دلایل مهم برای استفاده از پرایمر قبل از میکاپ

دلایل مهم برای استفاده از پرایمر قبل از میکاپ

پرايمر يه زير ساز و پايه آرايش است كه به عنوان بيس براى ميكاپ استفاده مي‌شود. در واقع پرایمر یک لایه میان پوست و آرایش شما ایجاد می‌کند. وقتی برای آرایش خود زمان و تلاش صرف می‌کنید، پس بهتر است آن را به بهترین شکل انجام دهید. یکی از این روش‌ها، استفاده از پرایمر است. پرایمر برای صاف کردن سطح پوست، یکنواخت کردن آن، پوشاندن منافذ بزرگ پوست و چین و چروک‎‌ها بسیار مفید است. از پرایمر باید قبل از آرایش کردن استفاده کرد تا پوشانندگی و ماندگاری آرایش را افزایش دهد. به همین علت پرایمر برای زیر سازی و آماده ‌سازی قبل از آرایش استفاده می‌شود. در ادامه چند دلیل مهم برای استفاده از پرایمر قبل از میکاپ را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

انواع پرایمر

همان طور که هر قسمت از بدن مانند چشم، لب و… نیاز به آرایش دارند پس نیاز به زیر سازی مخصوص به خودشان را هم خواهند داشت تا بتوانیم یک آرایش یک دست و ماندگار داشته باشیم. پرایمر هم مانند بسیاری دیگر از محصولات موجود در بازار برای انواع مختلف پوست خشک، نرمال و چرب وجود دارد و به صورت کرم، ژل و پودر نیز دسته بندی می‌شوند.

دسته بندی پرایمر بر اساس کار

به طور کلی می‌توان پرایمرها را بر اساس کاری که انجام می‌دهند به شکل زیر تقسیم ‌بندی کرد:

پرایمرهای درخشان‌ کننده :
این نوع پرایمرها برای آرایش‌های شب و موقعیت‌های خاص جهت افزایش براقیت طبیعی و بخشیدن ظاهری شاداب به آرایش شما بسیار مناسب هستند و حتی می‌توانند به تنهایی استفاده شوند. این نوع از پرایمر‌ها برای سبک آرایش‌های خیس به ‌خوبی عمل می‌کنند.

پرایمر رنگی:
برخلاف مدل‌های بدون رنگ، پرایمرهای رنگی خنثی‌ کننده رنگ‌ها و لکه‌های قرمز، خاكستري يا زرد پوست هستند. با توجه به دایره‌ی رنگ و تئوری رنگ‌های مکمل،‌ پرایمر سبز برای کاهش قرمزی پوست، بنفش برای رفع و خنثی کردن زردی پوست، صورتی برای سالم و روشن ساختن پوست، زرد برای پوشاندن رگ‌های آبی پوست و هلویی برای پوشش دایره‌های تیره‌تر و لکه‌های پوستی می‌باشند.

پرایمر مات‌ کننده :
این نوع محصول برای افرادی با پوست چرب و رفع براقیت و چربی این نوع پوست استفاده می‌شوند.

پرایمر آب رسان :
این نوع پرایمر شاداب ‌کننده پوست‌های خشک و افزایش دهنده دوام آرایش هستند و با ایجاد یک لایه رطوبت اضافی، می‌توانند به بهبود آرایش شما کمک کنند.

پرایمر کوچک ‌کننده منافذ باز :
اگر منافذ بزرگی دارید (به خصوص در ناحیه اطراف بینی) و رنگ پوستتان غیر یکنواخت به نظر می‌رسد، این نوع پرایمر می‌تواند به کوچک کردن منافذ کمک کند و به آرایش شما جلوه ای زیبا و مخملی ببخشد.

 پرایمر دوام‌ دهنده آرایش :
اگر چه تمام پرایمرها به علت عملکردی که دارند، به طور ذاتی ماندگاری آرایش شما را افزایش می‌دهند، اما بعضی از آن‌ها به طور اختصاصی با این هدف طراحی شده‌اند که معمولا برای انواع پوست مناسب می‌باشند.

جنبه مراقبتی پرایمر

یکی از ویژگی‌های این محصول جنبه مراقبتی آن است. پرایمرها دارای مواد جوان ساز و روشن کننده پوست، نرم کننده و مرطوب کننده پوست و تصحیح کننده رنگ آن هستند.

مواد جوان ساز :
این مواد معمولا در تهیه پرایمرهای ضد چروک و ضد پیری استفاده می‌شوند که با استفاده از این محصول برق و نشاط به پوستتان بر می‌گردد.
روشن کردن پوست :
یکی دیگر از ویژگی‌های زیر ساز که البته بسته به محصول متفاوت است خاصیت روشن کنندگی آن است. گاهی پوست ما بنا به عواملی کدر و تیره می‌شود. در این صورت استفاده از زیر ساز باعث افزایش درخشش و روشنی پوست می‌شود. حتی استفاده تنهایی پرایمر بدون کرم پودر نیز باعث ایجاد نشاط و شادابی و ظاهری نرم و یکدست می‌شود.

نرم کننده :
پرایمر نوعی نرم کننده پوست است و قبل از زدن کرم پودر باید استفاده شود . این خاصیت زیر ساز باعث پخش یکدست کرم پودر و افزایش دوام آن می‌شود.

مرطوب کننده :
یکی دیگر از علل فروش بالا پرایمرها این خاصیت است. زیرا این مواد برای رطوبت رسانی پوست به ویژه در روزهای طولانی که پوست زمان بیش‌تری زیر آرایش است. بسیار مناسب می‌باشد.

تصحیح کننده رنگ :
بعضی از پرایمرها در رنگ‌های مختلف به نسبت پوست برای یکدست کردن رنگ پوستتون وجود دارند. مثلا پرایمرهای تناژ سبز برای از بین بردن قرمزی پوست مناسب است که برای پوست‌های حساس و ملتهب نیز قابل استفاده است.

جنبه آرایشی پرایمر

پرایمر باعث بسته شدن منافذ پوست شده و چربی حاصل از پوست را در طول روز به خود جذب می‌کند. هم‌چنین یک لایه صاف و نرم به پوست هدیه می‌دهد که حس طراوت را افزایش می‌دهد و باعث افزایش دوام آرایش می‌شود. برای داشتن یک آرایش حرفه‌ای حتما باید از پرایمر استفاده کنید. زیرا کرم پودر به راحتی روی آن پخش شده و یک پوشش یکدست ابریشمی و خالی از نقص می‌دهد. افرادی که پوست چرب دارند، باید از پرایمرهای مات کننده استفاده کنند که درخشش چربی پوستشون را بگیرد. افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است از پرایمرهایی که حاوی نرم کنندگی بیش‌تر هستند استفاده کنند. به یاد داشته باشید که اگر قصد استفاده از کرم پودر های سنگین با خاصیت پوشانندگی بالا به مدت طولانی دارید. حتما از پرایمر استفاده کنید زیرا سنگینی کرم پودر و عدم نفوذ هوا به پوست، بدون استفاده از پرایمر که به نوعی محافظ پوست نیز محسوب می‌شود باعث ایجاد آکنه و بعضی ناراحتی‌های پوستی می‌شود. کسانی که مایل به استفاده از کرم پودر نیستند فقط با استفاده از پرایمر می‌توانند پوستی شاد و مخمل گونه داشته باشند و از خاصیت هیالورونیک اسیدی آن به عنوان ضد چروک استفاده کنند. برای افزایش زیبایی و جذابیت لب، می توان از پرایمر لب قبل از رژ لب استفاده کرد، تا لب‌ها را صاف و نرم کرده و به گیرایی آن بیفزاید. پرایمر چشم نیز علاوه بر باز کردن و پوشش خطوط سطحی باعث پخش یکدست و فید بی نقص سایه می‌شود.

برای آرایش طبیعی به تنهایی از پرایمر استفاده کنید

بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان دوست دارند بدون آرایش چهره زیبایی داشته باشند. توصیه می‌شود این عزیزان، تنها از پرایمر استفاده کنند. کسانی که دوست دارند بدون آرایش زیباتر به نظر برسند، باید پرایمر را با حالت کمی غلیظ‌تر به عنوان سایه چشم و حتی به جای کرم روشن کننده استفاده کنند.

پرایمر تا چه اندازه به ماندگاری زیر سازی آرایش کمک می‌کند؟

با استفاده از یک پرایمر خوب قبل از زیر سازی آرایش می‌تواند از صبح تا انتهای شب، آرایش چهره شما را تازه نگه‌ دارد. البته ب شرط آن‌که بیش‌تر اوقات خود را از صبح تا شب در فضای بسته و درجه حرارت مناسب سپری کنید. در این بین، اگر هم برای مدت یک ساعت تحرک زیادی داشته باشید و حسابی عرق کنید، باز هم زیر سازی آرایش شما حالت خود را به خوبی حفظ خواهد کرد.

تا چه اندازه باید پرایمر مصرف کرد؟

پیشنهاد می‌شود در صورت استفاده از پرایمرهای خوب و درجه یک، پمپ حاوی پرایمر را دو بار فشار داده و بر روی پوست صورت خود بمالید. در مصرف پرایمر زیاده ‌روی نکنید؛ اندازه یک دانه لوبیا پرایمر برای تمامی پوست صورت کفایت می‌کند. بعضی از کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند برای پخش کردن پرایمر در تمامی قسمت‌های صورت از برس‌های زیر سازی استفاده کنید تا از این طریق پرایمر کم‌تری مصرف شود. انتخاب نحوه مالیدن پرایمر بر روی صورت، به عهده خود شما است و در بیش‌تر مواقع، استفاده از انگشتان بهترین گزینه است. هم‌چنین بسته به سطح پوشش زیر سازی آرایش شما، میزان پوشش قسمت‌های مختلف پوست با پرایمر هم متفاوت است. اگر همیشه تمامی صورت را زیر سازی می‌کنید، پرایمر را هم به تمامی قسمت‌های صورت بمالید. در واقع بهتر است بگوییم، هر کجا که زیر سازی آرایش استفاده می‌شود بهتر است پرایمر هم به کار رود.

چه نکته‌های دیگری را باید برای استفاده از پرایمر در نظر گرفت؟

پرایمرهایی را که در ترکیبات آن‌ها آب بیش‌تری وجود دارد و دارای سیلیکا کم‌تری هستند را انتخاب کنید. سیلیکا، به صافی پوست کمک می‌کند؛ اما از سوی دیگر، به خشکی پوست هم منجر می‌شود. در این‌جا مجدد تاکید می‌کنیم که مقدار کمی پرایمر را بر روی پوست صورت خود بمالید و پس از این ‌که یک لایه‌ نازک از این محصول بر روی پوست صورت کشیده شد،‌ حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا پرایمر صورت خشک شود و سپس اقدام به زیر سازی آرایش کنید.

نتیجه گیری :

ممکن است استفاده از پرایمرهای آرایشی و هر یک از لوازم‌های آرایشی که دارای ترکیبات شیمیایی هستند مشکلاتی را برای پوست به وجود ‌آورند. اما این نکته را فراموش نکنید که استفاده صحیح از پرایمرها، می‌تواند مضرات استفاده طولانی مدت را کاهش و به حداقل برساند. به صورت کلی پرایمرها در کنار جنبه زیبایی و جلوه بهتر آرایش، جنبه مراقبتی نیز دارند و سبب شادابی و سالم ماندن پوست شما می‌شوند. شما با مطالعه این مقاله میتوانید انواع پرایمر های آرایشی را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

 

 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه