته تا هم اکنون در سطح جهان رونمایی شده‌اند، بی شک یکی از موثرترین ابزارهایی بوده‌اند که در زندگی تمام ما انسان‌ها تاثیرگذار بوده‌اند و چیزی غیر از این قابل انکار نیست! گوشی‌های زیادی در طی یک دهه گذشته توسط شرکت‌های مختلفی طراحی و رونمایی شده‌اند که هنوز هم در بازار جهانی دارای طرفداران بسیار زیادی هستند. سامسونگ هم‌چنان با بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ می‌درخشد. سامسونگ از دیرباز تا کنون یاور همه سلیقه‌ها با هر بودجه‌ای بوده است. در ادامه به بررسی همه چیز درباره گوشی‌های سامسونگ سری A می‌پردازیم. اعضای خانواده A سامسونگ طراحی مدرن، دوربین‌های باکیفیت، سخت‌ افزار بسیار خوب و باتری‌های بزرگی دارند. تمام این موارد نیز با قیمتی مقرون ‌به‌ صرفه در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای همین ارزش خرید سری A سامسونگ بسیار بالا است. سامسونگ هر سال مدل‌های بسیار زیادی گوشی سری A را متناسب با سلیقه‌های مختلف معرفی می‌کند.

گوشی‌های سامسونگ سری A مناسب چه کسانی است؟

گوشی‌های سری A، جزو بهترین میان‌ رده‌های موجود در بازار است. سامسونگ سری A را تولید کرد تا همه بتوانند از گوشی‌های کهکشانی سامسونگ استفاده کنند. اگر نیت سامسونگ را ملاک قرار دهیم، همه ما می‌توانیم از این گوشی‌ استفاده کنیم و سری A مناسب همه است اما حقیقت چیز دیگری است. در بازار موبایل، آنقدر گوشی خوب و باکیفیت پیدا می‌شود که نمی‌توان یک نسخه را برای همه پیچید. در نتیجه اول خود شما باید بدانید که از گوشی موبایل چه توقعی دارید. وقتی نیازهای خودتان را بهتر بشناسید می‌توانید بفهمید که گوشی‌های سری A برای شما مناسب است یا نه. گوشی‌های سری A در تمام بخش‌ها عملکرد خوبی دارند. هدف این سری از گوشی سامسونگ کاربران معمولی است یعنی آن‌هایی که کیفیت مطلوبی می‌خواهند اما خیلی به‌ دنبال جزئیات نیستند و بسته‌ای می‌خواهند که آن‌ها را راضی نگه دارد.

معرفی گوشی‌های سری A سامسونگ

سامسونگ را همه با گوشی‌های پرچم‌دار سری S و سری NOTE می‌شناسند اما چند سالی است که سامسونگ با شعار “عالی برای همه” سعی کرده تجربه گوشی‌های پرچم‌دار خود را با سری A دراختیار همه قرار دهد. سری A سامسونگ مدل‌های زیادی را در دل خود جای داده است. از گوشی‌های 1.5 میلیونی ساده گرفته تا میان‌رده‌های بسیار باکیفیت 12 میلیونی که بیش‌تر شبیه پرچم‌داران هستند. در حقیقت سامسونگ با سری جدید A تمام بخش‌های بازار را هدف قرار داد و برای هر کاربر با هر توقع و قدرت مالی یک گلکسی مناسب معرفی کرد. گوشی‌ های سامسونگ سخت ‌افزار خوبی دارند به طوری‌که انجام کارهای روزانه با آن‌ها سریع و روان است. مدل‌های قوی‌تر این سری به پردازنده‌های قدرتمندتر مجهز شده‌اند تا گزینه بسیار خوبی برای عاشقان بازی و استریم ویدئو باشند. در بخش عکاسی هم این گوشی‌ها به‌لطف دوربین‌های چندگانه، عملکرد مطلوبی دارند. یکی از نقاط قوت گوشی‌های سری A باتری بزرگ آن‌ها است که شارژدهی بسیار خوبی دارند و معمولا یک روز کاری را دوام می‌آورند.

سخت‌افزار و عملکرد گوشی‌های سری A سامسونگ

در بخش سخت ‌افزار نیز گوشی‌های موبایل سامسونگ در سری A عملکرد مطلوبی دارند. البته در این بخش نیز بودجه شما تاثیر زیادی در عملکرد گوشی دارد. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید و قصد خرید مدل‌های پایه مانند A01 را دارید، نباید توقع خیلی زیادی از گوشی داشته باشید. در این رنج قیمتی، کالای دیجیتال شما توان انجام کارهای معمولی مانند برقرای تماس، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وب‌ گردی را دارد. اما مدل‌های قوی‌تری سری A از سخت ‌افزار بهتری نیز استفاده می‌کنند. پردازنده‌هایی که سامسونگ برای این سری از گوشی‌ها درنظر گرفته یا از شرکت کوالکام یا ساخته خود سامسونگ است. مدل‌های گران ‌قیمت سری A از پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف اسنپدارگون استفاده می‌کنند که برای بازی‌ کردن و استریم ویدئو مناسب است.

دوربین گوشی‌های سری A سامسونگ

گوشی‌های سری A سامسونگ از همان ابتدای عرضه دوربین‌های باکیفیتی داشتند. سامسونگ علاوه بر کیفیت حتی برای ارزان‌ترین گوشی‌های این سری دوربین‌های چندگانه درنظر گرفته است. برای مثال گوشی Galaxy A01 با قیمتی زیر 2 میلیون از یک ماژول دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. با اندکی هزینه بیشتر (حدود 2.7 میلیون) می‌توانید گوشی Galaxy A02s را خریداری کنید که 3 دوربین را در ماژول پشتی خود جای داده است. در نتیجه انتظار تصاویر باکیفیت از دوربین‌های سری A چندان بی‌جا نیست. هر چه شما بودجه خودتان را در سری A بیش‌تر کنید، دوربین گوشی‌ها نیز به همان اندازه بهتر می‌شود. اگر به دنبال بهترین دوربین در بین گوشی‌های میان ‌رده هستید حتما گلکسی A52 و A72 را در گزینه‌های خود لحاظ کنید زیرا دوربین‌های چهارگانه این گوشی‌ها در بیش‌تر سناریوهای عکاسی عملکرد مطلوبی از خود نشان می‌دهند. در مجموع کیفیت دوربین‌های سری A رضایت‌ بخش است. البته نکته مهم این است که در قیمت‌های پایین نباید انتظار معجزه از دوربین‌های این سری از گوشی‌های سامسونگ را داشته باشید اما در قیمت‌های بالا می‌توانید همیشه یک دوربین خوب را همراه خودتان داشته باشید.

نمایشگر و طراحی گوشی‌های سری A سامسونگ

یکی از جذاب‌ترین و بهترین بخش‌های سری میان ‌رده سامسونگ، نمایشگرهای آن است. در دنیایی که اپل هم ساخت نمایشگرهای آیفون را به سامسونگ واگذار می‌کند خیلی دور از انتظار نیست که نمایشگرهای گوشی‌های خود سامسونگ نیز کیفیت بالایی داشته باشند. در حقیقت نمایشگرهای سری A سامسونگ، مخصوصا گوشی‌های گران‌قیمت‌تر مانند A32، A42، A52 و A72 به لطف استفاده از پنل اولد، کیفیت بسیار خوبی دارند و جزو بهترین‌های بازار هستند. اگر کیفیت نمایشگر برای شما مهم است و گوشی را برای دیدن فیلم و سریال می‌خواهید، انتخاب یکی از گوشی‌های ذکر شده تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. سامسونگ برای ساخت اکثر گوشی‌های سری A از پلاستیک استفاده کرده تا قیمت آن‌ها رقابتی بماند. طراحی گوشی‌های سری A فوق‌العاده حرفه‌ای است و تمام استانداردهای اولیه در آن رعایت شده‌است اما گوشی‌های مانند A32، A42، A52 و A72 طراحی زیباتر و کیفیت ساخت مطلوبی دارند.

بهترین گوشی‌های گوشی‌های سری A سامسونگ

حالا که به بررسی ویژگی‌های گوشی‌های سری A سامسونگ پرداختیم، وقت آن است تا بهترین گوشی‌های این سری را معرفی کنیم. در ادامه می‌خواهیم با توجه به قیمت، کیفیت و کارایی بهترین گوشی‌های موبایل مناسب با بودجه شما را معرفی کنیم. اگر قصد خرید گوشی سری A سامسونگ را دارید و در انتخاب مردد هستید، توصیه می‌شود ادامه مطالب را مطالعه کنید.

سامسونگ Galaxy A72

گوشی موبایل Galaxy A72 سامسونگ به عنوان پرچم‌دار این کمپانی شناخته می‌شود. این گوشی هوشمند از امکانات بسیار زیادی برخوردار است که آن را به یک محصول فوق‌العاده تبدیل می‌کند. در طراحی گوشی موبایل Galaxy A72 از بدنه‌ای خوش‌ ساخت و باکیفیت و یک نمایشگر ظریف از شیشه از نوع سوپر آمولد پلاس ۶.۷ اینچی استفاده شده‌است که پنل جلو را پوشش می‌دهد. دوربین اصلی A72 سنسور 64 مگاپیکسلی از نوع عریض Wide دارد. یک سنسور 12مگاپیکسلی و دو سنسور 5 و 8 دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A72 را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی  32 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده‌است. از نظر سخت افزاری گوشی موبایل Galaxy A72 با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت به عنوان یکی از پرطرفدارترین میان‌ رده‌های سامسونگ در بازار ایران حضور دارد. گلکسی A72 دارای صفحه ‌نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. تراشه‌ این محصول، Snapdragon 720G از تراشه‌های 8 نانومتری سامسونگ است که به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. از نظر طراحی این گوشی موبایل سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ زیبایی به گوشی داده است. باتری 5000 میلی‌ آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثر انگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی قدرتمند هستند. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده‌است تا میان‌ رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالا رده خوش‌ ساخت را روانه بازار کند.

سامسونگ Galaxy A51

گوشی موبایل Galaxy A51 سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار است که به ‌عنوان یک گوشی موبایل باکیفیت عالی تولید شده‌است. یکی دیگر از بهترین گوشی‌های سریA  سامسونگ مدل A51 است. هم‌چنین این گوشی محبوب از سری A با مجهز بودن به فناوری 5G وارد بازار شده‌است تا علاقه‌مندان به این فناوری نیز بتوانند از آن استفاده کنند. طراحی این گوشی با نسخه قبلی خود گلکسی A50 کاملا متفاوت است. نمایشگر آن از نوع Infinity-O است. گوشی موبایل Galaxy A51 از فریم آلومینیومی باکیفیت برخوردار است که مقاومت آن را بالا می‌برد. خطوط مورب پشت گوشی باعث شده گوشی راحت در دست قرار بگیرد و به دست بچسبد و از دست سر نخورد. یک سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار دارد که نسبت به A50 پیشرفت قابل توجهی داشته است. صفحه نمایش گوشی موبایل Galaxy A51 از نوع Full HD با رزولوشن 1080 × 2400 است. دوربین 4 گانه آن به صورت L پشت گوشی قرار دارد. دوربین‌های آن شامل یک دوربین 48 MP عریض، یک دوربین 12 MP فوق عریض، یک دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو است. این مدل از گوشی موبایل سری A سامسونگ از باتری 4000 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع 15 واتی تشکیل شده‌است.

سامسونگ Galaxy A80

گوشی موبایل Galaxy A80 سامسونگ یک گوشی فوق‌العاده زیبا است که از نمایشگر بی‌نهایت یا همان Infinity بهره می‌برد. دوربین سه‌گانه این گوشی ترکیبی از دو سنسور عریض و فوق عریض در کنار یک حسگر TOF است که تجربه جالبی را برای کاربر رقم می‌زند. خاطر نشان می‌شود دوربین حسگر سه ‌بعدی مدیریت پرواز در این گوشی عملکرد مطلوبی داشته و تصاویر بوکه را با کیفیت بالایی ثبت می‌کند. درعوض گلکسی A80 فاقد زوم اپتیکال است و زوم دیجیتال هم در فواصل دور کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد. دوربین فوق عریض نیز کیفیت بالا تصویر را حفظ می‌کند اما دوربین سوم این گوشی در شب، عملکرد چندان مطلوبی ندارد. این در حالی است که برای گرفتن عکس سلفی نیز می‌بایست از این سه دوربین 48، 8 و 5 مگاپیکسلی استفاده کرد. سامسونگ در این گوشی رده ‌بالا از تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 730 و رم 8 گیگابایت استفاده کرده است که عملکرد پردازشی قابل قبولی را برای گوشی از خود نشان می‌دهند. گلکسی A80 از یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با فناوری شارژ سریع 25 واتی، شارژ می‌شود. هم‌چنین حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر نمایشگر آن طراحی شده‌است. گوشی موبایل Galaxy A80 سامسونگ با سیستم عامل اندروید 9.0 و سخت افزار بسیار قوی وارد بازار شده‌است.

سامسونگ Galaxy A60

گوشی موبایل Galaxy A60 سامسونگ مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن Full HD پلاس است و جنس بدنه‌ آن از شیشه و پلاستیک است. از نظر دوربین، این گوشی از یک دوربین سه ‌گانه بهره برده و تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند. در حقیقت دوربین سه ‌گانه این گوشی ترکیبی از یک سنسور 32 مگاپیکسل در کنار یک سنسور 8 مگاپیکسل فوق عریض به همراه یک سنسور 5 مگاپیکسل عمق است. این در حالی است که یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز در قاب جلو Galaxy A60 دیده می‌شود. از نظر سخت افزار، سامسونگ در این مدل از تراشه اسنپدراگون 675 که از تراشه‌های 11 نانومتری کوالکام است، بهره برده است. وجود این تراشه در کنار یک رم 6 گیگابایتی موجب شده که اجرای برنامه‌ها در این گوشی بدون هیچ مشکلی انجام شود. ناگفته نماند که تراشه گرافیکی Adreno 612 نیز مسئولیت پخش ویدیو و اجرای بازی را بر عهده دارد. گوشی موبایل Galaxy A60 سامسونگ از یک باتری 3500 میلی‌ آمپر ساعتی بهره می‌برد و از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB-C و حسگر اثر انگشت نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی با ظرفیت 64 گیگابایت و سیستم عامل اندروید 9.0 پای در بازار موجود است.

سامسونگ Galaxy A31

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ که در سال 2020 معرفی شد گوشی Galaxy A31 است. از بین همه گوشی‌های سری A سامسونگ، صفحه نمایش بزرگ و زیبای گوشی گلکسی A31 جلب توجه می‌کند. این گوشی نسبت به مدل قبلی خود طراحی زیباتری دارد. هم‌چنین گوشی موبایل Galaxy A31 سامسونگ نسبتا باریک است و 185 گرم وزن دارد، بنابراین برای کار کردن با یک دست مناسب است. صفحه نمایش این مدل سامسونگ سری A از نوع Full HD پلاس است و جای یک ناچ قطره‌ای برای دوربین سلفی وسط آن به چشم می‌خورد. دوربین‌های اصلی این گوشی در یک قاب مربعی و به صورت L پشت گوشی قرار گرفته‌اند. گوشی موبایل Galaxy A31 از 4 دوربین به صورت دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز عریض، دوربین 8 مگا پیکسلی با لنز فوق عریض، دوربین 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و دوربین 5 مگاپیکسلی با سنسور عمقی تشکیل شده‌اند. سامسونگ برای این گوشی از پردازنده Mediatek MT6768 Helio P65 استفاده کرده است. هم‌چنین حافظه رم 4 گیگابایت و باتری 5000 میلی آمپر را نیز در Galaxy A31 برای کاربران فراهم کرده است. قیمت گوشی‌های سامسونگ سری A با توجه به کیفیتی که ارائه می‌دهند بسیار منصفانه است. مثلا باتری همین گوشی گلکسی A31 با استفاده سبک می‌تواند 1 روز و نیم تا 2 روز دوام بیاورد.

جمع بندی

گوشی‌های سری A سامسونگ برای کاربرانی مناسب است که قصد ندارند برای خرید یک گوشی هزینه زیادی بپردازند اما در عوض ترجیح می‌دهند که یک گوشی میان ‌رده با ویژگی‌های یک گوشی پرچم دار داشته باشند. در حال حاضر تمامی گوشی‌های سری A سامسونگ جز برترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هستند که در محدوده‌های قیمتی مختلف می‌توانند گزینه‌های ایده ‌آلی برای خرید باشند. شما میتوانید تمام این تنوع را در فروشگاه آنلاین بالاکا مشاهده و اقدام به خرید کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه