10 نکته اصلی برای انتخاب بهترین شامپو بدن

10 نکته اصلی برای انتخاب بهترین شامپو بدن

قطعا هیچ‌کس دوست ندارد با یک پوستی مثل کاغذ خشک به این طرف و آن طرف برود. خشکی و خارش پوست چیزی است که اکثر ما تجربه کرده‌ایم اما خبر خوب این است که با رعایت برنامه دوش‌گرفتن روزانه و شستشوی ملایم بدن می‌توانید به کاهش این علایم کمک کنید. استفاده از یک صابون یا لوازم بهداشتی عمومی در حمام خانه که بقیه اعضای خانواده نیز از آن استفاده می‌کنند می‌تواند خطراتی همچون قارچ پوستی و یا التهاب به همراه داشته باشد، جدای از این که صابون ها کاملا چربی پوست را از بین می‌برد و باعث خشکی پوست می‌شوند. با ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین شامپو بدن مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

انواع پوست و نحوه تشخیص نوع پوست

پوست انسان انواع مختلفی دارد که باید برای مراقبت از هر نوع پوستی از محصول بهداشتی و مراقبتی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک نوع محصول پوستی جدید را امتحان کرده باشید و هیچ تفاوتی را احساس نکنید و یا حتی پوست شما را بدتر کرده باشد. همواره تمامی کارشناسان تاکید دارند که از محصولاتی استفاده کنید که با پوست و موی شما سازگارتر باشند. این گفته کاملا صحیح است چرا که اگر محصولی که مناسب پوست چرب است را روی پوست خشک بزنید و یا برعکس نتیجه دلخواه خود را نخواهید گرفت. برای جلوگیری از این اتفاق می‌بایست نخست نوع پوست خود را بشناسید.

اما چه عواملی نوع پوست شما را تعیین می‌کند؟

ژنتیک: یکی از مهمترین فاکتور‌هایی که روی نوع پوست شما تاثیر گذار است فاکتور ژنتیک است، به طور عمده شما ژن پوست خود را از پدر و مادر خود به ارث می‌برید اما این یک قانون کلی برای همه افراد نیست ممکن است شخصی پدر و مادری داشته باشد که پوست آنها کاملا چرب باشند اما پوست فرزند خشک باشد پس ممکن است این فاکتور در برخی افراد صددرصد تاثیر گذار نباشد

آب‌و‌هوا: آب و هوا یکی از عواملی است که روی پوست و موی افراد تاثیر گذار است. تغییر شهر سکونت و یا تغییر مکان جغرافیایی ممکن است روی پوست شما تاثیر گذار باشد.

هورمون‌ها:  نوسان تغییرات هورمونی در مراحل مختلف زندگی مثل نوجوانی و یا حاملگی روی نوع پوست شما تاثیر می‌گذارد.

دارو‌ها و رژیم غذایی: ممکن است دارویی که مصرف می‌کنید باعث حساس شدن و یا خشکی پوست شما شود و یا رژیم غذایی که میل می‌کنید ممکن است آلرژی‌زا باشد که باحث حساسیت‌های پوستی شود.

 چگونه نوع پوست خود را تشخصی دهیم؟

اولین گام برای مراقبت‌های پوستی، تشخیص نوع پوست است ؛ همچنین برای آنکه بهترین شامپو بدن برای پوست خود را پیدا کنید می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

قدم اول: در ابتدا پوست خود را با یک پاک کننده ملایم پاک کنید تا پوست عاری از هر گونه چربی و گرد ‌و غباری باشد.

قدم دوم: پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید و از زدن هرگونه مرطوب کننده و سرم اجتناب کنید، اجازه دهید پوست شما خودکار به حالت طبیعی برگردد.

قدم سوم : یک ساعت صبر کنید و در طی این یک ساعت از دست زدن به پوست خود خودداری کنید. سپس پوست خود را از نزدیک چک کنید تا متوجه میزان خشکی و یا چرب بودن پوست خود شوید.

هنگام شستشوی بدن باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

هنگام خرید شامپو بدن،  متخصصین پوست می‌گویند که به دنبال فرمولی باشید که حاوی روغن های طبیعی و هیالورونیک اسید باشد، چراکه به شما کمک می‌کند تا رطوبت دوباره پوست خود را بدست بیاورید.

  • حفظ رطوبت پوست

 در خرید بهترین شامپو بدن همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که شامپوو بدنی انتخاب کنید که خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند، همچنین برای استحمام از آب ولرم استفاده کنید، هرگز با آب داغ دوش نگیرید چون باعث خشکی پوست شما می‌شود، مدت زمان استحمام روزانه حداکثر ۱۰ دقیقه باشد و افرادی که پوست خشکی دارند بعد از استحمام می‌توانند از لوسیون و مرطوب‌کننده بعد از حمام استفاده کنند. ضمن آنکه استفاده از شامپو بدن حاوی مرطوب کننده می‌تواند تسکین دهنده پوست‌های حساس و پوسته پوسته شده نیز باشد.

  • شامپو بدن بدون عطر

 استفاده از شامپو‌های بدن امروزه بسیار رواج پیدا کرده است بخصوص استفاده از شامپو‌های بدن معطر و خشبو، اما اگر پوست حساسی دارید و یا دچار اگزما هستید بهترین شامپو بدن برای شما ، شامپو بدنی است که در آن مواد معطر به کار نرفته باشد.

  • شامپو بدن بدون کف و فوم زیاد

بهترین شامپو بدن، آنهایی هستند که کف و فوم زیاد در هنگام شستشو ایجاد نمی‌کنند چون ایجاد کف زیاد باعث از بین رفتن و شسته‌شدن چربی طبیعی بدن می‌شود و خود همین باعث ایجاد خشکی در پوست می‌شود.

  • شامپو بدن مناسب نوع پوست

در بسیاری از شامپو‌های بدن قید شده است که این شامپو بدن مناسب برای کدام نوع پوست است. برای همین همیشه به این نکته دقت کنید و شامپو بدن مناسب نوع پوست خود را تهیه کنید. بهترین شامپو بدن از مواد ارگانیک و طبیعی بهره گرفته اند.

  • شامپو بدن لایه بردار و چند منظوره

بهترین شامپو بدن برای استفاده شما، شامپو بدنی است که خاصیت لایه برداری داشته باشد و پووست شما را بصورت ملایم لایه برداری کند. این کار به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کرده و باعث نرمی و شادابی بیشتر پوست بدن می‌شود.

سخن پایانی

بهترین شامپو بدن، شامپو بدنی است که مناسب با پوست بدن شما باشد چرا که سازگاری بیشتری با نوع پوست شما دارد. همواره در انتخاب شامپو بدن دقت کنید که قید شده باشد برای چه نوع پوستی تولید شده است. شامپو های بدن جایگزین مناسبی برای صابون است. صابون یک ماده شستشو است که همه اعضای خانواده ممکن است از آن استفاده کنند و این از لحاظ بهداشتی و حساسیت‌های پوستی پذیرفته شده نیست اما در مقابل آن شامپو‌های بدن کاملا بهداشتی است و در ظرف‌های مخصوص نگه‌داری می‌شوند. با استفاده از شامپو‌های بدن حاوی مرطوب‌کننده و یا اسکراب بدن، همواره پوستی شاداب و لطیف خواهید داشت. شما میتوانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی بالاکا خریداری کنیدو

نظر خود را بنویسید

دیدگاه