بهترین انواع کرم پودر چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین انواع کرم پودر چه ویژگی‌هایی دارند؟

پوست یکی از بزرگ‌ترین اندام‌های بدن است و مراقبت از آن می‌تواند به‌ سلامتی بدن شما نیز تأثیر مستقیم بگذارد. پوست شما به‌عنوان یک محافظ عمل می‌کند که در برابر آسیب‌های خارجی شما را حفظ می‌کند. اما پوست بیش ازآنچه که شما فکر می‌کنید می‌تواند آسیب‌پذیر باشد. عواملی که باعث آسیب رسیدن به پوست ما می‌شوند شامل موارد زیر است:

  • قرارگرفتن در معرض اشعه آفتاب بدون محافظت
  • قرارگرفتن در برابر اشعه ماوراء بنفش برای برنز کردن مانند سولار
  • قرارگرفتن در معرض سموم شیمیایی، توتون و تنباکو، مصرف مواد مخدر
  • استراحت ناکافی، تغذیه نامناسب

همان‌طور که در بالا اشاره شد عوامل تحدید کننده زیادی برای پوست وجود دارند، یکی از عوامل مهم نیز تأثیر لوازم آرایشی نامرغوب برای پوست است. اگر واقعاً به پوست و سلامتی پوست خود اهمیت می‌دهید باید به‌ تمامی موارد یاد شده نیز اهمیت دهید تا پوست زیبا داشته باشید.

ویژگی یک کرم پودر خوب

کرم پودر یکی از لوازم آرایشی پرمصرف در بین خانم‌ها است که بسیار محبوب هم هست. سال‌های سال است که استفاده از کرم پودر به‌عنوان یکی از لوازم آرایشی مهم در میکاپ‌ها استفاده می‌شود. مسلماً فرمولاسیون و مواد تشکیل‌دهنده کرم‌پودرها هستند که باعث می‌شوند تا یک محصول نسبت به دیگری، برتری پیدا کند. یک کرمپودر خوب نه‌تنها باید از مواد بسیار خوبی ساخته شده باشد، بلکه باید یک کاور و پوشش‌دهی مناسب و خوبی بر روی پوست شما ایجاد کند تا کاملاً ایرادات و نواقص پوست را پوشش دهد و پوستی صاف و یکدست به شما هدیه دهد.

انواع کرم پودر

انتخاب کرم پودر همواره برای خانم‌ها بسیار مشکل بوده است. همیشه انتخاب نوع کرمپودر از مایع و استیکی گرفته تا پودری بسیار مشکل است. علاوه‌ بر آن باید به فکر نوع کرم پودر براق یا مات و همین‌طور تناسب رنگ کرمپودر با پوست خود نیز باشید. برای همین در این بخش به بررسی انواع کرمپودر و ویژگی هرکدام می‌پردازیم.

کرم پودر استیکی

کرمپودر استیکی به‌صورت جامد و ماتیکی عرضه می‌شود. این نوع کرم‌ پودر رنگ‌دانه‌های بیشتری دارد و پوشانندگی مناسبی نیز ایجاد می‌کند. اگر استفاده از کرم پودر مایع را نمی‌پسندید و دوست دارید تا پوشش بیشتری بر روی پوست خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا از کرم‌پودرهای استیکی استفاده کنید. این نوع کرم‌پودر‌ها مناسب افراد شاغل نیز هست که به‌راحتی در کیف خود جابه‌جا کنند و سهولت استفاده از این نوع کرم‌پودرها و عدم پخش شدن آن در کیف یا وسایل شما می‌تواند ایده‌آل مناسبی برای استفاده از کرمپودر باشد.اما نکته منفی در مورد این نوع کرم‌پودرها این است که اگر پوست خشکی دارید بهتر است از کرم‌پودر استیکی استفاده نکنید، ممکن است روی پوست‌های خیلی خشک بماسد و ظاهر ناخوشایندی ایجاد کند.

کرم پودر مایع

کرم پودر مایع نیز یکی از پرطرف‌دارترین‌ها است که اغلب میکاپ آرتیست‌ها و افراد معمولی از آن استفاده می‌کنند. این نوع کرم‌پودرها در دو نوع مات و براق ارائه می‌شوند. کرم پودر‌های مایع به طور شگفت انگیزی پوست شما را یکدست می‌کنند و اگر انتخاب درستی از لحاظ رنگ و نوع پوست خود که چرب، معمولی و خشک است، داشته باشید کاملاً پوست شما یکدست و شفاف نشان خواهد داد.کرم‌ پودر مایع از لحاظ قوام، زمان ماندگاری و میزان آبرسانی پوست با یکدیگر متفاوت هستند، اگر به پوست خود ارزش قائل هستید و دوست دارید همیشه پوستی سالم و شاداب داشته باشید بهتر است در انتخاب کرمپودر دقت زیادی کنید، گران بودن همیشه به معنای کیفیت بالا نیست، محصولاتی هستند که هم مقرون‌به‌صرفه هستند و هم کیفیت بالایی دارند و سازگاری خوبی نیز با انواع پوست دارند و می‌‌توانند خواسته شما از یک کرمپودر خوب را فراهم کنند.

کرم پودر پودری

شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کرم پودر پودری کنترل چربی پوست باشد. این نوع کرم پودرها به دلیل پودری بودن کاملاً می‌توانند چربی اضافه پوست شما را بگیرند و مانع از برق زدن پوست شوند. اما انتظار یک کاور عالی را نباید از این مدل کرم‌پودرها داشته باشید. حتی باکیفیت‌ترین آنها نیز تا حد متوسطی می‌توانند پوشانندگی ایجاد کنند معمولاً این نوع کرمپودر را بعد از کرمپودر‌های مایع استفاده می‌کنند تا هم کاور بالاتری ایجاد کند و هم چربی باقیمانده روی پوست در اثر استفاده از کرمپودر مایع را از بین ببرد. یکی از نکات ضعف این کرمپودر ها این است که حتماً باید بعد از چندین ساعت، آرایش خود را تجدید کنید تا حالت یکدست بودن پوست حفظ شود، و مشکل دیگر در استفاده از این نوع کرمپودر، خط افتادن در روی خطوط چهره است بخصوص روی خط خنده و یا بالای پلک که ظاهر نامطلوبی ایجاد می‌کند و پوست را بدشکل نشان می‌دهد.

گام‌های مهم انتخاب کرم پودر

برای آنکه به‌راحتی بتوانید کرم پودر مناسب خود را انتخاب کنید می‌توانید این سه‌گام را دنبال کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

قدم اول: توجه به نوع پوست، اکثر خانم‌ها به این نکته بی‌توجه هستند که باید کرم‌ پودری انتخاب کنند که مناسب و سازگار با نوع پوست آنها باشد. پوست‌های چرب، خشک و مختلط هرکدام نیاز‌های متفاوتی دارند که کرم‌پودر‌های مختلف با ترکیبات متفاوت برای آنها تولید شده است.

  • کرم‌ پودر مناسب پوست خشک: اگر بعد از حمام احساس خشکی در پوست خود دارید و رنگ چهره شما مات است، پوست شما از نوع خشک است. پس کرم‌پودرهایی که بر پایه روغن تولید می‌شوند بهترین گزینه برای شما هستند زیرا می‌توانند به پوست شما حالت براق بدهند و ماتی آن را از بین ببرند ضمن اینکه معمولاً این نوع کرم‌پودر‌ها خاصیت آبرسانی به پوست را نیز دارند و باعث حفظ شادابی پوست خشک می‌شوند.
  • کرم پودر مناسب پوست چرب: پوست افرادی که چرب است معمولاً براق است و این افراد باید از کرم‌پودر‌هایی استفاده کنند که فاقد چربی (OIL Free) هستند. این نوع کرم‌پودرها بر پایه آب ساخته می‌شوند.
  • کرم پودر مناسب پوست مختلط: مهم‌ترین ویژگی پوست‌های مختلط این است که مناطقی مانند (تیغه بینی، پیشانی و چانه) خشک است و بقیه مناطق صورت چرب یا معمولی است. این افراد در تابستان پوستی چرب و در زمستان پوستی متمایل به خشک دارند. برای همین بهترین گزینه برای این افراد استفاده از کرمپودر بر پایه آب و یا کرمپودر‌های استیکی است.
  • کرم پودر مناسب پوست نرمال: داشتن پوست نرمال آرزوی بسیاری از خانم‌ها است زیرا این پوست‌ها در بهترین حالت خود قرار دارند و با کمبود آب و یا چربی اضافه مواجه نیستند. این افراد در فصول سرد سال می‌توانند از کرمپودر های بر پایه روغن استفاده کنند و در فصول گرم سال از کرمپودر‌های پایه آب استفاده کنند.

قدم دوم: انتخاب نوع کرم پودر، گام دوم انتخاب نوع کرمپودر است که به شکل استیکی، مایع و پودری ارائه می‌شود. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم نوع پوشانندگی هرکدام از آنها متفاوت است. نکته‌ای که باید در انتخاب کرمپودر به آن باید توجه داشته باشید این است که باید پوشانندگی قوی داشته باشد، دارای بافتی سبک باشد، دارای ترکیبات عالی که انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را داشته باشد، دارای خاصیت محافظت در برابر اشعه UV آفتاب را داشته باشد.

قدم سوم: نمای نهایی ظاهر خود را انتخاب کنید، آخرین گام در زیباسازی ظاهر شما مات، درخشان یا طبیعی بودن صورت شما است. اگر دوست دارید که ظاهری شاین و درخشان داشته باشید کرم‌ پودرهایی تولید شده‌اند که در داخل خود ذرات درخشانی دارند که می‌توانند صورت شما را درخشان و تازه نشان دهند. اما اگر مایل هستید تا ظاهری طبیعی و مات داشته باشید می‌توانید از نوع کرمپودر‌هایی استفاده کنید که خاصیت مات دارند و اصلاً صورت را براق نشان نمی‌دهند.

سخن پایانی

زیبایی به چه قیمتی؟ حتماً بارها شنیده‌اید که زمانی که می‌خواهند یک برند آرایشی را معرفی کنند، اعلام می‌کنند که این برند تست حیوانی ندارد. اما تست حیوانی چیست؟ شرکت‌های لوازم آرایشی و بهداشتی قبل از عرضه محصولات خود به بازار و استفاده انسان‌ها از این محصولات، آنها را روی حیوانات تست می‌کنند تا از سمی بودن یا حساسیت‌زا بودن محصول اطمینان حاصل کنند، حیواناتی از قبیل خرگوش، موش، گربه، خوکچه هندی حیوانات بی‌گناهی هستند که مورد آزمایش این کمپانی‌های آرایشی می‌شوند. حال شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که خوب اگر این محصولات روی حیوانات تست شود خیلی بهتر است که روی انسان تست شود، اما باید بدانید که نحوه انجام این آزمایش‌ها بسیار مخرب است و باعث مشکلات شدید پوستی، تنفسی، بینایی در حیوان می‌شود و در اغلب موارد این حیوانات می‌میرند. درحالی‌که می‌توان تست‌های حساسیت را با تکنولوژی جدید و دقیق‌تر بدون آسیب رساندن به حیوانات انجام داد. جالب است بدانید که بسیاری از برند‌های آرایشی مطرح از همان روش تست حیوانی استفاده می‌کنند که با اعتراض بسیاری روبه‌رو شدند، برای همین به سبب مسئولیت اجتماعی که هرکدام از ما در قبال محیط‌زیست و موجودات زنده داریم بهتر است نسبت به این جریان بی‌تفاوت نباشیم. بسیاری از کمپانی‌های آرایشی هستند که لوازم آرایشی فوق‌ العاده باکیفیت و بدون تست حیوانی تولید می‌کنند که هم نه‌تنها باعث نجات جان بسیاری از حیوانات می‌شوند بلکه به‌خاطر نوع فرمولاسیون مورداستفاده در این برند‌های آرایشی باعث شادابی و طراوت پوست شما می‌شوند. امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله به شما در انتخاب یک کرم پودر عالی کمک کرده باشیم. شما میتوانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه