چگونه چند روش ساده پوست خود را آب رسانی کنیم؟

چگونه چند روش ساده پوست خود را آب رسانی کنیم؟

آب رسانی به معنی رطوبت دادن به پوست است. پوست مثل هر ارگان دیگری در بدن نیاز به آب و رطوبت دارد. اگر رطوبت کافی به پوست نرسد، پوست کم آب می‌شود. کم آبی پوست زمانی اتفاق می‌افتد که رطوبت موجود در لایه‌های سطحی پوست کاهش یابد. این مسئله باعث می‌شود که پوست خسته و کدر به نظر برسد. البته توجه داشته باشید که پوست کم آب و پوست خشک با هم تفاوت دارند. بیش‌تر ما پوست کم آب و پوست خشک را یکسان می‌پنداریم، در صورتی که این دو کاملاً باهم متفاوت‌اند. کم ‌آبی پوست ناشی از کمبود آب است و خشکی پوست ناشی از چربی طبیعی پوست است. هم‌چنین باید بدانید که پوست خشک یک نوع پوست است ولی کم ‌آبی پوست یک نوع مشکل پوستی است. آب‌وهوا، صابون‌ها، پاک‌کننده‌های قوی و دوش گرفتن با آب بسیار گرم می‌توانند باعث خشک‌تر شدن پوست‌تان شود. شما می‌توانید با مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌های گران‌ قیمت خشکی پوست خود را درمان کنید. اما از آن جایی که آب رسانی به پوست با استفاده از لوسیون‌ها و روش‌های درمانی دیگر می‌تواند پر هزینه و وقت گیر باشد، ما در ادامه قصد داریم چند پیشنهاد و راهکار ساده به شما ارائه دهیم تا بتوانید در خانه و با روش‌های طبیعی به پوست خود رطوبت بیش‌تری هدیه دهید.

بیش‌تر آب بنوشید

اگر چه احتمالا در مورد تأثیرات نوشیدن آب روی پوست زیاد شنیده‌اید، اما این مورد هم‌چنان در صدر فهرست ما قرار می‌گیرد. اولین و ساده‌ترین روش حفظ رطوبت پوست بهره گیری بدن از آب کافی است. همان طور که می‌دانید، آب کافی برای تمام عملکردهای صحیح سلولی ضروری بوده و به همین ترتیب جهت حفظ طراوت لازم است که سلول‌های پوست شما به اندازه کافی آب دریافت کنند. این امر برای کارکرد بهینه قلب و کلیه‌های شما نیز مفید است. بنابراین مطمئن شوید که روزانه دو لیتر آب دریافت می‌کنید.

از صابون‌های ملایم استفاده کنید

در حین خرید برچسب‌های روی صابون‌ها و پاک ‌کننده‌ها را بررسی کنید و از صابون‌هایی که مواد شیمیایی زیاد و قوی دارند استفاده نکنید، چون چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برند و به جای آن، صابون‌ها و پاک ‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مقادیر مختلف مواد طبیعی و عوامل مرطوب‌ کننده مانند آلوئه ورا، زیتون، صدر و رزماری هستند.

آووکادو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

رژیم غذایی یکی از عوامل مهمی است که بر میزان رطوبت پوست تاثیر می‌گذارد. اگر شما قبلا در رژیم غذایی‌تان آووکادو نداشته‌اید، سعی کنید آن را به رژیم خود اضافه کنید؛ خواص آووکادو فوق العاده است. آووکادو حاوی مقادیر بالای اسید‌های چرب سالم است که به پوست شما کمک می‌کند و از طرفی با کلسترول نیز مبارزه می‌کند. از آووکادو می‌توانید برای تولید یک ماسک طبیعی آب رسان پوست نیز استفاده کنید. در واقع آووکادو نوعی مرطوب ‌کننده‌ی طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند و پوستی شفاف و باطراوت به شما هدیه می‌دهد. برای مصرف آن کافی است چند آووکادوی تازه را در کاسه‌ای بریزید و له کنید. سپس چند قاشق چای‌ خوری روغن آووکادو به آن بیفزایید. این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه روی صورت‌تان قرار دهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این یک ماسک فوق ‌العاده، طراوت‌ بخش و مغذی است که به‌ راحتی تهیه می‌شود و بسیار مؤثر است.

میوه بیش‌تری بخورید

بیش‌تر میوه‌ها حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی هستند که بدن و پوست‌ شما برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارد. بسیاری از میوه‌ها دارای محتوای آب بالا هستند که می‌توانند به تامین آب مورد نیاز سلول‌های پوست شما کمک کنند و هم‌چنین دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که پوست شما جهت ترمیم و حفظ رطوبت خود به آن‌ها نیاز دارد. ‌توصیه می‌شود برای مصرف بیش‌تر میوه یکی از تنقلات روزانه‌ ی فعلی خود را با تکه‌های میوه‌ی تازه جایگزین کنید. با این روش خواهید دید پوستتان زیباتر به ‌نظر می‌رسد و احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها است که پوست شما را هیدراته و سالم نگه می‌دارد و به آب رسانی و سالم نگه داشتن پوست کمک می‌کند. بنابراین قبل از دوش گرفتن و حمام کردن، پوست‌ صورت یا پوست هر قسمت دیگر از بدن خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا کاملا جذب شود و از خشکی پوست حین حمام با آب گرم و یا صابون جلوگیری شود. این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های آب رسانی پوست در خانه است.

دمای حمام و دوش خود را پایین بیاورید

آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و به پوست آسیب‌های جدی وارد می‌کند. بنابراین از دوش‌های طولانی مدت با آب بیش از حد گرم بپرهیزید تا رطوبت پوست شما حفظ شود. آب گرم ممکن است دوست داشتنی و آرامش بخش باشد، اما این امر در طولانی مدت سبب خشکی پوست بدنتان خواهد شد و به هیچ ‌وجه برای پوست مناسب نیست. ترجیحا بعد از استحمام جهت کمک به آب رسانی پوست صورت خود از لوسیون‌های بعد از استحمام استفاده کنید.

از یک دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوای اتاق استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های آب رسانی پوست صورت در خانه، قرار دادن یک سیستم مرطوب کننده در اتاق خوابتان است. این دستگاه‌ها به حفظ و افزایش رطوبت پوستتان کمک کرده و هم‌چنین برای سیستم تنفسی شما مناسب بوده و به بهبود کیفیت خوابتان نیز کمک می‌کنند. فراموش نکنید که گرمای مرکزی یا تهویه مطبوع ساختمان را بیش از حد افزایش ندهید چرا که هر دو می‌توانند پوست شما را خشک کنند.

عسل شگفت انگیز است

یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست که مادر طبیعت به ما داده است عسل ارگانیک است. عسل یکی از بهترین روش‌های آب رسانی پوست صورت و پوست سایر قسمت‌های بدن است. عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که از تحریک و عفونت‌های مختلف جلوگیری می‌کند و هم‌چنین سوزش را تسکین می‌دهد. جهت استفاده، عسل را به هر ناحیه‌ای از پوست که احساس خشکی می‌کنید ماساژ دهید تا حدود ۵ دقیقه بماند و سپس محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید. این کار را چند روز انجام دهید و بعد از یک مدت حتما تأثیر آن را روی پوست‌تان خواهید دید.

کدو تنبل مصرف کنید

یکی دیگر از مواد غذایی فوق ‌العاده برای آب رسانی به پوست و هیدراته کردن درونی پوست کدو تنبل است. کدو تنبل سرشار از زینک است که علاوه بر آب رسانی پوست برای سلامتی نیز مفید است. با استفاده از کدو تنبل می‌توانید ماسک صورت طبیعی تهیه کنید. به این صورت که یک قاشق غذا خوری کدو تنبل خام رنده‌ شده را با سفیده‌ی تخم‌ مرغ مخلوط کنید و یک قاشق چای ‌خوری روغن بادام شیرین را به همراه یک قاشق چای‌ خوری آب گوجه‌ فرنگی به آن اضافه کنید. تمامی این مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس کاملا بشویید. این ماسک نه ‌تنها پوست را آب رسانی و آن را تغذیه می‌کند، بلکه چربی‌های اضافی و لک‌ها آن را نیز از بین می‌برد. هم‌چنین به لطف آنزیم‌های طبیعی کدو تنبل و آب گوجه فرنگی پوست شما لایه‌ برداری نیز می‌شود. علاوه بر استفاده به صورت ماسک می‌توانید با افزودن مقدار کمی کدو تنبل به رژیم غذایی‌تان، پوست خود را با مواد مغذی مورد نیاز آن تغذیه ‌کنید تا هم سالم بمانید و هم آب و رطوبت کافی به پوستتان برسد.

اسید چرب امگا ۳ مصرف کنید

اسیدهای چرب امگا ۳ بلوک‌های سازنده‌‌ای را که بدن برای تولید چربی‌های روی پوست به‌ آن‌ها نیاز دارد، تأمین می‌کنند. بهترین منابع اسید‌های چرب امگا ۳ ماهی سالمون و ماهی‌های پر چرب و سایر منابع غذایی دریایی، گردو، زیره و سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی هستند که توصیه می‌شود این مواد غذایی را بیش‌تر در رژیم غذایی خود جای دهید. زیرا امگا ۳ علاوه بر آب رسانی به پوست، برای سلامت قلب نیز مفید است.

جمع بندی

چهره‌ای زیبا و بی نقص آرزوی افراد زیادی است که برای رسیدن به آن هر کاری می‌کنند. با این حال یک پوست هیدراته نشانی از جوانی و شادابی پوست است. با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید به راحتی پوست خود را آب رسانی کنید تا پوست‌تان دیرتر پیر شود و مدت طولانی‌تری جوان بمانید. شما با مطالعه این مقاله میتوانید انواع آبرسان های پوست را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه