نکات مراقبت از تبلت های قلم دار

نکات مراقبت از تبلت های قلم دار

در دنیای مدرن امروزی، تقریبا هرکاری را می‌توان با تبلت‌های پیشرفته انجام داد از کارهای روزمره گرفته تا کارهای اداری و تجاری که نیاز به دقت و حجم کافی از حافظه نیاز دارد. با وجود یک تبلت خوب و کارآمد دیگر نیازی به همراه داشتن لپ‌تاپ ندارید و علاوه بر این راحتی استفاده و قابل حمل بودن تبلت یکی از مهمترین مزایای آن محسوب می‌شود. تبلت‌های قلم‌ دار یکی از انواع مدل‌های تبلت‌های پیشرفته است که معمولا برای کارهای گرافیکی استفاده می‌شود. وجود سیم‌کارت در تبلت‌ها باعث می‌شود که شما دو وسیله را همزمان در کنار خود داشته باشید، هم به عنوان یک گوشی در موارد نیاز از آن استفاده کنید و هم کارایی یک لپ‌تاپ کوچک را برای شما دارد. در این مقاله قصد داریم تا نکات مراقبتی پیرامون نحوه استفاده و مراقبت از تبلت قلم‌دار را به شما آموزش دهیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد تبلت قلم‌دار

داشتن یک تبلت قلم‌‌دار همان چیزی است که شما برای پیشرفت در کار و هنر خود به آن نیاز دارید. بسیاری از تبلت‌های قلم‌دار را می‌توان در همه جا با خود حمل کرد و با بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها سازگاری دارند و می‌توانند به راحتی اکثر کارهای روزمره و حرفه‌ای شما را پشتیبانی کنند. شاید شما دوست داشته باشید قبل از اینکه یک عکس را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، کمی تغییر در آن ایجاد کنید و یا برای تصویر یک یادداشت با دستخط خودتان ایجاد کنید، این دقیقا یکی از کارهایی است که تبلت قلم‌دار این امکان را برای شما فراهم می کند. ماهیت چند منظوره تبلت قلم‌دار به این دلیل ایجاد شده است که زمانی که کاربر می‌خواهد کارهای گرافیکی یا یادداشت برداری انجام دهد به راحتی بتواند با یک تبلت قلم‌دار این امور را به نحوه احسنت انجام دهد. رقابت در این عرصه بسیار تنگاتنگ است و مدل‌های متنوعی از این نوع تبلت‌ها در بازار موجود می‌باشد. سوال اصلی این است که شما به چه نوع تبلتی نیاز دارید؟ اگر کار شما به نحوی است که مرتب مشغول کشیدن نقاشی، طراحی و یا ساخت انیمیشن هستید بهتر است از این نوع تبلت‌ها استفاده کنید اما اگر برای استفاده روزانه و شخصی یک تبلت نیاز دارید دلیلی وجود ندارد که بخواهید هزینه زیادی بابت خرید یک تبلت قلم‌ دار بدهید چراکه با همان تبلت لوحی و معمولی نیز می‌توانید کارهای شخصی و حتی حرفه‌ای‌تر هم انجام دهید.

نکات مراقبت از تبلت‌های قلم‌دار

آشنایی با روش‌های مراقبت از تبلت و گوشی باعث می‌شود تا عمر مفید این دستگاه‌ها افزایش پیدا کند و هم کارایی آنها افت پیدا نکند. با دانستن این نکات شما می‌توانید هزینه کمتری بابت به روز‌رسانی‌ها و یا تعمیر تبلت‌ خود پرداخت کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا چند نکته مراقبتی را باهم مرور کنیم.

استفاده صحیح از تبلت قلم‌دار

استفاده صحیح از گوشی و تبلت ساده است اما بسیاری از ما به آن بی‌توجه هستیم و باعث می‌شویم تا تبلت یا گوشی ما به مرور زمان دچار آسیب شود و متحمل خسارت و هزینه‌های اضافی می‌شویم. عموما تبلت‌های قلم‌ دار برای طراحان و انیمیشن‌ کار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر حرفه‌ شما به نحوی مربوط به این امور است بنابراین باید در حفظ و نگهداری تبلت خود به عنوان یکی از مهمترین ابزار‌های کاری، کوشا باشید. سعی کنید از تبلت به عنوان گوشی استفاده نکنید، دلیل سیم‌کارت دار بودن اکثر تبلت‌ها به دلیل استفاده از اینترنت و دیتا برای کارهای روزمره و حرفه‌ای و یا استفاده از برخی اپلیکیشن‌هایی است که نیاز به ثبت‌نام از طریق شماره سیم کارت دارند برای همین حدالمقدور از تبلت به عنوان گوشی برای مکالمه استفاده نکنید.

فضای تبلت هوشمند را از اپ های غیر ضروری خالی کنید

یکی از مهمترین نکات در مراقبت از تبلت‌ قلم‌دار و سایر تبلت‌ها استفاده بهینه از فضای ذخیره سازی است، به همین علت همواره سعی کنید که تبلت خود را از اپ‌های غیر ضروری دور نگه دارید و اگر نیازی به این اپ‌ها ندارید حتما آنها را پاک کنید تا فضای زیادی اشغال نکنند چون باعث کاهش عملکرد صحیح تبلت خواهند شد. برای اولین قدم هم می‌توانید از حذف بازی‌ها شروع کنید اگر بازی را نیاز ندارید بهتر است آن را حذف کنید و یا دیتای بازی را به کارت حافظه جانبی انتقال دهید، این کار باعث افزایش سرعت تبلت شما می‌شود.

تنظیماتی که جنبه ظاهری و نمایشی دارند را حذف کنید

سعی کنید تبلت خود را از تجملات به دور نگه دارید، بسیاری از اپلیکیشن‌ها هستند که تغییرات پس زمینه و یا تم های تبلت یا گوشی را تغییر می‌دهند و برخی از آنها هم حالت متحرک دارند که این کار باعث کند شدن تبلت و گوشی می‌شود برای همین سعی کنید اگر با تبلت خود کارهای حرفه‌ای انجام می دهید اصلا از این نوع برنامه‌ها استفاده نکنید، چراکه این نوع افکت‌ها باعث کند شدن و گاهی هنگ کردن تبلت قلم‌دار شما می‌شود. برای همین تا حد ممکن از این ویجت ها استفاده نکنید.

برای داشتن تبلت قلم‌دار سالم همواره آن را تمیز نگه دارید

یک دستمال تمیز برداشته و آن را کمی مرطوب کنید و یا به مواد تمیز کننده مخصوص تبلت و گوشی آغشته کرده و تبلت قلم دار خود را کاملا تمیز کنید. هرچه قدر صفحه نمایش تبلت قلم‌دار شما تمیز باشد، راحت‌تر می‌توانید با آن کار کنید، وجود آلودگی بر روی صفحه اسکرین باعث می‌شود تا تاچ یا خاصیت لمسی تبلت به درستی کار نکند و این می‌تواند برای شما بسیار آزاردهنده باشد.

بستن اپ‌های فعال در پس‌زمینه

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از تبلت و گوشی هوشمند بستن اپ‌های فعال در پس‌زمینه تبلت و گوشی است. البته تبلت‌ و گوشی‌های هوشمند امروزی با داشتن پردازنده‌های قوی توانایی اجرای همزمان چندین برنامه باهم را دارند اما همیشه عادت کنید تا زمانی که کار خود را با یک برنامه تمام کردید به طور کامل آن را ببندید تا باعث کاهش عملکرد تبلت نشود. می‌توانید با استفاده درست و بهینه از برنامه هایی همانند Clean Master این روند را بهبود ببخشید.

امنیت اطلاعات و امنیت سخت‌افزاری از تبلت‌ قلم‌دار

یکی از موارد بسیار مهم در مراقبت از لوازم دیجیتال هوشمند مسائل مربوط به امنیت دستگاه است. همانطور که می‌دانید سیستم‌عامل اندروید به طور کامل در برابر مشکلات امنیتی، محافظت شده نیست برای همین همواره سعی کنید از نصب برنامه‌ها با منبع نامشخص دوری کنید. نکته بعدی در مورد اطلاعات تبلت شما است که حتما بصورت دوره‌ای شروع به گرفتن بک‌آپ از اطلاعات کنید و در حافظه جانبی و یا در جایی امن از آنها نگه داری کنید بخصوص زمانی که از تبلت قلم‌دار برای امور طراحی یا انیمیشن استفاده می‌کنید بسیار اهمیت دارد که پروژه‌های شما کاملا حفاظت شده باشند. در تبلت‌های قلم‌دار یکی از ظریف‌ترین ابزار‌ها همان قلم نوری این تبلت‌ها می‌باشد که باید با دقت مراقبت شود، قلم نوری به فشار حساس است برای همین هرگز فشار زیادی به آن تحمیل نکنید و آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید. تبلت قلم‌‌دار و یا هر تبلت‌ دیگری که استفاده می‌کنید همیشه یک قاب محافظ مناسب برای آن تهیه کنید تا از ضربه و آسیب جلوگیری شود.

سخن پایانی

تبلت قلم‌ دار یکی از انواع مرسوم تبلت‌های هوشمند است که برای طراحان و کسانی که در کار انیمیشن و طراحی دکوراسیون و ساختمان هستند، بیشتر کاربرد دارد. این تبلت‌ها یک قلم نوری حساس دارند که به راحتی می‌توان از آن برای یادداشت برداری و یا طراحی بر روی تبلت استفاده کرد. مراقبت از گوشی و تبلت‌های هوشمند یکی از راه‌های افزایش دوام و عمر این دستگاه‌ها است که می‌توانید با انجام آن و بکار‌گیری این نکات عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید. تبلت‌های قلم‌ دار به دلیل نوع طراحی خاصی که دارند شاید نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند امیدواریم با رعایت این موارد همواره استفاده بهینه‌ای از گوشی و تبلت هوشمند خود داشته باشید. شما میتوانید انواع تبلت های هوشمند را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه