معرفی هدست واقعیت مجازی سامسونگ

معرفی هدست واقعیت مجازی سامسونگ

تولید هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 اگرچه از نظر فناوری جهش چشمگیری در دنیای واقعیت مجازی ایجاد نکرد، اما توانست عمق بازار محصولات مرتبط با این حوزه را به صورت چشمگیری افزایش دهد. با این که چند سالی از عرضه اولیه این محصول به بازار می‌گذرد، با این حال می‌توان گفت که Oculus همچنان یکی از اصلی‌ترین سربازارن کمپانی سامسونگ برای تحت سلطه نگه‌داشتن حوزه واقعیت مجازی است. اصلی‌ترین رقیب این مدل از هدست‌های واقعیت مجازی را می‌توان Google Daydream View دانست. محصولی که علی‌رغم عرضه کنترلر خلاقانه اضافه در کنار تجهیزات پایه‌اش، در رقابت با Oculus شکست خورد. تمام آپشن‌های جالب انگیزی که در هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 تعبیه شده‌اند، ما را مشتاق به مطالعه بیشتر درباره این محصول می‌کنند. در این مقاله قصد داریم این محصول را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 تا کی در دنیای فناوری واقعیت مجازی دوام خواهد آورد؟

چطور سیستممان را به هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 متصل کنیم؟

Oculus 2017 از تمام تلفن‌های سامسونگ که از نسل S6 به بعد ساخته شده‌اند پشتیبانی می‌کند و خدا می‌داند که این پشتیبانی تا کدام نسل ادامه پیدا خواهد کرد. به هر حال، همانطور که طراحان سامسونگ با عرضه آداپتور میکرد یواس‌بی در کنار Oculus 2017 بهینه سازی آن را برای تلفن‌های قدیمی به انجام رساندند، می‌توانند حالا حالاها فناوری آن را با گوشی‌های جدید کمپانی نیز تطبیق دهند. برای راه اندازی این هدست، کافی است تلفن همراهتان را در جایگاهی که بر روی هدست برای آن تعبیه شده نصب کنید. پس از آن، نرم‌افزار هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 خودبخود اجرا می‌شود و ما را در مسیر راه اندازی کنترلرها راهنمایی می‌کند. هدست پس از اتصال اولیه به تلفن همراه یک دوره آموزشی برای کاربر به اجرا می‌گذارد و پس از آن کاربر خودبخود وارد بخش اصلی نرم‌افزار Oculus 2017 خواهد شد. با ورود به بخش اصلی، محتویات واقعیت مجازی نصب شده بر روی هدست به کاربر نمایش داده خواهد شد. 

تجربه گشت و گذار در دنیای واقعیت مجازی

اگر مدل تلفن همراه شما Galaxy S8 و یا مدل‌های بالاتر از آن باشد، هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 دیدی 101 درجه به شما ارائه خواهد کرد. بدین ترتیب، کاربر می‌تواند دیدگاهی یک دست نسبت به دنیای واقعیت مجازی داشته باشد. فعالیت هدست باعث به وجود آمدن نقطه‌ای نورانی در قسمت بالایی صفحه دید کاربر خواهد شد. با این حال، لکه نورانی ذکر شده آن قدری پر نور نیست که تجربه کاربر از گشت و گذار در دنیای مجازی را خراب کند. هرچه رزولوشن و نمایشگر تلفن همراهی که در اختیار کاربر است بیشتر باشد، هدست Oculus تصویر دقیق‌تر و شفاف‌تری به کاربر ارائه خواهد داد. گفتن چنین جمله‌ای سخت است، اما این هدست علی‌رغم فوق‌العاده بودنش، تغییر چندانی نسبت به نمونه‌های پیشین خود نداشته. تجربه کاربری که این هدست در اختیارتان خواهد گذاشت، عمدتا محدود به سکون و نگاه به اطراف خواهد بود. به عبارت دیگر، صاحبان این هدست اکثر گشت و گذارهای خود در فضای واقعیت مجازی را از روی صندلی تجربه می‌کنند. انتظار نداشته باشید که از هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 تجربه‌ای مشابه استفاده از واقعیت مجازی پلی استیشن و یا دستگاه‌های واقعیت مجازی وابسته به کامپیوتر دریافت کنید. نقطه قوت این مدل نسبت به مدل‌های قبلی ارائه شده توسط سامسونگ، کنترلر این هدست است. واکنش‌هایی که این کنترلر در برابر تجربیات مجازی کاربر از خود نشان می‌دهد، نسبت به هدست‌های واقعیت مجازی هم نسلش بسیار واقعی‌تر است. به عنوان مثال، اگر در تجربه واقعیت مجازی خود سعی کنید به هدف خاصی تیراندازی کنید، کنترلرهای این عینک احساسی بسیار نزدیک به واقعیت تیراندازی به شما ارائه خواهند کرد.

کنترلرها از آن چه به نظر می‌رسد کاربردی‌تر هستند

نقش کنترلرها در بهبود تجربه کاربری هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 به شدت پررنگ است. چرا؟ چون این کنترلرها تعامل کاربر با دنیای واقعیت مجازی را از چشم چرخاندن به اطراف و استفاده از تاچ پد هدست فراتر می‌برد. نظرات کاربرانی که از این محصول استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد که فارغ از سنگین یا سبک بودن واکنش‌های کنترلر، کنترلرهای این دستگاه به خوبی از پس القای تجربیات مقتضی برمی‌آیند. نکته جالب این است که کنترلر نمی‌تواند زاویه دیدتان را بهم بریزد. دلیلش هم قرار گرفتن کنترلرها در گوشه پایین صفحه دید کاربر است. نکته قابل توجه این است که نیروی لازم برای ارائه تمام این امکانات فوق‌العاده از دو باطری AAA تامین می‌شود. نیروی تولید شده توسط همین دو باطری عملکرد دکمه‌های مختلف تعبیه شده بر روی کنترلر، از جمله دکمه VOLUME ROCKER، تاچ پد کنترلر، دکمه بازگشت و دکمه HOME را به نحو احسن تامین می‌کند. ضمنا در قسمت پشتی کنترلر، یک دکمه ماشه نیز وجود دارد که تجربه جالبی از تیراندازی اول شخص را در اختیار کاربر می‌گذارد. دکمه‌های تعبیه شده بر روی کنترلر هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017، امکان تیراندازی، برداشتن اجسام و انتخاب کردن در دنیای واقعیت مجازی را برای کاربر فراهم می‌کنند. طراحان سامسونگ در طراحی این نسل از کنترلرهای واقعیت مجازی خلاقیت بیشتری نسبت به طراحی‌های نسل قبلی نشان داده‌اند و روند این طراحی خلاقانه تا به امروز نیز در سیستم‌های کنترلر نسل جدید مشهود است. 

خلاقیتی که در طراحی ظاهری نیز موج می‌زند

حتی سخت‌گیرترین منتفدان حوزه فناوری نیز نمی‌توانند منکر تاثیر طراحی ظاهری چشم نواز این محصول بر روی فروش بالای آن باشند. درست به همان دلیل که بسیاری نتوانستند به خاطر طراحی ساده انگارانه، با عینک‌های هوشمند عرضه شده توسط گوگل ارتباط برقرار کنند، طراحی ظاهری آینده نگرانه این مدل از هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ باعث افزایش فروش آن شد. گویی متقاضیان خرید این محصول، به همراه داشتن چنین گجتی را پلی برای ورود به دنیای آینده می‌دانستند. پیشرفت چشمگیری که در این مدل از هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ وجود داشته، کاهش وزن چشمگیر این ابزارها است. به گونه‌ای که وزن این گجت‌ یک چهارم وزن مدل‌های پیشین خود است. شما می‌توانید به کمک تنظیمگرهای تعبیه شده در داخل بدنه این محصول، نوری که از صفحه دید به چشمتان می‌رسد را کم و زیاد کنید تا به میزان نور مطلوبتان برای گشت و گذار هرچه راحت‌تر در دنیای مجازی برسید. طراحان سامسونگ با افزودن چند دریچه برای جابه‌جایی هوایی در حوالی لنز هدست، تنفس در زیر آن را برای کاربران راحت کرده‌اند. البته که مدل‌های قبلی نیز مانعی برای تنفس کاربر به شمار نمی‌آمدند اما در مدل‌های قبلی لنز هدست زود به زود بخار می‌گرفت و این موضوع می‌توانست برای کاربران اذیت کننده باشد. ضمنا تعبیه بالشتک‌های راحتی در اطراف نواحی قرار گرفتن چشم و بینی کاربر، تجربه گشت و گذار در دنیای واقعیت مجازی را برای کاربران لذت‌بخش‌تر می‌کند.

نگاهی به کلیات هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017

اگرچه چند سالی از عرضه اولیه این مدل از هدست‌های واقعیت مجازی به بازار می‌گذرد، همچنان عده کثیری از افراد خواهان خریداری ابن گجت جذاب هستند. به نظر می‌رسد با گذشت زمان از عرضه این محصول، آشنایی کاربران مختلف با دنیای واقعیت مجازی بیشتر شده و همین موضوع تقاضا برای خرید آن را نیز بیشتر کرده است. همانطور که گفته شد، نباید انتظار داشت که به کمک هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017 بتوان به تجربه‌ای مشابه گشت و گذار در دنیای واقعیت مجازی تولید شده توسط کامپیوتر و یا پلی‌استیشن رسید. با این حال، تجربه‌ای که این هدست در اختیار کاربران موبایلی می‌گذارد در نوع خود منحصر به فرد است. شما میتوانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه