در خرید پاور بانک به این نکات دقت کنید

در خرید پاور بانک به این نکات دقت کنید

این روزها به دلیل زندگی مدرن و دیجیتالی که داریم استفاده از ابزارها و وسایل دیجیتال مرسوم می باشد. یکی از وسایل دیجیتال که بین کاربران استفاده زیادی دارد پاور بانک می باشد. همانطور که می دانید اکثر وسایل دیجیتال به برق وابسته هستند و بسیاری مانند گوشی موبایل و لپتاپ نیاز به شارژ شدن دارند و یکی از دغدغه هایی که در این بین ایجاد می شود عدم امکان دسترسی به برق در همه مکان ها می باشد. پاور بانک با ذخیره انرژی الکتریکی مورد نیاز به شما این امکان را می دهد تا در هر مکانی گوشی یا لپتاپ خود را شارژ کنید. پاوربانک‌های متنوعی با ظرفیت‌هایی مختلفی از 2000تا 10000 و یا بیشتر در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود پاوربانک موردنظر را خریداری کنید. اما مثل خرید هر کالای دیگری در خرید پاوربانک نیز باید به نکاتی توجه کنید تا محصولی مطمئن و اقتصادی خریداری کرده باشید. اما نکات مربوط به خرید پاوربانک چه چیزهایی هستند؟ در خرید پاوربانک به چه ویژگی هایی باید توجه کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و ویژگی های مهم و حائز اهمیت در خرید پاوربانک را بیان و بررسی کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ضرورت استفاده از پاور بانک ها

مسلما همه ما تجربه خاموش شدن گوشی در مکانی که به برق دسترسی نبوده را داشته ایم و چه دردسرهایی که در پی آن برایمان پیش نیامده است. به همین دلایل امروزه استفاده از پاوربانک ها بسیار ضرروی هستند. پاوربانک در واقع یک منبع انرژی قابل حمل برای دستگاهایی که قابلیت شارژ دارند می باشد. این ابزار انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کرده و این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا هر زمان و هر کجا که هستید فقط با اتصال سیم شارژر به آن قادر باتری دستگاه خود را شارژ کنید. به دلیل کاربرد عالی پاوربانک ها خرید آن ها در بازار رونق بسیاری دارد. پاور بانک ها نیز انواع مختلفی دارند و از نظر کاربرد و فناوری به‌کار برده شده در تولید، به چند دسته تقسیم می‌شوند در بخش بعدی به انواع پاور بانک بطور مختصر می پردازیم با مطالعه این بخش تا حد زیادی با پاوربانک مورد نیاز خود آشنا می شوید.

انواع پاوربانک

1- پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت: این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلف و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. اما به این نکته مهم باید توجه داشته باشید که با این پاوربانک‌ها نمی‌توانید لپ‌تاپ خودتان را شارژ کنید.

۲- پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ: این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ را دراختیار کاربر قرار می‌دهند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ ۵ ولت دارند؛ در صورتی که برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، نیاز به پاوربانک با ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت دارید.

۳- پاوربانک سولار: پاوربانکی که دوستدار طبیعت می باشد. پاوربانک های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند. شما این نوع از پاوربانک ها را می توانید با انرژی خورشید شارژ کنید. اگر کسی هستید که بیشتر وقت خود را در خارج از شهر جایی که دسترسی به منابع برقی مشکل است می گذرانید با این پاوربانک های سولار همیشه و همه جا می توانید از وسایل شارژی خود استفاده کنید.

۴- پاروبانک‌های هوشمند: همانطور که از نامش پیداست به طور هوشمند و اتوماتیک با توجه به دستگاهی که به آن متصل است میزان شارژ را تنظیم می کند. در واقع این پاوربانک خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و باتوجه‌به نوع دستگاه، قادر به تأمین شدت جریان مناسب باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خود قرار دارد.

در خرید پاور بانک به این نکات دقت کنید

حال که با نحوه کار پاوربانک و انواع آن آشنا شدیم نوبت به آن رسیده است که با جزیات بیشتری به آن ها بپردازیم. پاوربانک ها نیز مانند سایر وسایل دیجیتال دارای ویژگی های خاصی می باشند که در قیمت نوع مصرف و کیفیت آن ها تاثیر بسزایی دارد. بنابراین آگاهی از این ویژگی ها می تواند در انتخاب بهترین پاور بانک به ما کمک کند. برخی از این ویژگی ها شامل ظرفیت پاوربانک، شرکت سازنده، پورت های اتصال، قیمت و .... می باشد که در زیر به طور کامل آن ها را توضیح می دهیم.

ظرفیت پاوربانک

شرکت های زیادی انواع پاوربانک ها را با ظرفیت های مختلف تولید و روانه بازار کرده اند. به طور معمول پاوربانک های موجود در بازار با ظرفیت های مختلفی از 2000mAH تا 35000 میلی‌ آمپر ساعتی هستند. شما به عنوان مصرف کننده برای انتخاب یک پاور بانک ابتدا باید به نیاز خود توجه کنید، به عنوان مثال اگر شما برای شارژ گوشی خود نیاز به خرید پاور بانک دارید و گوشیتان دارای ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر باشد و در طول روز بخواهید آن را دوبار شارژ کنید شما باید یک پاوربانک با ظرفیت 10000میلی آمپر بخرید. باید توجه داشته باشید که در اکثر مواقع ظرفیت پاوربانک روی قیمت آن تاثیر گذار است.

شرکت سازنده

برخی بر این باورند که چون ظرفیت پاوربانک شرکت های مختلف یکی است پس به طور کامل همه ویژگی های آن یکی هستند و عملا از اهمیت شرکت سازنده غافل می شوند. اما اگر دو پاوربانک از شرکت های مختلف را همزمان استفاده کنید به تفاوت آن ها به راحتی پی می برید. بنابراین برای خرید بهترین پاوربانک حتما دقت کنید که پاوربانک مورد نظر توسط چه شرکتی ساخته شده است. ما در مقاله بهترین برند های پاور بانک برای شما عزیزان پاوربانک های برندهای مختلف را بررسی و معرفی کرده ایم. به طور کلی هیچوقت ریسک نکنید که پاوربانک برند ناشناسی را خریداری نمایید.

 

پورت های اتصال

در هنگام خرید پاوربانک یکی از موارد بسایر مهمی ک باید توجه کرد تعداد پورت های دستگاه می باشد. زیرا اگر تعداد پورت ها به اندازه نیاز شما نباشند مجبورید دستگاه های خود را نوبتی به پاور وصل کنید که امری زمانبر می باشد. پس ابتدا باید بدانید که چند دستگاه را می خواهید به پاور وصل کنید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید با پاوربانک دوربین خود را شارژ کنید که سوکت شارژ سمت تامین انرژی آن از نوع میکرو یو اس بی است، مطمئنا باید پاوربانکی بخرید که به پورت خروجی میکرو یو اس بی مجهز باشد. همچنین اگر بخواهید دو یا چند گوشی را به طور همزمان به پاوربانک متصل و آن ها را شارژ کنید باید پاوربانکی که می‌خرید به تعداد نیازتان پورت USB خروجی داشته باشد. توجه به این دو نکته هم یکی دیگر از اصلی ترین نکاتی است که باید برای خرید بهترین پاوربانک به آن توجه شود.

مقدار انرژی ورودی و خروجی (Input/Output Power)

نکته بعدی که باید برای خرید بهترین پاوربانک به آن توجه کنید مربوط به انرژی ورودی (Input Power) و انرژی خروجی (Output Power) دستگاه است. انرژی ورودی یا Input Power مقدار انرژی است که پاوربانک در حین شارژ شدن خودش می‌تواند دریافت کند. هرچه مقدر این انرژی بیشتر باشد، پاور بانک سریع تر شارژ می‌شود. بنابراین خیلی زودتر می‌توانید پاوربانک را فول شارژ کرده و از آن استفاده کنید. اما انرژی خروج (Output Power) مقدار انرژی است که به عنوان خروجی از پورت های پاوربانک خارج شده و به گوشی شما منتقل می‌شود. مقدار این انرژی در پاوربانک ها عموما مابین 1 الی 2 آمپر است، اما برخی پاوربانک ها از خروجی بیشتر هم پشتیبانی می‌کنند. طبیعی است که هرچه خروجی پاوربانک بیشتر باشد، سرعت شارژ شدن گوشی یا هر گجت متصل به آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

نشان دهنده وضعیت پاوربانک

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین نکات این است که شما پاوربانکی را انتخاب کنید که به چراغ LED مجهز باشند. پاوربانک هایی که به چراغ LED مجهز هستند می‌توانند در شرایط مختلف با تغییر رنگ وضعیت را به شما اعلام کنند. برای مثال وقتی پاوربانک شارژ کافی دارد، رنگ چراغ سبز می‌شود و وقتی شارژ پاوربانک در حال اتمام شدن است، رنگ چراغ به قرمز تغییر پیدا می‌کند. در بسیاری از پاوربانک ها هم به جای چراغ LED از نشان دهنده مقدار شارژ پاوربانک استفاده شده که دقیقا شبیه به نشان دهنده مقدار شارژ گوشی های موبایل است. با این روش نیز به راحتی می توانید به میزان ظرفیت استفاده شده و باقی مانده پاوربانک خود آگاهی داشته باشید. برخی از پاوربانک ها نیز دارای صفحه نمایش بوده که قیمت پاوربانک را نیز بالا می برند اما وجود این صفحات ضرورت خاصی ندارد.

کیفیت ساخت و ایمنی

پاوربانک های نیز مانند سایر وسایل و تجهیزات از نظر ایمنی و کیفیت ساخت متفاوت هستند. ایمنی موضوعی است که مستقیما با کیفیت ساخت هر ابزاری ارتباط دارد. لیبل مربوط به استاندارد های امنیتی پاوربانک یا حداقل توضیحات مربوط به آن عموما روی دستگاه یا روی جعبه آن قید شده‌اند. از آنجایی که پاوربانک ها به وسایل تقریبا گرانی همچون گوشی و لپتاپ متصل می شوند کیفیت و ایمنی در آن ها بسیار مهم است زیرا یک پاوربانک بی کیفیت به راحتی می توان به وسایل دیجیتالی شما آسیب جبران ناپذیری را وارد کند.

وزن پاوربانک

از آنجایی که پاوربانک وسیله ای است که اکثرا در بیرون از منزل مورد استفاده قرار میگیرد وزن آن یکی از موارد مهم در انتخاب می باشد. در پاوربانک ها با افزایش ظرفیت حجم و وزن آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. شما میتوانید با مطالعه این مقاله انواع پاوربانک ها را با ظرفیت های مختلف از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه