نکات مهم مراقبت از مو در سشوار کردن

نکات مهم مراقبت از مو در سشوار کردن

طیف کاربردهای سشوار مو در زندگی روزمره روز به روز در حال بیشتر شدن است. این روزها نقش دستگاه سشوار بسیار پررنگ‌تر از یک خشک کن صرف است، به گونه‌ای که در دسترس نبودن آن می‌تواند مانعی جدی در مسیر رسیدن به استایل دلخواهتان به شمار برود. هرچه در طول یک روز سر و کار بیشتری با این دستگاه داشته باشیم، ضرورت توجه به سلامت موهایمان حین استفاده از سشوار بیشتر می‌شود. استفاده از سشوار مو برای رسیدن به یک استایل دلپسند ناشی از وسواسی پسندیده است، وسواسی که قطعا شکستن ساقه مو و البته ریزش آن را برنمی‌تابد. خبر بد این است که اگر روش درست استفاده از سشوار را ندانید، احتمالا مجبور خواهید شد با مشکلات ذکر شده دست به یقه شوید. حال خبر خوش چیست؟ این که امروز قصد داریم درباره روش صحیح استفاده از سشوار با مخاطبان بالاکا صحبت کنیم. ضمنا فروشگاه بالاکا گزیده‌ای از بهترین محصولات بازار را به همراه توضیحاتی کامل از آن‌ها در اختیارتان قرار داده تا بدین ترتیب احتمال خراب شدن تجربه کاربریتان حین استفاده از سشوار به صفر برسد.

چرا باید از سشوار مو استفاده کنیم؟

موی هرکدام از ما در نتیجه سال‌ها شانه کشیدن و به کار گرفتن استایل‌های مختلف در حالت عادی به سمت خاصی رشد می‌کند. فارغ از این که چه محصولاتی را برای فرم دادن و پیراستن موهایتان به کار می‌گیرید، موهای شما در اثر فرمی که در طولانی مدت داشته‌اند در حالت عادی جهت معینی را برای رشد کردن انتخاب می‌کنند. کافی است برای مدتی استفاده از مواد فرم دهنده را کنار بگذارید تا ببینید چطور مسیر رشد موهایتان به شکل و شمایل قبلی‌اش برخواهد گشت. البته این موضوع برای افرادی که از مدل کلی موی خود رضایت دارند خبر خوبی محسوب می‌شود. اما اگر غیر این باشد، قطعا با موهایتان به مشکل برخواهید خورد. این جا است که سشوار مو به کمکمان می‌آید تا بتوانیم به استایل دلخواهمان برسیم. سشوار مو به ما کمک می‌کند تا بتوانیم سمت و سوی جدیدی به رشد موهایمان بدهیم. برای این کار لازم است موهایمان کمی نمناک باشد و بدانیم که قرار است پس از سشوار کشیدن موهایمان دقیقا به چه استایلی برسیم. این که بخواهیم بدون هیچ هدفی از سشوار برای فرم دادن به موهایمان استفاده کنیم، معمولا راه به جایی نمی‌برد و در نهایت صرفا موجب به هم ریخته شدن موهایمان خواهد شد. ما برای رسیدن به استایل دلخواهمان، به سشوار کشیدن موهایمان نیاز داریم. حالا می‌خواهیم درباره این صحبت کنیم که چطور به کمک سشوار بتوانیم هرچه بیشتر به استایل دلخواهمان نزدیک شویم.

هر آن چه برای فرم دادن مو در اختیارتان است به کار ببندید

استفاده از مواد فرم دهنده می‌تواند موجب اثربخش‌تر شدن عملکرد سشوار مو شود. کافی است بیش از به کار بستن سشوار، موهایتان را با مقدار کمی از این مواد ماساژ دهید. اگر موهایتان برای استفاده از فرم دهنده زیادی خیس است، بهتر است کمی برای خشک شدن نسبی موهایتان صبر کنید. در صورتی که مایل به استفاده از فرم دهنده‌ها نیستید، لازم است سشوار کشیدن را پیش از کاهش چشمگیر رطوبت موهایتان آغاز کنید.

تعادل را رعایت کنید

استفاده از سشوار مو برای مدت طولانی می‌تواند موجب آسیب دیدن موهایتان شود. این موضوعی نیست که بتوان آن را پشت کاربردهای بی‌نظیر این دستگاه پنهان کرد. یکی از اهداف نکاتی که در این مقاله دربارشان صحبت می‌کنیم، به حداقل رساندن آسیب‌هایی است که استفاده از سشوار می‌تواند متوجه سلامت مو هایتان کند. یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه، رعایت تعادل در به کارگیری سشوار است. سشوار وسیله‌ای نیست که بخواهید در نتیجه‌گیری از آن وسواس به خرج دهید. اگر در شرایطی هستید که سر و کارتان هر روز به این دستگاه می‌افتد، بهتر است درجه حرارت آن را همواره روی مدیوم قرار دهید و بی‌خیال تند کردن گرمای آن شوید. حواستان باشد که یک تکه خاص از موهایتان را برای مدت طولانی در معرض حرارت سشوار قرار ندهید. حرارت سشوار باید مانند یک موج تمام قسمت‌های مویتان را به میزان یکسان تحت تاثیر قرار دهد. برای خشک کردن و فرم دادن به موهای کوتاه نیازی به استفاده طولانی مدت از سشوار مو ندارید. کافی است موهایتان را در جهت دلخواه شانه کنید و پس از رسیدن به فرم اولیه، سشوار را خاموش کنید. 

حجم موهایتان را تنظیم کنید

همانطور که گفته شد، این روزها کاربرد سشوار فراتر از خشک کردن موهایمان و حفظ زیبایی و سلامت است. این دستگاه‌ها می‌توانند ما را در مسیر رسیدن به استایل دلخواهمان یاری کنند. ضمنا به این موضوع نیز اشاره کردیم که لازم است پیش از کمک گرفتن از سشوار مو، بدانیم که می‌خواهیم در نتیجه استفاده از آن به چه مدل مویی برسیم. حجم مو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر مدل مو است و شما می‌توانید به کمک سشوار، حجم موهایتان را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید حجم قسمتی از مو را کم کنید، کافی است سشوار را به سمت پایین آن قسمت نشانه بگیرید و اگر می‌خواهید حجم قسمتی را زیاد کنید، کافی است سشوار را به سمت ریشه مو (قسمت بالایی مو) نشانه بگیرید.

سشوار را زیاد به موهایتان نزدیک نکنید

نزدیک کردن بیش از اندازه سشوار مو به سر حین فرم دادن به موها، می‌تواند موجب بروز آسیب در ناحیه پوست سر، ریشه و البته ساقه مو شود. لازم است دستگاه سشوار را همواره 15 سانتی‌متر دورتر از سرتان نگه دارید. با رعایت این موضوع می‌توانید از سوختن ساقه موهایتان و یا خشک شدن بیش از اندازه کوتیکول‌های موی خود جلوگیری کنید. ضمنا، نگهداشتن سشوار در فاصله مناسبی از سر، فضای بهتری را برای فرم دادن به مو در اختیارتان خواهد گذاشت.

روش سشوار کردن موهای صاف و فر متفاوت از هم دیگرند

طبیعتا روشی که برای سشوار کشیدن و جهت دادن به موهای فر به کار گرفته می‌شود، با روش فرم دادن به موهای صاف تفاوت دارد. برای فرم دادن به موهای فر لازم است ابتدا موهایتان را با کمی فرم دهنده ماساژ دهید، سپس سشوار مو را با درجه حرارت ملایم در فاصله 15 سانتی از ریشه مو و به سمت آن نشانه بگیرید. در مرحله آخر هم به کمک شانه و سشوار فرم دادن ساقه مو را به اتمام برسانید. از طرفی، اگر موهایتان صاف است از سشوار برای خشک کردن لایه لایه مو استفاده کنید. بدین صورت که خشک کردن مو را از سطحی‌ترین لایه آغاز کنید و پس از خشک کردن هشتاد درصد رطوبت آن به سراغ لایه بعدی مو بروید. پس از کاهش 20 درصدی میزان رطوبت در تمام لایه‌های مو، به کمک شانه، فرم دهنده و سشوار به استایل دلخواهتان برسید.

بهتر است سراغ کدام دسته از محصولات موجود در بازار برویم؟

این که کدام مدل از انواع مدل‌های موجود در بازار می‌تواند تاثیر بهتری روی موهایتان بگذارد نیز موضوع قابل ملاحظه‌ای است. فرقی ندارد که آقا باشید یا خانم، اگر موهایتان کوتاه است می‌توانید بدون دغدغه هر مدل سشواری که دوست دارید را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. موهای کوتاه به راحتی فرم می‌گیرند. به همین دلیل، اگر موهایتان کوتاه باشد لازم نیست حساسیت چندانی روی مدل سشوار به خرج دهید (مگر این که ملاحظات پزشکی بهداشتی خاص خود را داشته باشید). اگر موهایتان بلند است و ساقه مویتان نازک شده، بهتر است به سراغ دستگاه‌های قدرتمندتر بروید. برای تشخیص قدرت دستگاه می‌توانید به وات آن نگاه کنید. هرچه عدد وات نوشته شده در مشخصات یک سشوار مو بیشتر باشد، قدرت دستگاه مذکور نیز بیشتر خواهد بود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه