تفاوت تونر با میسلار واتر چیست؟

تفاوت تونر با میسلار واتر چیست؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پوست و زیبایی، پوست صورت هر فردی در طول روز باید دو بار به صورت کامل پاکسازی شود؛ اول صبح و شب قبل از خوابیدن. این همان نکته مهمی است که اکثر بازیگران و افراد مشهور رعایت کرده و حتی در ششمین دهه از زندگی خود نیز پوست شاداب و سالمی دارند. هر خانمی تا به حال از ابزارهای مختلفی برای پاکسازی آرایش صورت خود استفاده کرده است. تقریبا برای همه مشخص شده که قبل از خواب باید آرایش را از صورت خود پاک کنند چرا که در صورت سهل انگاری و عدم پاکسازی، مشکلات مختلفی بر روی پوست ایجاد می‌شود که قطعا شادابی و حس طبیعی بودن پوست شما را کم‌تر می‌کند. خانم‌ها معمولا از دستمال مرطوب، لوسیون‌های پایه روغن و یا روغن بچه، محلول‌های پایه آب و یا دستمال‌های پاک کننده آرایش برای تمیز کردن پوست صورت خود استفاده می‌کنند. بهترین گزینه‌های پاک کننده آرایش ابزاری هستند که آرایش را بر روی پوست صورتتان پخش نمی‌کنند و به راحتی مواد آرایشی را به خود جذب و پوست را تمیز می‌کنند. در واقع شست‌وشوی پوست یکی از مهم‌ترین گام‌های مراقبت از پوست است که در سلامت پوست نقش مهمی دارد. اگر پوست به خوبی تمیز شود، بسیاری از مشکلات پوستی اصلا پیش نمی‌آید و بسیاری دیگر از مشکلات پوستی، بهبود می‌یابد. محصولات زیادی برای پاکسازی و تمیز کردن پوست صورت وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها میسلار واترها و تونرها هستند. تونر و میسلار واتر هر دو جز مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی روزانه و پاکسازی پوست هستند. برای داشتن پوست صاف و شفاف، استفاده از محصولات مراقبت پوستی روزانه و البته پاک‌کننده‌های مناسب اقدام لازم و ضروری است. مراقبت پوستی روزانه یعنی هر روز صورت خود را با محصولات مناسب بشویید و سپس از آبرسان‌ها برای آبرسانی پوست خود کمک بگیرید. فرقی نمی‌کند پوست شما چرب است یا خشک، شست‌وشوی روزانه و مراقبت از پوست، امری واجب و ضروری برای همه خانم‌هایی است که برای زیبایی خود اهمیت قائل می‌شوند. در ادامه با هر یک از محصولات تونر و میسلار واتر به عنوان محصولات پایه‌ای مراقبت‌های پوستی روزانه آشنا خواهیم شد و سپس به بررسی تفاوت‌هایشان می‌پردازیم.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع میسلار واتر که با نام آب میسلار یا آب پاک کننده آرایش صورت نیز شناخته می‌شود، یک نوع محلول پاک کننده مبتنی بر آب است که تقریباً همه کارهای پاک ‌کردن آرایش را انجام می‌دهد. ترکیبات اصلی در این محلول‌‌ها تقریبا یکسان بوده و شامل آب و تعداد زیادی مولکول میسل کوچک می‌باشد. میسلار واتر آرایش صورت و هم‌چنین آرایش چشم‌ها را پاک می‌کند و پوست را تمیز می‌کند. این محلول می‌تواند جایگزین انواع پاک کننده‌های آرایشی از جمله روغن‌ها، لوسیون‌ها و … شود. هم‌چنین میسلار واترها جایگزین مناسبی برای پاک کردن آرایش چشم هستند.

فواید میسلار واتر چیست؟

این محلول پاک کننده قدرتمند دارای فوایدی زیادی است از جمله هیچ ردی از چربی، مواد شیمایی مضر یا ترکیبات صابونی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد و ترکیب آب، گلیسیرین و مولکول‌های چربی دوست میسل موجود در این محلول ترکیبی ایده ‌آل برای پوست‌های حساس است. میسلار واتر فاقد الکل در ترکیبات خود است در نتیجه از خشکی و التهاب پوست صورت جلوگیری می‌کند و باعث قرمزی، سوزش و سرازیر شدن اشک از چشم شما نمی‌شود. میسلار واتر پاک کننده‌ای کاملا ملایم و بدون ضرر برای هر نوع پوست است و مانع از پخش نشدن مواد آرایشی بر روی پوست در هنگام استفاده از آن می‌شود و در وقت نیز صرفه ‌جویی می‌کند.

کدام برند میسلار واتر بهتر است؟

برند‌های متنوعی از میسلار واترها در بازار موجود است اما برندهای درماتیپیک، دیپ سنس و هیدرودرم از جمله مواردی هستند که رضایت تمامی مشتریان خود را جلب کرده‌اند.

از میسلار واتر چگونه استفاده کنیم؟

روش مصرف میسلار واتر به این گونه است که مقداری از مایع را روی پد آرایشی از جنس کتان یا پنبه بریزید و بعد از ۳ تا ۴ ثانیه به آرامی بدون فشار روی پوست حرکت دهید و به کل صورت خود بمالید. بعضی میسلار واترها را برای دور چشم هم می‌توان استفاده کرد فقط کافی است به برچسب آن دقت کنید.

تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی تونر مایعی مبتنی بر آب و موادی مانند سرکه و مواد فعال کننده است که پوست را از تمام مواد ریز باقی مانده از آرایش و گرد خاک و آلودگی‌های محیطی که در عمق آن نفوذ کرده پاکسازی می‌کند. تونر التهاب و قرمزی پوست رو کاهش می‌دهد و به بازسازی و استحکام سلول‌ها کمک می‌کند و به دلیل وجود قابض از پیری پوست جلوگیری کرده و آفتاب سوختگی را بر طرف می‌کند. تونر PH پوستتان را متعادل می‌کند زیرا بعد از شستن صورت PH پوست بالا می‌رود و تونر باعث می‌شود که دوباره به سطح نرمال برگردد. این محصول سلول‌های مرده روی پوست را از روی صورت بر می‌دارد و حسابی پوست را آبرسانی می‌کند. البته ما دو نوع تونر داریم که نسبت به کاربرد خود کاملا مجزا هستند. تونرها به دو دسته لایه بردار و تسکین دهنده تبدیل می‌شوند. خیلی از افراد علاقه زیادی به تونرهای لایه بردار دارند. این تونرها دارای خاصیت اسیدی هستند و از موادی مانند گلیکولیک، لاکتیک و سالیسیلیک اسید تشکیل شده‌اند. تونرهای لایه بردار، برای پوست‌های معمولی تا چرب و پوست‌های مبتلا به آکنه مناسب است. البته برخی تونرهای حاوی لاکتیک اسید بسیار آبرسان هستند و مناسب انواع پوست هستند. نوع دیگر تونرهای تسکین دهنده هستند. تونرهای تسکین دهنده، آرام بخش، مرطوب کننده و طراوت بخش هستند و خستگی پوست را از بین می‌برند. اگر شما پوست نرمال تا خشک دارید استفاده از این تونرها بسیار توصیه می‌شود. بهتر است قبل از این که مرطوب کننده یا ضد آفتاب بزنید از تونرهای تسکین دهنده استفاده کنید.

کدام برند تونر بهتر است؟

تونرهای مختلفی در بازار وجود دارد که همه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از جمله برندهای باکیفیت آن‌ها می‌توان به برند مشهور لافارر و دیپ سنس اشاره کرد که هر دو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

نحوه‌ی استفاده از تونرها چگونه است؟

استفاده از تونر بسیار ساده است و تنها ۱ دقیقه از زمانتان را می‌گیرد. ابتدا صورت خود را بشویید و پوستتان را با یک حوله خشک کنید. سپس چند قطره آن را بر روی یک پنبه یا پد بریزید و به صورت مساوی روی صورت پخش کنید. (ناحیه‌ی T، شامل پیشانی و بینی را به یاد داشته باشید) و بعد اجازه دهید تونر روی پوست بماند و به تدریج جذب شود و آن را مرطوب نگاه دارد. همیشه بعد از استفاده از تونر، یک کرم مرطوب کننده باکیفیت نیز به پوست بزنید تا از آسیب پوستی جلوگیری شود.

تفاوت اصلی تونر و میسلار واتر در چیست؟

با توضیحات بالا در مورد ویژگی‌های تونر و میسلار واتر به عنوان ارکان اصلی مراقبت‌های پوستی روزانه، تا حدی با تفاوت‌های آنها نیز آشنا شدید. از میسلار واتر قبل از شست‌و‌شوی پوست استفاده می‌شود اما تونر را بعد از شست‌وشوی صورت استفاده می‌کنیم. وظیفه میسلار واترها پاک کردن آلودگی و آرایش از صورت است درحالی که وظیفه تونرها تنظیم PH پوست و از بین بردن اضافات آرایش که ممکن است بعد از شست‌وشوی صورت هنوز بر روی پوست باقی مانده باشند است. دقت کنید تونرها به هیچ وجه، نقش آرایش ‌پاک‌کن‌ها را بازی نمی‌کنند اما میسلار واتر، محصولی است که همه کار می‌کند. هم آرایش را پاک می‌کند و هم صورت را تمیز می‌کند. این مایع می‌تواند جایگزین انواع آرایش پاک کن‌ها شود و هم‌چنین برای پاک کردن آرایش چشم نیز مناسب است. تفاوت دیگر تونر و میسلار واتر در ساختار آن‌ها است. پایه میسلار واترها آب و مولکول‌های ریز روغن‌ است در نتیجه میسلار واتر چرب است، بنابراین پوست صورت بعد از مصرف چرب می‌شود. علت چرب بودن آن، این است که بتواند به راحتی آرایش را از روی صورت پاک کند اما در ساختار تونر، هیچ روغنی وجود ندارد و هیچ چربی ندارد. تونر برای تمیز کردن صورت، بعد از پاک کردن آرایش است. اما بعد از تونر، مرحله‌ی هیدراته کردن پوست با استفاده از کرم قرار دارد. تونر نباید از روی پوست شسته شود. برخلاف میسلار واتر که باید بعد از استفاده صورت را بشویید تا از خارش پوست جلوگیری شود. زیرا میسلار واتر می‌تواند پوست را تحریک کند.

زمان مصرف میسلار واتر و تونر چگونه است؟

میسلار واتر و تونر هر دو را می توان دوبار در روز مصرف کرد. به این صورت که یک بار در روز و یک بار در شب. این دو محصول مخصوص صورت اگر دو بار در روز مصرف شوند نه تنها هیچ عوارض جانبی نخواهند داشت بلکه مفید هم هستند.

میسلار واتر و تونر کدام کاربردی‌تر است؟

این دو محصول هر دو برای تمیز کردن صورت به کار می‌روند اما در نهایت این تونر است که کاربردی‌تر است. زیرا تونر، پوست صورت را به صورت عمیق پاکسازی می‌کند و تمام آلودگی‌ها را از روی پوست حذف می‌کند. در حالی که میسلار واتر برای پاک کردن آرایش مناسب است و خیلی برای پاکسازی پوست به طور عمیق موثر نیست. البته به طور کلی برای اینکه پوستی بهتر داشته باشید توصیه می‌شود از هر دو استفاده شود.

تونر و میسلار واتر برای چه پوستی قابل استفاده هستند؟

انواع مختلفی از تونر‌ها وجود دارد که برای انواع پوست و انواع سلیقه ارائه می‌شوند و برای هر نوع پوستی قابل استفاده هستند. هم‌ چنین میسلار واترها نیز از مولکول‌های میسلر تشکیل شده‌اند و به همین خاطر برای انواع پوست مناسب هستند.

جمع بندی

تونر و میسلار واتر دو محصول کاملا جدا از هم با کارایی منحصر به خود هستند که هرگز نباید از بین محصولات آرایشی و بهداشتی حذف شوند و توصیه می‌شود استفاده روزانه این دو محصول فراموش نشود تا از داشتن پوستی زیبا و شاداب لذت ببرید. شما با مطالعه این مقاله میتوانید انواع تونر و میسلار واتر برای پوست های مختلف را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه