لپ تاپ مناسب برای گیم چه ویژگی هایی دارد؟

لپ تاپ مناسب برای گیم چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه لپ تاپ و کامپیوتر جزء وسایل پرکاربرد در کل دنیا می باشند که کاربردهای متنوع، مفید و جذابی دارند. لپ تاپ و کامپیوتر کاربردهای بسیار مهمی برای بازی، استفاده از شبکه های اجتماعی و کارهای علمی دارند. بنابراین هر فردی با توجه به نیازی که دارد دست به خرید لپ تاپ یا کامپیوتر می زند. در چندین دهه اخیر استفاده از لپتاب ها به دلیل سهولت استفاده و قابل حمل بودن طرفداران زیادی را در اکثر کاربردهای بخصوص در بین گیمر ها  به دست آورده است. لیستی از بهترین لپ تاپ های بازی از برند های Alienware ،Acer ،Lenovo ،MSI ،Razer ،Dell می باشند. اما برای خرید لپ تاپ گیم باید به مواردی همچون صفحه نمایش، پردازنده، موس، صفحه کلید و .... توجه کرد که در ادامه مفصل درباره همه موارد لازم برای خرید لپ تاپ مخصوص گیم صحبت خواهیم کرد. در سراسر جهان به کسانی که بیشترین وقت خود را صرف بازی می کنند، گیمر گفته می شود. این افراد در فضاهای مختلف با همدیگر تشکیل اجتماع داده و به تبادل اطلاعات با هم می پردازند. برخی گیمر ها فقط برای تفریح بازی می کنند اما بسیاری از گیمر ها نیز هستند که از این راه درآمد خوبی دارند. این افراد برای بازی بهتر و لذت و راحتی بیشتر نیاز به یک کامپیوتر مخصوص گیم دارند. امروزه به لپتاب ها به دلیل راحتی حمل و نقل و استفاده در هر مکانی طرفداران بسیاری را کسب کرده اند. گیمرها نیز این دسته خارج نیستند و ترجیح می دهند در هرجایی که هستند با کامپیوتر خود به بازی مشغول شوند. اما لپ تاپ مخصوص گیمر ها باید ویژگی های منحصربفردی داشته باشد تا تمام نیاز کاربران را رفع کرده و تجربه بازی دلچسبی را برایشان به ارمغان بیاورد.

سوالی که در اینجا ممکن است برای کاربران پیش بیاید این است که برای یک گیمر استفاده از لپ تاپ بهتر است یا کامپیوترهای رومیزی؟ جواب این سوال در انتظار خود کاربر نهفته است کاربر باید پی ببرد که کدام دستگاه دیجیتال کارایی مدنظرش را دارد و می تواند راحتتر با آن کار کند. اما بیاید کمی درباره مزیت های کامپیوتر ها و لپ تاپ ها نسبت به هم بحث کنیم و در ادامه به جزئیات لپ تاپ مخصوص گیم بپردازیم. همانطور که می دانیم گیمر ها علاقه شدیدی به بازی با صفحه نمایش های بزرگ دارند، در کامپیوترهای رومیزی محدودیتی از بابت سایز صفحه نمایش وجود ندارد، همچنین خرابی موس یا کیبورد به راحتی قابل حل می باشد علاوه بر این ها می توان قطعات داخلی آن را نیز ارتقاع دارد اما از طرفی امروزه کمپانی های معتبر زیادی در زمینه تولید لپتاب های مخصوص گیم فعالیت دارند و توانسته اند رشد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشند. و تلاش می کنند تا مخاطبان گیمر خود را با نوآوری هایی از نظر GPU، وضوح نمایش، پردازنده های پر سرعت راضی نگه دارند. و از مزیت های لپتاب ها نسبت به کامپیوتر های رومیزی می توان به قابل حمل بودنش اشاره کرد و همچنین  اجزای یک لپ تاپ در داخل ساخته شده است و از بابت اشغال سیم های زیاد و شلوغ خیال کاربر را راحت می کند. برای استفاده از یک لپ تاپ بازی معمولا باید هزینه هایی مثل خرید صفحه کلید جداگانه را درنظر بگیرید.

ویژگی های لازم برای یک لپتاب گیم

همانطور که بالاتر اشاره کردیم لپ تاپ مخصوص گیمر ها باید ویژگی های منحصر بفردی داشته باشد تا تمام نیاز کاربران را رفع کرده و تجربه بازی دلچسبی را برایشان به ارمغان بیاورد. از این رو در زیر به بیان این ویژگی ها می پردازیم:

  • اندازه صفحه نمایش لپ تاپ

بازی های گرافیکی از جمله مواردی هستند که نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ با رزولوشن بالا دارند. داشتن لپ تاپ با صفحه نمایش بالا برای درک بهتر و دقیق تر جزئیات، و رنگ ها برای بالا بردن لذت بازی خیلی ضروری است. پیشنهاد می کنیم اگر دنبال عوامل مهم برای انتخاب لپ تاپ مناسب بازی هستید، لپ تاپی را انتخاب کنید که حداقل صفحه نمایش آن  15 اینچ یا بالاتر باشد. یک گیمر می بایست ساعت ها به صفحه نمایش خود خیره شده و بازی لذت ببرد، پس انتخاب صفحه نمایش مناسب در انتخاب لپ تاپ برای یک گیمر خیلی اهمیت دارد. در زیر به چند مورد صفحه نمایش در سایزهای مختلف برای استفاده کاربران اشاره شده است:

  • 10 تا 12 اینچ: باریکترین و سبک ترین نوت بوک ها دارای صفحه نمایش 10 تا 12 اینچی هستند. بسیاری از لپ تاپ های این گروه، دو برابر تبلت هستند.
  • 13تا 14 اینچ: بهترین امکان حمل و قابلیت استفاده را فراهم می کند. لپ تاپ های دارای صفحه نمایش 13 یا 14 اینچی معمولاً بین 3 تا 4.5 پوند وزن دارند.
  • 15 اینچ: محبوب ترین اندازه ، لپ تاپ های 15 اینچی ارزان هستند.
  • 17 تا 18 اینچ: اگر تمام روز از لپ تاپ خود استفاده می کنید، یک سیستم 17 یا 18 اینچی همه چیزهایی را که برای کار و بازی لازم دارید فراهم می کند. بسیاری از نوت بوک های بازی در این دسته قرار دارند.

پردازنده‌ی گرافیکی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های لپ‌تاپ گیمینگ پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) است. با بهره‌گیری از GPU مناسب می‌توانید با خیال راحت انواع و اقسام بازی‌ها را اجرا کنید و کارهای پیشرفته و پیچیده‌ای مانند طراحی سه‌بعدی انجام دهید. اول از همه، باید لپ‌تاپ‌هایی را مدنظر قرار دهید که از GPU اختصاصی همراه با رم مستقل موسوم به vRAM بهره می‌برند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های معمولی فاقد GPU جداگانه هستند و به همین خاطر قادر به اجرای بازی‌هایی مانند Assassin’s Creed: Valhalla یا Hitman 3 نخواهند بود. اگر می خواهید درباره پردازنده‌های گرافیکی، بیشتر بدانید پاراگراف زیر را مطالعه کنید:

  • به رم اختصاصی موسوم به vRAM توجه کنید که در حالت ایدئال بین ۶ تا ۸ گیگابایت ظرفیت دارد. پردازنده‌های گرافیکی که انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند، معمولا توان بیشتری ارائه می‌دهند اما این موضوع منجر به کاهش عمر باتری لپ‌تاپ می‌شود. بهتر است GPU از خانواده‌ی Max-Q باشد. بخشی از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا عضو خانواده‌ی Max-Q هستند. این نوع پردازنده‌های گرافیکی نسبت به مدل اصلی توان کمتری دارند ولی در لپ‌تاپ‌های گیمینگ باریک‌تری قرار می‌گیرند و می‌توانند گرمای لپ‌تاپ را کاهش دهند و در عین حال سروصدای زیادی هم ندارند. باید خاطرنشان کنیم GPU لپ‌تاپ گیمینگ قابل ارتقا نیست و به همین خاطر باید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که تا چند سال برای اجرای بازی‌های مختلف دچار مشکل نشود.
  • CPU

Cpu یا همان واحد پردازش مرکزی مغز کامپیوتر محسوب می شود. سی‌پی‌یو در واقع آن بخش از رایانه است که اقدامات، محاسبات و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارد. سی‌پی‌یو در انواع و اقسام دستگاه‌ها از رایانه‌ و لپ‌تاپ‌ گرفته تا گوشی‌ هوشمند، تبلت‌ و تلویزیون‌ هوشمند وجود دارد. این قطعه تا حدودی روی قیمت لپ تاپ تاثیرگذار بوده و با توجه به هزینه و نیازی که دارید می توانید یک CPU بسیار قدرتمند Core i7  را انتخاب کنید.

  • حافظه

یکی از مهم ترین عواملی که در حین بازی با لپتاب مهم است حافظه دستگاه می باشد زیرا تضمین سرعت کامپیوتر خواهد بود. این قطعه در اکثر لپتابب ها قابل ارتقاع است اگر کاربرد عادی هستید 8 گیگابایت همان مقدار رمی است که حتی برای کارهای متوسط توصیه می شود. اما برای لپتاب مخصوص گیم باید به دنبال 16 گیگ رم باشید. لپ تاپ های بازی معمولاً با کارت گرافیک  GTX 1050  یا 1050 Ti و 8 گیگابایت رم ارائه می شود. کارت گرافیکی GTX 1060 یا بالاتر، با 16 گیگابایت رم ارائه می شوند.  بسیاری  لپ تاپ های بازی، به شما امکانی می دهند تا رم و فضای ذخیره سازی خود را به روز کنید. این امر مانع از خرید مجدد لپ تاپ و هزینه اضافه می شود.

  • عمر باتری

 زمان دقیقی برای عمر باتری لپتاب ها وجود ندارد زیرا به عواملی زیادی مثل نحوه استفاده از لپتاب نحوه کارکرد دیگر اجزای سیستم بستگی دارد و مهم ترین مرجع خود شرکت سازنده البته به علاوه اعتبار آن کمپانی خواهد بود. در اینجا عوامل مهمی که در افزایش عمر باتری لپ تاپ موثر هستند را مختصر می توان به مواردی همچون  خنک نگه داشتن باتری لپ تاپ، منظم بودن یا نبودن هارد دیسک، تنظیم مدت زمان شارژ باتری اشاره کرد.یکی از مواردی که بسیاری از گیمرها به آن وابسته هستند و آن را چاشنی بازی می دانند صدا است. قبلا بلندگوهای لپ تاپ قطعات ضعیفی بودند. اما این روزها، اکثر لپ تاپ های بازی سطح بالا، صدای عالی ارائه می دهند. شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی بالاکا در میان تنوعی از لپ تاپ های به روز دنیا، با خیال راحت انتخاب خود را کرده و باقی مراحل را به ما بسپارید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه