معرفی بهترین برندهای موس

معرفی بهترین برندهای موس

عدم انتخاب یک موس خوب و راحت باعث خستگی مچ دست و انگشتانتان می شود. موس وسیله ای پرکاربرد در دسته لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ است و استفاده از آن سرعت و کیفیت کار شما افزایش می دهد. از همین رو در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای موس را ارائه دهیم ولی قبل از آن باید چند نکته را شرح دهیم.

طراحی و آرگونومی موس

برای جلوگیری از خستگی مچ و انگشتان دست شما باید از موسی با اندازه استاندارد استفاده شود. موسی را انتخاب کنید تا با اندازه دست شما تناسب داشته باشد یعنی نه بیش از حد برای دستتان بزرگ باشد و نه بیش از حد کوچک.

موس بی سیم یا سیمدار

اولین سوالی که برای خرید موس ممکن است به ذهن شما برسد این است که موس بی سیم انتخاب کنید یا سیم دار! نمی توان گفت که بهترین برند موس بی سیم است یا سیم دار و در واقع این دیگر به نظر شخص شما بستگی دارد، چرا که هر کدام مزایا و معایبی دارد. استفاده از موس بی سیم شما را از درگیر شدن با سیم موس خلاص می کند و می توانید از فواصل مختلفی با لب تاپ یا کامپیوتر خود کار کنید و همچنین موس بی سیم برای سفر کردن راحت تر است. اما باید این را در نظر داشته باشید باتری موس بی سیم ممکن است در وسط کارتان تمام شود. البته برخی موس های بی سیم، پایه شارژر دارند و فقط کافی است آن را بر روی ایستگاه یا پایه شارژر خود قرار دهید.

حس گر لیزری یا اپتیکال در موس بی سیم

برای ساخت ماوس بی سیم دونوع حسگر لیرزی یا اپتیکال به کار می رود. هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند و نمی توان گفت بهترین موس بی سیم از کدام حسگر استفاده می کند. حسگر اپتیکال نسبت به حسگر لیرزی قیمت مناسب تری دارد. موسی که مجهز به حس گر اپتیکال است باید حتما روی سطح صاف و غیر شفاف از آن استفاده شود. این در حالی است که موس لیزری بر روی هر سطحی دارای عمکرد خوبی است. همچنین موس با حس گر اپتیکال دارای رزولوشن (DPI) پایین تری نسبت به نوع لیرزی آن می باشد.

DPI

نقطه بر اینچ یا DPI یک پارامتر است که هر چه مقدار آن بیشتر باشد، در یک فاصله یکسان با جابه جا کردن موس نشانگر بر روی صفحه نمایش طول بیشتری را طی خواهد کرد. اگه قصد بازی با موس را دارید، هر چه میزان DPI  پایین تر باشد بر روی نشانگر کنترل بیشتری دارید و می توانید نقاط نزدیک به هم را به خوبی پوشش دهید. اما این موضوع به تسلط شما برمقیاس ها و نوع بازی نیز بستگی دارد. اگر موس را برای کارهای گرافیکی و دقیق می خواهید، از موس هایی با DPI بالا استفاده کنید. البته اگر موس را برای کارهای معمولی میخواهید پایین بودن DPI مشکلی را برای شما به وجود نمی آورد. DPI در موس های اپتیکال حداکثر به 3000 میرسد و در موس های لیرزی این مقدار می تواند بیشتر باشد.

بهترین برندهای موس

در این بخش قصد داریم بهترین برندهای موس را به شما معرفی کنیم.

موس بی سیم لاجیتک مدل M325 (Logitech M325)

موس بی سیم لاجیتک مدل M325، یک موس راحت و خوش دست است که دوام بسیاری دارد. شما می توانید هم با دست چپ و هم راست از این موس استفاده کنید. اتصال این موس با گیرنده خود 2.4 گیگا هرتز می باشد که این باعث می شود کوچکترین حرکت موس شناسایی شده و هیچ موجی از دست نرود. ابعاد گیرنده این موس بسیار کوچک بوده و برای حمل آن احتیاجی نیست گیرنده آن را از پورت USB لپ تاپ جدا کنید. این موس دارای رنگ ها و طرح های متنوع و زیبایی می باشد. موس بی سیم لاجیتک مدل M325 دارای حس گر اپتیکال بوده و DPI آن 1000 می باشد، یعنی قابلیت تشخیص 1000 نقطه در هر اینچ را دارد و می تواند تا فاصله 10 متری برای شما کار کند. باتری آلکالاین سایز AA، انرژی مورد نیاز این موس را تامین می کند و می تواند تا 18 ماه شارژدهی کند. این موس دارای یک دکمه خاموش/روشن است که در زمانی که استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید تا انرژی کمتری مصرف شود. این موس دارای سایز و وزن کمی می باشد و برای حمل کردن با کیف لپ تاپ بسیار راحت می باشد.

موس بی سیم لاجیتک مدل MX Vertical ( Logitech MX Vertical)

این موس مخصوص طراحی است. موس MX Vertical جزء محصولات خاص و مطرح شده برند معروف لایجیتک می باشد. این محصول Logitech می تواند با سه راه مختلف به کامپیوتر و لپ تاپ و سایر لوازم دیجیتال شما وصل شود. این سه راه شامل کابل شارژ USB-C، گیرنده وایرلس بی‌سیم USB و فناوری هوشمند بلوتوث می باشد. این محصول لاجیتک با سیستم عامل های مطرحی مثل ویندوز، اندروید و مک سازگار است و می توان در انواع سیستم کاپیوتری از آن استفاده کرد. سنسور این موس اپتیکال بوده و دارای دقت بالایی می باشد. MX Vertical هر بار که شارژ می شود تا 4 ماه شارژدهی می کند. این موس جزء اولین موس های عمودی شرکت Logitech است. این موس به گونه ای طراحی شده که فعالیت عضله مچ دست را تا 10 درصد کاهش دهد. در بخش بالایی این موس دکمه ای برای تنظیم میزان دقت موس قرار دارد. این ماوس می‌تواند برای افرادی که از درد در ناحیه مچ دست رنج می‌برند بهترین برند ماوس باشد. ماوس بی سیم لاجیتک مدل MX Vertical دارای محدوده دقت 1600 تا 3200 و باتری لیتیوم-پلیمری و وزن 135 گرم می باشد.

موس بی سیم مخصوص بازی استیل سریز مدل Rival 3  ( SteelSeries Rival 3)

DPI این موس 8500 می باشد. موس گیمینگ SteelSeries Rival 3 دارای اندازه ای متوسط بوده و دو کلید اضافی برای شخصی سازی دارد و یک لامپ LED جذاب در پایین آن قرار دارد. این موس گیمینگ به علت داشتن DPI قابل تنظیم و دکمه هایی برای شخصی سازی و برنامه ریزی می تواند برای کابردهای اداری نیز مناسب باشد. این موس می تواند به عنوان یکی از بهترین برندهای موس در لسیت ما قرار بگیرد. همچنین دارای وزن 76 گرم می باشد و دارای قیمت مناسبی است.

موس بی‌سیم اپل مدل Magic Mouse 2  (Apple Magic Mouse 2)

این موس دارای قابلیت شارژ مجدد است. این طراحی باعث شده تا از باتری های سنتی استفاده نشود و همچنین دارای وزن کمتر و ظرافت بیشتری باشد. فناوری مولتی تاچ در این طراحی به کار رفته که باعث می شود با حرکت ترکیبی انگشتانتان بتوانید عملیات بیشتری را نسبت به موس های معمولی انجام دهید. مثلا به راحتی بتوانید در صفحات وب جا به جا شده و صفحات اسناد را به راحتی پیمایش کنید. برای شارژ آن از کابل Lightning to USB Cable استفاده می شود. اگر جزء کسانی هستید که رایانه اپل دارید، باید بدانید که موس جدید اپل به صورت اتوماتیک و به راحتی به رایانه شما وصل می شود و نیازی نیست آن را به رایانه بشناسانید. نوع حسگر این موس لیرزی بوده و محدوده دقت آن 800 تا 1600 می باشد.

موس مخصوص بازی ریزر مدل Deathadder Elite (Razer Deathadder Elite)

موس ریزر مدل Deathadder Elite یک موس مخصوص بازی رده بالا است که برای راست دست مناسب می باشد. این موس دارای اسکرول و چهار کلید میانبر کاربردی است. همچنین دارای نشانگرهای رنگی با قابلیت شخصی سازی می باشد و برای کسانی که به بازی های ویدئویی علاقه دارند بسیار جذاب است. موس مخصوص بازی ریزر مدل Deathadder Elite  دارای حسگر اپتیکال و دقت بالای 16000DPI می باشد. اتصال این موس به کامپیوتر از طریق کابل و رابط USB می باشد. همچنین این موس با تمامی سیستم عامل های رایج سازگار است. وزن این موس 105 گرم بوده که برای یک موس گیمینگ مناسب می باشد. انتخاب بسیاری از گیمرهای حرفه ای تجهزات مخصوص بازی شرکت ریزر می باشد.

موس Logitech MX Master 3

این موس یکی از بهترین موس های بی سیم است. این موس همزمان توسط چندین رایانه شخصی می تواند استفاده شود. این موس باتری ماندگاری دارد و با یک بار شارژ ماه ها کار می کند. ماوس بی سیم MX Master 3  دارای امکان شخصی سازی نرم افزار است. این موس دارای USB-C برای شارژ بوده و مناسب برای افراد راست دست می باشد. Logitech MX Master 3 را می توان یکی از بهترین برندهای موس معرفی کرد. ارگونومیکی این ماوس بسیار مناسب بوده و هنگام استفاده از آن مچ دست خسته نمی شود. همچنین Logitech MX Master 3 دارای حساسیت 4000 DPI می باشد. بزرگ ترین نقطه قوت آن این است که به طور هم زمان با سه سیستم جداگانه می تواند جفت شود. همچنین از طریق نرم افزار Logitech Options سفارشی سازی بسیار خوبی وجود دارد و این امکان را به شما می دهد پروفایل های سفارشی ایجاد کرده و دکمه های موس را برای کنترل نرم افزار مورد نظر خود تنظیم کنید.

موس استیل سریز مدل  Steelseries Rival 710

این موس یکی از بهترین موس های بازی است. موس استیل سریز مدل Rival 710 با تمام ویژگی های بازی های مدرن نقش بازی می کند و دارای پشتیبانی DPI تقریبا 16000 می باشد. در این موس سنسور TrueMove3 به کار رفته است. همچنین دارای سوئیچ های مکانیکی مقاوم است و می تواند تا 60 میلیون کلیک دوام بیاورد. این موس قابل برنامه ریزی با مجموعه نرم افزار Steelseries می باشد. ویژگی دیگر آن اینکه به صورت ماژولار ساخته شده یعنی می توانید کابل، سنسور و کاور آن را تعویض کنید. از همه بهتر این موس بازی دارای قیمت نجومی نیست.

موس Logitech G203 Prodigy

موس Logitech G203 Prodigy بسیار جمع و جور و مقرون به صرفه می باشد. این موس برخی ازویژگی های بهترین ماوس‌های Logitech را داراست. همچنین با اینکه بسیار مقرون به صرفه است، با این حال بسیاری از ویژگی هایی را که از یک موس گران انتظار دارید را دارد. همین موضوع باعث شده در لیست بهترین برندهای موس قرار بگیرد. این موس دارای حساسیت 8000 DPI، کفی PTFE برای حرکت صاف و روشنایی کامل RGB برای لوگوی Logitech G برخوردار است. همچنین دارای تعداد گزارش‌دهی 1000 هرتز برای پاسخ سریع به حرکات شما است. این موس شش دکمه قابل برنامه ریزی دارد که شامل چرخ اسکرول و سوئیچ DPI می باشد. G203 ویژگی های فوق العاده سطح بالای موس های گیمینگ و چند کاره را ندارد، اما امکانات آن خیلی بیشتر از حد انتظار قیمت آن است.

موس Microsoft Intellimouse

این موس مناسب کارمندان دفتری می باشد و دارای طراحی کلاسیک و زیبایی می باشد. دامنه DPI آن 3200 می باشد. Microsoft Intellimouse از اواسط 1990 وجود داشته و شکل آرگونومیک پیشینیان خود را حفظ کرده است. این موس با یک سنسور جدید برای بهبود دقت ردیابی به روز شده است. همچنین سه دکمه قابل تنظیم دارد، بناربراین می توان ماکرو یا دستورات سفارشی را اضافه کرد تا بتوانید کمی کارهای دفتری تان را آسان تر انجام دهید. 

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم شما را با بهترین برندهای موس موجود در بازار آشنا کنیم تا بتوانید تفاوت ها و شباهت های آن بررسی کنید و متناسب با نیاز خود مثلا بازی کردن، طراحی یا کار اداری بتوانید موس مورد نیاز خود را انتخاب کنید. همچنین با فاکتورهایی که هنگام خرید موس باید به آن اهمیت دهیم ازجمله ابعاد، وزن ، DPI و ... آشنا شدیم. شما میتوانید این محصولات یا انواع لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

 

 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه