معرفی چند کوادکوپتر با قیمت مناسب

معرفی چند کوادکوپتر با قیمت مناسب

امروزه به دلیل کاربردهای جذاب پهبادها علاقه مندان زیادی به سمت خرید کوادکوپتر (یک نوع ساده تر پهباد) میل پیدا کرده اند. در حال حاضر کوادکوپترها در مدل ها و برندهای مختلفی در بازار موجود می باشند. ما در این مقاله قصد داریم شرح کوتاهی درباره کوادکوپتر داده و در نهایت چند کوادکوپتر با قیمت مناسب برای شما عزیزان معرفی کنیم.

کوادکوپتر چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

کوادکوپترها از مجموعه پهبادها هستند. پهبادها در سال 2013 در امریکا برای کاربردهای نظامی ساخته شدند. اما با مشاهده علاقه و استقبال عموم مردم از این پهباد ها و زمینه های استفاده متفاوت، طراحی و تولید این پهبادها رشد زیادی پیدا کرد به طور که امروزه طیف متنوعی از کوادکوپترها برای استفاده عموم مردم وارد بازار شدند.

اصطلاح پهپاد‌ برای توصیف هر نوع هواپیمای بدون سرنشین استفاده می‌شود در حالی کوادکوپتر اصطلاحی است که تنها برای پهپاد‌هایی با چهار چرخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پهپادها می‌توانند ظاهری مشابه هواپیما داشته باشند یا با یک روتور (چرخانه) مشابه یک هلیکوپتر به‌نظر برسند و با یک ای‌سی‌یو (واحد کنترل موتور) کنترل می‌شوند و همچنین برای مدت زمان طولانی قادر به پرواز هستند. اما کوادکوپتر، به‌طور خاص اصطلاحی است که برای پهپادهایی با چهار روتور (چرخانه) به‌کار می‌رود. هریک از چرخانه‌ها دارای پروانه و یک موتور اختصاصی هستند. علاوه‌ بر این همواره کوادکوپترها با استفاده از یک ریموت کنترل به‌جای کامپیوتر های از پیش برنامه‌ریزی شده کنترل می‌شوند. یکی از کاربرد های مهم و حیاتی از کوادکوپتر ها در صنعت هواپیمایی است. زمانی که هواپیماها پرواز را به سرانجام رسانده اند از یک کوادکوپتر دوربین دار برای چک و بررسی وضعیت ظاهری و فنی هواپیما استفاده می شود. از دیگر کاربرد های کوادکوپتر می توان موضوع مهم امداد و نجات را نام برد. در بسیاری از سوانح و بلایای طبیعی امروزه از هلی شات ها برای جمع آوری آمار و اطلاعات مهمی پیرامون آن موضوع استفاده می شود. پر کاربرد ترین کاربرد های کوادکوپتر تصویر برداری هوایی است. به کمک دوربین های موجود بر روی یک کوادکوپتر حرفه ای می توان عکس و فیلم های بسیار زیبایی را ثبت و ضبط کرد. از دیگر کاربرد کوادکوپتر ها می توان به امر پایش خطوط لوله گاز و کابل های برق پرداخت. یکی از جدید ترین کاربرد های کوادکوپتر در صنعت کشاورزی می باشد. با استفاده از یک پهپاد سمپاش می توان با سرعتی بسیار بالاتر از از نیروی انسانی و با هزینه ای بسیار کمتر از سمپاشی توسط هواپیما این مسئله رو انجام داد. یکی دیگر از کاربرد های کوادکوپتر می توان به امر حراست و نگهبانی اماکن بزرگ مانند معادن، جنگل ها، شهرک های صنعتی و … پرداخت. اینا تعدادی از کاربردهای جذاب کوادکوپتر ها بودند در ادامه به نکاتی که در حین خرید کوادکوپتر باید به آن ها توجه کرد می پردازیم.

نکات مهم قبل از خرید کوادکوپتر

قیمت کوادکوپتر در رنج های مختلفی وجود دارد و شما با توجه به نیازی که دارید و سنجیدن نکات زیر اقدام به خرید کنید.

  • یکی از مهمترین اقدامات قبل از خرید کوادکوپتر این است نام کوادکوپتر را جست‌وجو کنید و از موجود بودن قطعات آن در بازار اطمینان حاصل کنید.
  • معمولا مدل‌های کوادکوپتر زیر سه میلیون تومان اصولا دارای گیمبال یا استابلایزر (لرزشگیر) نیستند. در نتیجه زمانی‌که اقدام به فیلم‌برداری یا عکس‌برداری می‌کنید کیفیت تصویر افت شدیدی خواهد داشت. پس همانطور که اشاره کردیم قبل از خرید به کاربردی که از کوادکوپتر انتظار دارید دقت کنید.
  • کوادکوپتر های زیر دو میلیون تومان وزن سبکی دارند. در نتیجه هرچند از لحاظ تعمیرپذیری و اهداف آموزشی مفید‌‌ هستند اما به‌دلیل سبک بودن چندان دربرابر باد مقاومت نشان نمی‌دهند. با افزایش سرعت باد خطر از دست دادن کنترل پهپاد افزایش پیدا می‌کند.
  • برخی از کوادکوپترها قابلیت نصب دوربین دارند که فقط می‌توانید دوربین مخصوص به آن‌ها را نصب کرد. بنابراین از موجود بودن دوربین اطلاع حاصل کنید.

معرفی چند کوادکوپتر با قیمت مناسب

کوادکوپتر سایما مدل X13

شرکت سایما (Syma) به‌دلیل ساخت کوادکوپترهای مستحکم و باکیفیت شناخته می‌شود. یکی از موارد مهم در کوادکوپترها موجود بودن قطعات آن در بازار ایران است. کوادکووپتر سایما مدل X13 یکی از پهپادهای ارزان‌قیمت بازار است. برخلاف ظاهر به نظر بزرگ این کوادکوپتر تنها ۱۵ و نیم سانتی‌متر ابعاد دارد و یک محصول کوچک به‌حساب می‌‌آید. برای شارژ باتری X13 به ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارید اما تنها با هر بار شارژ به مدت هفت دقیقه پرواز می‌کند. به‌لطف ریموت کنترلی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز می‌توانید تا فاصله ۳۰ تا ۵۰ متری کوادکوپتر را کنترل کنید. این محصول مناسب افراد بالای ۱۴ سال است. کنترلر نیاز به ۴ عدد باتری قلمی دارد که باید جداگانه تهیه کنید. ژیروسکوپ ۶ محوره برای تعادل و ثبات پرواز، قابلیت چرخش ۲۶۰ درجه، مقاومت مناسب برابر وزش باد آرام و چهار پره‌ی یدکت از جمله خصوصیات دیگر کوادکوپتر سایما X13 محسوب می‌شوند. قیمت این کوادکوپتر سایما مدل X13 حدودا 1,500,000 تومان می باشد.

کواد کوپتر SYMA-X5HW

یکی از مقاوم ترین و در عین حال سبکترین کوادکوپترهای داخل بازار ایران می باشد. ابعاد کواد کوپتر SYMA-X5HW استاندارد بوده و ۳۲ در ۳۲ سانتیمتر با گارد محافظ می باشد، سایز استاندارد کواد کوپتر SYMA-X5HW جهت پرواز در هر محیطی مناسب خواهد بود، شما با وجود این کواد کوپتر میتوانید در خانه و فضاهای مسقف و همچنین فضای باز به راحتی پرواز نمایید چون سایز بدنه به نحوی انتخاب شده است که بتوانید آن را حداقل تا فاصله ۸۰ متری به راحتی تشخیص دهید، جنس بدنه این کوادروتور از نوعی پلاستیک قابل انعطاف است که کاملا ضربه پذیر بوده و به راحتی آسیب نخواهد دید.

کوادکوپتر دوربین دار E58 

کوادکوپتر دوربین دار E58  دارای یک دوربین با کیفیت 720HD است که دارای زاویه ی دید 120 درجه می باشد. در نظر داشته باشید که منظور از زاویه ی دید برخورداری از قابلیت چرخش دوربین نیست، بلکه منظور میزان پهنای تصویر مخابره شده از دوربین پهپاد است. اما مهم تر از وجود دوربین، برخورداری از قابلیت ارسال زنده تصویر بر روی وسایل دیجیتال است. همچنین بهره‌مندی سیستم خلبان خودکار یکی از ویژگی های بارزی است که قبلاً در کوادکوپترهای دیگری نیز مانند syma z3 دیده بودیم. فقط کافیست پس از دانلود نرم افزار مربوطه پهپاد E58 و ورود به بخش مسیردهی پرواز یا Trajectory Flight با کمک انگشتان خود روی نقشه که در صفحه موبایل مشاهده می کنید مسیر حرکت پرواز کواد کوپتر را رسم کنید پس از آن خواهید دید که هلی شات شما دقیقا در آن مسیر به پرواز در می آید. برخورداری از سه مد سرعت از دیگر ویژگی های جذاب این کوادکوپتر می باشد.  قیمت کوادکوپتر SYMA-X5HW در بازار ایران حدودا  ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان می باشد.

 

کوادکوپتر دوربین دار SihuanDar

عملکرد خوب در نگه داشتن ارتفاع و موقعیت نوری باعث می شود که پرواز فوق العاده پایدار و دقیق باشد. ایده آل برای مبتدیان rc. دوربین 2.4G 1080P شما را قادر می سازد برای گرفتن عکس ویدئو / عکس خارق العاده، تقریباً 100-150 متر فاصله از انتقال تصاویر در زمان واقعی داشته باشید. از جمله دیگر امکانات این کوادکوپتر می توان به موارد زیر اشاره کرد. موقعیت یابی جریان نوری: ترکیبی از موقعیت دقیق توسط سیستم موقعیت بینایی و نگه داشتن موقعیت توسط موقعیت جریان نوری باعث می شود که یک چرخش پایدار برای عکسبرداری هوایی ایجاد شود، به خلبان اجازه می دهد آزادانه ژست بگیرد. با عملکرد تبدیل بصری، می توانید از تجربه بصری مختلف لذت ببرید. حالت بدون سرنشین: نیازی به دانستن جهت هدایت هواپیمای بدون سرنشین نیست، و به طور کامل مشکلات از دست دادن جهت گیری خلبان حل می شود. مسیر پرواز: با این عملکرد، یک خط سیر را روی صفحه بکشید، هواپیما مطابق با این مسیر پرواز می کند. قیمت این کوادکوپتر حدودا 3,400,000 تومان می باشد. شما میتوانید با مطالعه این مقاله انواع کوادکوپتر هارا از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه