نکات اصلی در افزایش طول عمر باطری گوشی

نکات اصلی در افزایش طول عمر باطری گوشی

همه ما دوست داریم که عمر موبایل و باطری گوشی‌مان بالا برود، مخصوصا در شرایطی که هزینه‌های اضافی ممکن است برای ما سخت باشد . باطری گوشی یکی از مهمترین قسمت‌های سخت‌افزاری گوشی شما است که باید در حفظ و نگه‌داری از آن کوشا باشید چراکه در صورت خراب بودن یا ناقص کار کردن باطری گوشی عمر مفید خود گوشی موبایل را نیز کاهش می‌دهد، برای همین در این مقاله تمام راه‌هایی که می‌تواند به افزایش طول عمر باطری گوشی شما کمک کند را بررسی می‌کنیم.

۱۳ نکته مهم برای افزایش طول عمر باطری گوشی

تعویض باطری‌های لیتیومی گوشی موبایل سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردید، بهتر است در وهله اول قبل از خراب شدن باطری گوشی ابتدا به فکر راه‌ چاره باشید. بسیاری از تلفن‌های هوشمند دسترسی آسان به کاربر برای باطری ‌های خود را فراهم نمی‌کنند. این شامل آیفون و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی نیز می‌شود. تعویض باطری‌های رسمی گوشی می‌تواند ناخوشایند و گاهی گران تمام شود(باطری آیفون را حتما در نمایندگی‌های رسمی آیفون تعویض کنید). صادقانه بگوییم که باطری‌های لیتیومی یک فاجعه برای محیط زیست محسوب می‌شود، لیتیوم یک فلز قلیایی واکنش‌پذیر است که برای گوشی‌های موبایل، تبلت، لپتاپ و خودرو‌های الکترونیکی به کار می‌رود. به طور مثال باطری خودرو‌های تسلا حدود ۱۲ کیلوگرم لیتیوم را در خود جای می‌دهند. متخصصان محیط زیست معتقد هستند که استخراج لیتیوم و استفاده از آن برای محیط زیست بسیار مخرب است و بهتر است جایگزینی برای آن پیدا شود. برای همین همه ما می‌توانیم با افزایش طول عمر باطری گوشی خود، از استفاده مکرر از باطری‌های لیتیومی جدید و آسیب به محیط زیست جلوگیری کنیم. در اینجا به ۱۳ روش موثر برای افزایش طول عمر باطری گوشی شما اشاره می‌کنیم.

  • نباید منتظر باشید تا باطری گوشی شما تا ۰٪ برسد و بعد به شارژ وصل کنید

اگر شارژ دهی گوشی را بین محدوده ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید عمر باطری گوشی شما افزایش پیدا می‌کند، اصولا هرچقدر تخلیه باطری کمتر شود عمر باطری گوشی شما نیز بیشتر می‌شود.

  • از گرما و سرمای شدید خودداری کنید:

 اگر باطری گوشی شما بیش از حد داغ یا سرد شود این باعث آسیب رسیدن به باطری گوشی و خود گوشی می‌شود برای همین هرگز گوشی را جلوی نور آفتاب رها نکنید و یا در زمستان گوشی را در خودرو رها نکنید.

  • از شارژ سریع خودداری کنید

 شارژ سریع تلفن همراه باعث فشار آوردن به باطری گوشی می‌شود، برای همین اگر واقعا به آن نیاز ندارید این خاصیت را روی شارژ معمولی بگذارید. در واقع هرچه سرعت شارژ گوشی شما کمتر باشد بهتر است، اما اشتباه نکنید هرگز برای شارژ گوشی از اتصال آن از طریق کابل USB به کامپیوتر یا لپتاپ خودداری کنید چون جریان ورودی برق در آنها متفاوت است.

  • از تخلیه باطری تلفن تا ۰٪ و یا شارژ آن تا ۱۰۰٪ جلوگیری کنید

هرگز اجازه ندهید که گوشی کاملا تخلیه شود این کار عمر مفید گوشی را کاهش می‌دهد و یا ۱۰۰٪ گوشی خود را شارژ نکنید و پس از شارژ حتما گوشی را از پریز جدا کنید.

  • از کابل و آداپتور فیک استفاده نکنید

به خاطر هزینه کمتر هرگز از شارژ‌ر فیک استفاده نکنید چون واقعا ارزش خرابی گوشی همراه شما را ندارد، همینطور از شارژ مداوم گوشی با شارژر فندکی ماشین خودداری کنید.

  • روشنایی صفحه را کم کنید

 صفحه گوشی‌های هوشمند معمولا قسمتی است که بیشترین میزان مصرف باطری را دارد برای همین کاهش روشنایی صفحه باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. برای همین می‌توانید از قابلیت روشنایی خودکار صفحه گوشی استفاده کنید.

  • کاهش زمان نمایش صفحه گوشی(قفل خودکار)

 اگر صفحه خود را به مدت ۱ یا ۲ دقیقه بدون استفاده رها کنید بصورت خودکار صفحه نمایش خاموش خواهد شد. می‌توانید با کاهش زمان نمایش صفحه در مصرف باطری گوشی صرفه‌جویی کنید.

  • از پاوربانک برای طولانی مدت استفاده نکنید

 استفاده از باوربانک را فقط در مواقعی که خارج از خانه هستید و یا به مسافرتی می‌روید که در طول مسیر دسترسی به پریز برق ندارید، استفاده کنید. استفاده طولانی مدت و همیشگی برای شارژ باطری گوشی توصیه نمی‌شود.

  • یک تم تاریک برای صفحه گوشی خود استفاده کنید

برای نمایش رنگ سیاه در صفحه نمایش گوشی ها پیکسل‌ها محدود نمی‌شوند فقط صفحه نمایش آنها را روشن نمی‌کند برای همین در مصرف باطری صرفه‌جویی می‌شود. استفاده از یک تم نسبتا تاریک در گوشی تا حد زیادی در مصرف باطری گوشی موثر خواهد بود.

  • حالت ذخیره‌سازی انرژی گوشی را فعال کنید

 تقریبا تمام گوشی ها و گجت ها از قابلیت ذخیره‌سازی انرژی(Power Saving Mode) بهره می‌برند که با فعالسازی آن تنظیمات گوشی به نحوی انجام می‌شود که در بهینه‌ترین حالت ممکن برای ذخیره‌سازی باطری قرار می‌گیرد. از همین رو میزان مصرف باطری در گوشی به حداقل می‌رسد.

  • غیر فعال کردن بلوتوث و وای‌فای

 در زمان‌هایی که به بلوتوث و وای‌فای نیاز ندارید، همواره آنها را خاموش کنید، غیر فعال کردن آنها به افزایش طول عمر باطری کمک می‌کند. این در مورد دیتای گوشی نیز صادق است، زمانی که به اینترنت نیازی ندارید حتما دیتای گوشی خود را خاموش نگه دارید.

  • حذف اپلیکیشن‌های پس زمینه

 شاید تصور کنید که اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند تاثیری در مصرف باطری گوشی ندارند، اما کاملا اشتباه است، اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه فعال می‌مانند باعث مصرف شارژ گوشی شما می‌شوند برای همین حتما زمانی که به این اپلیکیشن‌ها نیاز نداشتید حتما آنها را از پس زمینه حذف کنید.

  • افزایش باطری گوشی با غیر فعال کردن GPs

تمام گوشی‌های هوشمند قابلیت GPS یا مکان یابی را دارند و با فعال بودن آن میزان مصرف شارژ گوشی به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. برای همین اگر به فکر افزایش عمر باطری گوشی خود هستید بهتر است این قابلیت را تنها زمانی که برای مکان یابی لازم دارید فعال کنید و در سایر مواقع حتما آن را خاموش کنید.

استفاده هوشمندانه از گوشی موبایل

با استفاده هوشمندانه از گوشی موبایل خود می‌توانید در بهینه سازی گوشی و مصرف باطری کمتر گوشی خود کمک کنید. به طور مثال هر چه کمتر از گوشی موبایل برای بازی یا اجرای اپلیکیشن‌های سنگین استفاده کنید به همان میزان باعث افزایش طول عمر باطری گوشی خواهید شد. نحوه استفاده شما از کالای دیجیتال، تاثیر مستقیمی بر عمر دستگاه دارد.

عمر مفید باطری گوشی همراه

ما این مقاله را در سایت بالاکا برای شما فراهم کردیم تا اگر فکر می‌کنید با تمام روش‌های گفته شده در بالا عمر باطری موبایل شما کم شده است و یا ایرادی در شارژ گوشی خود دارید احتمالا باطری گوشی شما چندین سال است که تعویض نشده و بخش عظیمی از ظرفیت خود را از دست داده است برای همین وقت آن رسیده تا باطری گوشی را تعویض کنید. اگر گوشی شما بدنه جداشدنی دارد که می‌توانید به راحتی به باطری آن دسترسی داشته باشید حتما باطری اورجینال برای گوشی خود تهیه کنید اما اگر بدنه گوشی به راحتی جدا نمی‌شود و شما به باطری گوشی دسترسی ندارید حتما به مراکز معتبر که کارشناسان و تعمیرکار حرفه‌ای موبایل دارند مراجعه کنید و سپس برای تعویض باطری خود اقدام کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه