معرفی چند عطر مردانه شیرین و تلخ

معرفی چند عطر مردانه شیرین و تلخ

ممکن است برای بسیاری از شما پیش آمده باشد که ساعتها به دنبال یک عطر با رایحه خوش و مورد علاقه خود وقت گذاشته باشید و تک تک عطرها را در فروشگاه‌های مختلف تست کنید، اما در نهایت، بینی شما دیگر قادر به تشخیص رایحه ها نخواهد بود و در نتیجه در انتخاب درست و پیدا کردن عطر مورد علاقه خود ناکام بمانید. بجای اینکار می‌توانید کمی وقت بگذارید و مقالاتی که در مورد عطرهای پرفروش و محبوب در اینترنت وجود دارند را بخوانید تا با اطلاعاتی که به دست می‌آورید و از این طریق به انتخاب مورد نظر خود راحتتر دست پیدا کنید. در این مقاله با اشاره به ترکیبات معمول موجود در عطرهای مردانه و اشاره به تاریخچه عطرسازی و نحوه صحیح استفاده از عطر و در نهایت معرفی چند عطر پرفروش قصد داریم تا شما را راهنمایی کنیم و به انتخاب مورد نظرتان نزدیکتر کنیم.

عطر مردانه

عطر یک فاکتور و عنصر بسیار تآثیر گذار و قدرتمند در روابط اجتماعی است و می‌تواند در داشتن احساس بهتر و اعتماد به نفس به شما کمک بسیاری بکند. استفاده و به کاربردن یک عطر خاص و مورد علاقه‌تان تآثیر بسیار خوبی در روحیه شما خواهد گذاشت و حتی باعث می شود مردم شما را با حس خوبی به خاطر بسپارند. به طور معمول آقایان بیشتر علاقه به عطرهای تلخ دارند که البته این نوع عطرها بخصوص در محیط‌های رسمی می‌تواند یک انتخاب ایده ال برای آقایان باشد. یکی از ترکیبات معمولی که در عطرهای مردانه به کار می‎رود  ترکیبات آروماتیک هستند. آروماتیک به معنای معطر و خوش‌بو است. در علم عطرسازی و براساس تعاریف کلاسیک فرانسوی، واژه آروماتیک به دسته‌ای از نُت‌ها تعلق می‌گیرد، که رویکردی گیاهی، سبز و سرزنده دارند. گیاهان این گروه به دلیل بوی تلخ و تندی که دارند بیشتر در عطرهای مردانه استفاده می‌شوند و در عطر زنانه‌ای به ندرت از این ترکیبات استفاده می‌شود. ناگفته نماند که عطرهای شیرین نیز برای آقایان می‌توانند یک انتخاب مناسب باشند، مثلآ اگر در یک محیط صمیمانه، دوستانه و خانوادگی مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند احساس بسیار خوبی برای شما و اطرافیانتان به ارمغان بیاورد.

تاریخچه‌ای کوتاهی از عطرسازی

مدتها قبل از شروع عطرسازی مدرن در اواخر قرن نوزدهم، عطرها در برخی از تمدنهای اولیه بشر وجود داشتند. هنر ایجاد عطر در بین النهرین و مصر باستان آغاز شد، سپس توسط رومیان و ایرانیان گسترش بیشتری یافت. دانش عطرسازی پس از پیشرفتهایی که در خاورمیانه رخ داد، در اوایل قرن 14 به اروپا نیز رسید. در کشورهای اسلامی استخراج عطرها از طریق تقطیر با بخار انجام می‎شد، که طی این روند مواد اولیه جدیدی را به این صنعت معرفی کردند. پس از این وقایع صنعت عطرسازی به مرور در غرب گسترش یافت. عطرهای امروزی دارای طیف گسترده ای از رایحه ها هستند و با برچسب‌ها و مارک‌های متنوع در بازار وجود دارند. این عطرها براساس کاربردهایی که دارند دسته بندی می‌شوند، برای مثال بر اساس اینکه مناسب برای آقایان یا خانم‌ها باشند و یا مناسب برای چه فصلی باشند.

معرفی چند عطر مردانه شیرین و تلخ

نحوه صحیح استفاده از عطر

توجه داشته باشید حتی اگر عطرهای درجه یک را نیز درست بکار نبرید جاذبه و گیرایی خاصی نخواهند داشت. بسیاری از آقایان ممکن است یک بطری عطر را با چند بار استفاده تمام کنند چون تصور می‌کنند اگر از یک محصول معطر استفاده زیادی کنند جذابتر و خاص‌تر به نظر خواهند آمد. اما لطفآ این اشتباه را نکنید! عطرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روغن و اسانس موجود در آنها جذب پوست شما شوند، و در ترکیب با چربی طبیعی پوست، می‌توانند رایحه‌ای منحصر به فرد برای شما ایجاد کنند. به همین دلیل، هرگز نباید عطرها و محصولات معطر را روی لباس خود بمالید. بهتر است عطرها را روی گرمترین قسمت‌های بدن اسپری کنید تا به پخش بهتر رایحه آن و ماندگاری بیشتر آن کمک کنید، بنابراین بهترین نقاط برای اسپری عطر، گردن و فک پایین، قفسه سینه، مچ و ساعد یا آرنج هستند. این مناطق در طول روز گرم می‌شوند و کمک می‌کنند تا رایحه عطر بخوبی پخش شود. اگر از مچ دست خود استفاده می‎کنید، آنها را به هم نمالید، زیرا این کار می‌تواند پیوندهای مولکولی موجود در عطر را بشکند و به رایحه نتهای مختلف عطر آسیب بزند. عطر مردانه باید با دقت به موقعیت‌های خاصی که در آن استفاده می‌شود، ست شود. برای مثال عطر اغوا کننده‌ی تنباکو و بوی چوبی برای مراسم‌های شبانه می‌تواند مناسب باشد، در حالی که عطرهایی با رایحه مرکبات مردانه رایحه‌ای خنک، ترش و بسیار شاداب دارند و حس شادابی، طراوت و آرامش را به انسان منتقل می‌کنند که برای لباس روزمره و دفتر کار بهتر هستند. در یک جمع صمیمی و دوستانه برای ایجاد صمیمیت بیشتر با اطرافیان عطرهای شیرین می‌توانند یک انتخاب مناسب باشند. استفاده از عطرهای شیرین میتواند تجربه‌ی حضور در یک جمع صمیمی و پر از آرامش با دوستان و خانواده‌تان را برای همیشه در خاطرات شما ثبت کند. استفاده از این عطرها توسط آقایان، معمولا نشان دهنده یک مرد جذاب، خون گرم، شاد و صمیمی است. برای اینکه رایحه عطر را بهتر درک کنید توصیه می‌کنیم ابتدا آنها را در فروشگاه امتحان کنید. مقداری در مغازه اسپری کنید، سپس قدم بزنید و رایحه آن را بعد از 15 دقیقه استشمام کنید، پوست و فرمون‌های شما باعث می‌شود تا رایحه عطر به نوعی منحصر به فرد برای شما باشد، و کمک بسیاری به شما خواهد کرد تا عطر دلخواه خود را انتخاب کنید. دما تاثیر قابل ملاحظه ای  روی نحوه‌ی درک  بوی عطرها دارد. برای مثال آب و هوای گرم رایحه‌ی نوت های عطر را تشدید می‌کند، در صورتی که در هوای سرد عطرها کمتر تبخیر می شوند و بنابراین بوی ملایم‌تری در هوا پخش می کنند. بنابراین بسیار مهم است که هنگام خرید به عطر مناسب هر فصل توجه کنید.

ادکلن یا عطر کدام دوام بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است با دسته بندی عطرها آشنا شوید.

  • پرفیوم‌ها: پرفیوم‌ها بهترین و با دوام‌ترین نوع رایحه‌ها با ۲۲ تا ۳۰ درصد اسانس روغنی هستند که معمولأ ۶ تا ۸ ساعت ماندگاری دارند.
  •  ادو پرفیوم‌ها: بعد از پرفیوم ها، ادو پرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. این گروه با داشتن ۱۵ الی ۲۰ درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست می‌آورند که دوام آن‌ها معمولأ ۴ تا ۵ ساعت است.
  •  ادوتویلت‌ها: این دسته ۲ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی دارند که حدودا ۲ تا ۳ ساعت هم زمان ماندگاری آنها است.
  •  ادکلن‌ها: که برای مردان استفاده می‌شود تنها حدود ۲ تا ۴ درصد روغن دارند که ماندگاری آنها تا ۲ ساعت است.

بنابراین ماندگاری عطر حدود سه برابر بیشتر از ادکلن است. این به این دلیل است که عطرها حاوی غلظت بالاتری از اسانسهای روغنی هستند.

چند عطر پرفروش و محبوب

دیور هوم اینتنس (Dior - Dior Homme Intense)

معرفی چند عطر مردانه شیرین و تلخ

طراحی شیشه‌ی این ادو پرفیوم زیبا، ساده و در عین ‌حال شیک با لوله‌ی نازل سیاه‌رنگ که از روی شیشه‌ی شفاف قابل مشاهده بوده که جلوه‌ای خاص در طراحی آن ایجاد کرده است. روی گردن فلزی بطری، نشان کریستین دیور به‌خوبی حک شده و خودنمایی می‌کند. مایع طلایی ‌رنگ درون شیشه از روی آن به‌خوبی دیده می‌شود که جلوه‌ی خاصی به آن داده است. این ادوپرفیوم فرانسوی با رایحه گرم و شیرین و گیرای حس برانگیز با خط بویایی بالایی که دارد می‌تواند یک انتخاب مناسب برای آقایان شیک پوش و سخت پسند باشد و بر جذابیت آنها بیافزاید. این ادوپرفیوم می‌تواند برای میهمانی‌های شبانه مناسب باشد و یک عطر بی نظیر برای فصل‌های سرد سال از جمله پاییز و زمستان است. این محصول دارای رایحه لوکس با یک بالانس دقیق بین رایحه‌ها و  پخش رایحه‌ متوسط که دارد، بسیار خاص بوده و پس از گذشت زمان  ملیحتر و مطبوع تر میشود و حسی مثبت و خوشبینانه را منتقل می‌کند.

نت یا رایحه ابتدایی: گل زنبق (Iris)، اسطو خدوس (Lavender)

نت یا رایحه میانی: کهربا (Amber)، وانیل (Vanilla)

نت یا رایحه پایانی: گیاه مشک مالو (Ambrette)، درخت سدر (Cedar)، درخت خس خس (Vetiver)

شنل بلو د شنل پارفوم (Chanel - Bleu de Chanel)

معرفی چند عطر مردانه شیرین و تلخ

Chanel از تولید کنندگان معروفترین عطرهای زنانه و مردانه است. Bleu de Chanel به عنوان EDT ، EDP و Parfum موجود است (بین این دسته بندی‌ها ما دومی را بیشتر توصیه می‌کنیم)، و دارای رایحه‌ای تلخ و ملایم بوده که آن را مناسب برای استفاده در تمام فصول سال کرده است. درب بطری با رنگ شیشه هم‌خوانی داشته و با شکل استوانه‌ای و مستحکم آن وزن خوبی را به ترکیب کلی این بطری اضافه می‌کند. درب شیشه دارای مکانیزم آهن‌ربایی خاصی می‌باشد و هنگامی که درب شیشه را بر می‌دارید با مقاومت آهن‌ربایی جالبی روبرو می‌شوید. طراحی و فرمولاسیون این عطر توسط عطرساز مشهور «جک پولژ» (Jacques Polge) انجام شد. بلو د شانل با حال و هوای شرقی و چوبی‌اش برای روزهای گرم و معتدل سال مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این به آن معنی نیست که در فصل زمستان نشود از بلو د شانل استفاده کرد و از آن یک عطر برای تمام فصول ساخته است.

نت یا رایحه ابتدایی : گریپ فروت (Grapefruit) ، لیمو (Lemon) ، پرتقال (Orange) ، نعناع (Mint) ، جوز (Nutmeg) ، فلفل صورتی (Pink Pepper)

نت یا رایحه میانی : گل یاس (Jasmine) ، زنجبیل (Ginger) ، درخت سدر (Cedar) ، درخت خس خس (Vetiver)

نت یا رایحه پایانی : رزین لبدانوم (Labdanum) ، رزین کندر هندی (Olibanum) ، درخت پچولی (Patchouli) ، چوب صندل (Sandalwood)

کارنر بارسلونا کوییرز (Carner Barcelona – Cuirs)

معرفی چند عطر مردانه شیرین و تلخ

سارا کارنر در سال 2009 با هدف ایجاد رایحه‌هایی که تجربیات، تصویر مناظر و احساسات را برمی انگیزد، ابتدا مغازه‌ای در این شهر راه اندازی کرد. سپس برند Carner Barcelona در بازه زمانی 2010 تا 2016، 6 محصول در کارنامه عطری خود تولید کرد. عطرهای این برند دارای رایحه جذاب و منحصر بفرد است و ماندگاری بالایی دارد. از میان عطر و ادکلن های کارنر سه عطر CUIRS، دی ۶۰۰ (D600) و ریما (RIMA XI) به ترتیب مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. روی بطری Cuirs ، در یک کادر سفیدرنگ، نشان کارنر بارسلونا و نام Cuirs دیده می‌شود. درب بطری با شکل ساده و اندازه‌ی بزرگش به ‌خوبی روی بطری خودنمایی می‌کند. روی در بطری، نشان کارنر بارسلونا حک شده است. مایع طلایی ‌رنگ درون بطری از روی شیشه‌ی شفاف آن به‌خوبی دیده می‌شود. عطر ادکلن کارنر بارسلونا کوییرز – Carner Barcelona Cuirs با رایحه تلخ، تند و چرمی از شناخته شده‌ترین عطرهای کارنر در ایران بوده و مناسب فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان است، همچنین می‌تواند یک انتخاب مناسب برای مجالس رسمی باشد. Cuirs برای استفاده‌ی مشترک بین آقایان و بانوان ساخته شده است. به ‌محض اسپری‌کردن این عطر روی پوست و محل نبضتان، بوی زعفران و زیره‌ی سیاه را استشمام خواهید کرد. این نت‌های تند و شیرین، انرژی و هیجان را به همراه شادی به شما هدیه می‌کنند.

نت یا رایحه ابتدایی: زعفران (Saffron) و زیره سیاه (Cumin)

نت یا رایحه میانی: گل بنفشه (Violet)، چوب صندل (Sandalwood)، چوب سدر (Cedarwood)، چوب گایاک (Guaiacum Wood) و گیاه پاتچولی (Patchouli)

نت یا رایحه پایانی: دانه‌ی تونکا (Tonka Bean)، چرم آکورد (Leather Accord)، مشک(Musk)، چوب عود (Oud Wood)، گل آمیریس (Amyris)، عنبر، روغن سیپریل

ویکتور و رولف (VIKTOR and ROLF - Spicebomb)

معرفی چند عطر مردانه شیرین و تلخ

Spicebomb یک انفجار بویایی و انفجاری از احساسات مردانه, طراحی شیشه عطر اسپایس بمب ویکتور و رولف بسیار خاص و منحصر به فرد است. شیشه‌ی این عطر به شکل نارنجکی بوده تا به شما القا کند که با استفاده از محتویات آن با بمبی از رایحه‌ی خاص و منحصر به فرد مواجه هستید. در واقع یک نارنجک سفارشی معطر، متشکل از رایحه‌هایی که توسط یک نوار مشکی محاصره شده است که نمی‌تواند نیروی عطر را در خود نگه دارد. روی بطری این عطر نام Spicebomb و نشان تجاری Viktor&Rolf با رنگ روشن که بر روی یک نوار تیره هک شده دیده می‌شود. برند عطر ادکلن ویکتور اند رولف-Viktor & Rolf اصالتا یک کمپانی عطر و ادکلن هلندی است که توسط Viktor Horsting , Rolf Snoeren تاسيس شد. عطر ادکلن ویکتور اند رولف اسپایس بم ، با دارا بودن رایحه چوبی و تند و تلخ مناسب شب‌های سرد زمستانی می باشد.

نت یا رایحه ابتدایی: ترنج، گریپ فروت، لامی، فلفل صورتی

نت یا رایحه میانی: دارچین، فلفل قرمز شیرین ، زعفران

نت یا رایحه پایانی: خس خس، چرم، تنباکو

بولگاری من گلیشال اسنس (BVLGARI MAN GLACIAL ESSENCE)

معرفی چند عطر مردانه شیرین و تلخ

تصور کنید در بالای کوه ایستاده اید و هوای تازه و تمیز که شما را احاطه کرده است را استنشاق می‌کنید، این همان چیزی است که بولگاری من گلیشال اسنس سعی کرده است آن را به شما هدیه کند و با اولین اسپری Glacial Essence طراوت را احساس خواهید کرد. شیشه‌ی عطر دارای طراحی زیبا و چهار گوشه و مکعب مستطیلی و شفاف است. مارک ساده اما قابل خواندن در جلو وجود دارد که با رنگ سفید انجام شده است. عطر ادکلن بولگاری من گلیشال اسنس | Bvlgari Man Glacial Essence با طبعی خنک و رایحه شیرین که مناسب برای فصول گرم سال مانند بهار و تابستان می‌باشد. همچنین این عطر با رایحه محبوبی که دارد برای طول روز و محافل روزانه مناسب می باشد. بولگاری من گلیشال اسنس از همان ابتدا واقعاً مطابق نامش بوی عطر تازه، خنک و یخی می‌دهد و پس از مدت کوتاهی، نت‌های تند معطر و تازه می‌گیرید، و در نهایت رایحه چوب را حس خواهید کرد.  بولگاری من گلیشال اسنس یک ادو پرفیوم است و به دلیل رایحه ای که دارد مدت زیادی ماندگاری دارد.

نت یا رایحه اولیه: شمعدانی، زنجبیل، دانه سرو کوهی

نت یا رایحه میانی: چوب صندل سفید، گیاه درمنه، پونه کوهی

نت یا رایحه پایه: مشک، سدر

شما با مطالعه این مقاله میتوانید انواع عطر های مردانه شیرین و تلخ را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه