اپل واچ و ویژگی‌های مهم آن

اپل واچ و ویژگی‌های مهم آن

طی چند سال اخیر استفاده از گجت‌های پوشیدنی و هوشمند در بین کاربران بسیار رواج یافته و این مسئله سبب شده که تنوع این محصولات به ویژه ساعت‌های هوشمند به شدت افزایش یابد. در بین ساعت‌های هوشمندی که تاکنون عرضه شده، اپل واچ Apple Watch یکی از پرطرفدارترین گجت‌های موجود است. اپل واچ یکی از بی‌نظیرترین و در واقع منحصر به فردترین محصولات شرکت اپل است که یک محصول هوشمند و خارق العاده محسوب می‌شود. اپل واچ به صورت مستقیم به گوشی اپل متصل می‌شود و هر اتفاقی که در گوشی رخ می‌دهد را در صفحه نمایش کوچک خود نمایش می‌دهد. برای مثال این گجت هوشمند به صورتی پیشرفته است که می‌توانید برای تصاویر، گوگل مپ، کنترل مستقیم آهنگ در حال پخش در گوشی و... از آن استفاده کنید که این واقعا کاربردی است. اپل واچ دارای قابلیت‌های مختلف و متعددی است که این قابلیت‌ها می‌توانند نیاز شما را به گوشی به کم‌ترین میزان ممکن برسانند. در ادامه قصد داریم چند ویژگی اصلی و مهم این محصول را که سبب محبوبیت و برتری بیش‌تر آن شده‌است به صورت کامل بررسی کنیم.

 تماس و پیامک

اولین ویژگی مهم و کاربردی اپل واچ امکان برقراری تماس تلفنی و پیامک است. کمپانی اپل در طراحی این ساعت هوشمند یک میکروفون و یک اسپیکر قوی قرار داده است که شما بتوانید از اپل واچ به‌عنوان یک اسپیکر بلوتوثی کوچک که قابلیت پاسخ به تماس‌ها را دارد، استفاده ‌کنید. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی اقدام به پاسخ تماس در حالت اسپیکر کنید و یا حتی بعد از اتصال گوشی به اپل واچ، می‌توانید مخاطبان خود را در این ساعت هوشمند مشاهده کنید و سپس اقدام به تماس کنید. نکته‌ قابل توجه درباره این قابلیت این است که کیفیت صدا در اپل واچ به ‌نسبت پایین‌تر از خود گوشی آیفون است. پس بهتر است مکالمات خود را در گوشی خود انجام دهید. در واقع استفاده‌ از اپل واچ برای مکالمه در زمانی مفید و کارساز است که به گوشی دسترسی نداشته باشید و یا مشکل دیگری وجود داشته باشد که امکان دسترسی به تلفن خود نداشته باشید که در این مواقع می‌توانید با استفاده از اپل واچ مکالمه کنید. هنگام پیامک دادن با اپل واچ هیچ گونه کیبوردی دیده نمی‌شود، در نتیجه برای رفع این مشکل قابلیت Scribble در این محصول قرار گرفته است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که حروف، اعداد و نمادها را روی اسکرین ساعت کشیده و آن ها را به متن تبدیل کنید، این ویژگی به خصوص برای زمانی که در مکان‌هایی هستید که نمی‌خواهید دیگران گمان کنند در حال صحبت کردن با ساعت خود هستید عالی است. هم‌چنین شما می‌توانید در هنگام پیامک دادن با استفاده از اپل واچ از ویس تبدیل گفتار به متن استفاده کنید و پیامک خود را به راحتی ارسال کنید.

امکان ارسال ایموجی از طریق اپل واچ

یکی از ویژگی‌های مهم ساعت‌ های هوشمند اپل که آن را از دیگر ساعت‌های هوشمند متمایز می‌کند امکان ارسال ایموجی از طریق اپل واچ است. به ‌وسیله این ویژگی شما می‌توانید به راحتی ایموجی‌های مختلف را از طریق پیام و … به دوستان خود ارسال کنید. خارج‌کردن گوشی از جیب برای کنترل و مشاهده اعلانات بعضی مواقع سخت و دشوار است به‌ خصوص هنگامی ‌که تعداد اعلان‌ها زیاد باشد. شما می‌توانید به ‌وسیله اپل واچ خود تمام اعلانات را کنترل کنید و در صورت مهم بودن اعلان، از گوشی برای پاسخ دادن به آن نوتیفیکیشن استفاده کنید که این قابلیت در مواقع مختلف بسیار کاربردی است.

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه

اپل واچ مجهز به WatchOS است که شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید به آلبوم‌های موسیقی خود بر روی آیفون یا ایستگاه‌های Apple Radio به راحتی گوش دهید. برای گوش دادن به موسیقی از طریق این ساعت هوشمند ابتدا ایربادها و یا هدفون خود را به گوشی وصل کنید و وارد اپلیکیشن موزیک اپل شوید و در آنجا آلبوم آهنگ‌های مورد علاقه خود را پیدا و پلی نمایید. هم‌چنین تنظیماتی مانند تغیر دادن آهنگ، Pause، Resume و یا کنترل صدا نیز از طریق اپل واچ امکان پذیر است.

پیدا کردن آیفون

معمولا کاربران در طول روز از اپل واچ خود استفاده می‌کنند و این ساعت به علت اینکه یک گجت پوشیدنی است، احتمال گم شدن آن وجود ندارد، اما این احتمال وجود دارد که کاربران گوشی‌های هوشمند خود را گم کنند. اگر شما گوشی هوشمند خود را در فاصله‌ای نزدیک گم کرده باشید، Apple Watch می‌تواند با ایجاد صدا محل گم شدن گوشی هوشمند را به شما اطلاع دهد. برای این کار کافی است به قسمت Control Center رفته و به دنبال آیکون تلفن با امواج رادیویی بگردید و این آیکون را لمس کرده و با آبی شدن آن صدای برقراری اتصال را خواهید شنید.

ویژگی ضد آب بودن

همه ما به صورت ناخودآگاه مراقب وسایل الکترونیکی خود هستیم که خیس نشوند و ساعت‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کمپانی اپل این محصول را به عنوان یک ساعت هوشمند ضد آب وارد بازار کرده‌است که تا عمق ۵۰ متری در زیر آب نیز فشار آب را تحمل می‌کند و قابل استفاده است. این ویژگی‌ اپل واچ آن را از سایر ساعت‌های هوشمند متمایز می‌کند تا بدون نگرانی بتوانید از این ساعت در استخر در هنگام شنا، زیر باران شدید و … استفاده‌ کنید. در هنگام وارد شدن به آب قابلیت قفل آب این ساعت هوشمند به صورت خودکار فعال می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود دکمه‌های سخت افزاری ساعت غیر فعال شده و لمس‌های ناخواسته ساعت در هنگام شنا مشکل زا نشود. هم‌چنین هنگامی که از آب خارج می‌شوید با چرخاندن دکمه چرخشی در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌توانید این قابلیت را غیر فعال کرده تا آب اضافی از بلندگوها خارج شود.

گرفتن اسکرین شات

یکی از جالب‎‌ترین ویژگی‌های اپل واچ گرفتن اسکرین شات است. برای انجام این کار باید برنامه Watch را روی گوشی موبایل آیفون خود نصب و اجرا کنید و سپس گزینه General را در My Watch انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه Enable Screenshots را فعال کرده و پس از انجام این کار می‌توانید با فشار دادن دو دکمه اپل واچ از صفحه نمایش ساعت هوشمند خود اسکرین شات بگیرید.

ردیابی فعالیت‌های ورزشی

یکی دیگر از کاربردهای اپل واچ مجهز بودن به برنامه‌های تناسب اندام و فعالیت‌های ورزشی است که تمرینات شما را ردیابی خواهد کرد. برای این کار باید اپلیکیشن Workouts را نصب کنید و با استفاده از آن تمام فعالیت‌های ورزشی خود را از جمله فعالیت‌های داخل و خارج باشگاه را از جمله دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی، قایق رانی و حتی یوگا خود را کنترل کنید و میزان کالری مصرفی، مسافت طی شده و ضربان قلب خود را در اختیار داشته باشید. هم‌چنین در اپل واچ به صورت خودکار پس از پایان فعالیت ورزشی نتایج به قسمت Activity اپلیکیشن منتقل می‌شود.

مرور کردن تصاویر

اپل واچ این امکان را فراهم کرده تا بتوانید تصاویری که روی آیفون دارید با اپل واچ خود نیز آن‌ها را مشاهده کنید. این ساعت هوشمند می‌تواند تصاویری را که به صورت پیش فرض در گروه Favorites تگ شده‌اند را نمایش دهد. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از ساعت هوشمند خود آلبوم مورد نظر خود را نیز تغییر دهید. برای این کار کافی است اپلیکیشن Watch را روی آیفون خود باز کرده و به قسمت My Watch رفته و کلمه Photo را جستجو نمایید و Synced Album را به مورد دلخواه خودتان تغییر دهید. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در اپل واچ گنجانده شده‌است، امکان استفاده از سیری است که در اصل یک نقطه مثبت برای خریداران اپل واچ محسوب می‌شود که می‌توانند از طریق سیری اقدام به انجام کارهای مختلف کنند.

پشتیبانی از اپ استور

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اپل واچ پشتیبانی از اپ استور است. کمپانی اپل در نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ پشتیبانی از اپ استور قرار داده‌است که با استفاده از این قابلیت می‌توانید هر اپ را در اپل واچ خود دانلود و به صورت مستقیم استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های اپل واچ، گزینه اپل پی است که شما می‌توانید به کمک این قابلیت مشخصات حساب بانکی خود را در آن ثبت کرده و با نزدیک کردن به دستگاه پوز، خرید را انجام دهید که متاسفانه هنوز این قابلیت در هر کشوری ایجاد نشده است و پیش بینی می‌شود که تا چند سال آینده یک فرآیند جهانی شود. گفته شده تا چند سال آینده این ویژگی نه تنها در اپل بلکه در سایر ساعت‌های هوشمند نیز این قابلیت وجود خواهد داشت.

باز کردن قفل صفحه

به‌وسیله اپل واچ می‌توانید پسوردهای خود را به‌سادگی باز کنید. این امکان زمانی کاربردی است که گوشی که از آن استفاده می‌کنید حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره ندارد و باز کردن رمز آن به‌ نسبت زمان‌ بر و دشوار است. اگر شما از Apple Watch استفاده می‌کنید و در نزدیکی Mac خود قرار دارید، نیازی به وارد کردن رمز عبور برای باز کردن قفل صفحه Mac ندارید و ساعت هوشمند شما می‌تواند با ایجاد ارتباط قفل صفحه Mac شما را باز کند. برای فعال سازی این قابلیت اپل واچ، باید به قسمت تنظیمات در Mac بروید و سپس بخش Security & Privacy را انتخاب کرده و Use your Apple Watch to unlock apps and your Mac را فعال کنید.

چراغ قوه

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار کاربردی اپل واچ در مکان‌های مختلف امکان تبدیل صفحه‌ نمایش اپل واچ به قابلیت چراغ قوه است. شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید در برخی موارد که به گوشی دسترسی ندارید و موقعیت مکانی شما تاریک است، با استفاده از چراغ قوه اپل واچ خود تا حدودی مسیر خود یا وسیله‌ای که دنبال آن هستید را در تاریکی پیدا کنید. در تنظیمات چراغ قوه این ساعت دو نوع نور سفید و قرمز وجود دارد که بسته به نیاز خود می‌توانید از هر دو نور استفاده کنید.

دسترسی سریع به اطلاعات

اپل برای اپل واچ‌های خود امکان دسترسی سریع به اطلاعات قرار داده است که با استفاده از این قابلیت می‌توانید به اپلیکیشن‌هایی که اخیرا از آن‌ها استفاده‌ کرده‌اید و هم‌چنین اطلاعات دلخواهی که انتخاب می‌کنید به‌ صورت سریع دسترسی داشته‌باشید. برای استفاده از این قابلیت باید صفحه‌ نمایش اپل واچ خود را روشن کنید و صفحه ‌را رو به بالا بکشید تا تمام اطلاعات به‌ شما نشان‌ داده‌شود.

اندازه گیری ضربان قلب

اپل با قرار دادن سنسور ضربان قلب در ساعت‌های خود امکان اندازه ‌گیری ضربان قلب کاربران را در شرایط مختلف فراهم کرده‌است. هم‌چنین اطلاعات مربوط به ضربان قلب در نرم‌افزار health تجمیع می‌شوند و کاربران می‌توانند میزان ضربان قلب خود در روزها و ساعت‌های مختلف روز را ببینند. این ویژگی بسیار کاربردی بوده و اپل با ارائه این قابلیت تاکنون جان یک نوجوان و یک پیرمرد ۶۳ ساله را نجات ‌داده است. این قابلیت یکی از دلایل محبوبیت بالا ساعت‌های اپل واچ شده‌است.

قابلیت مسیریابی

یکی از جذاب‌ترین امکانات موجود در ساعت‌های اپل واچ قابلیت مسیریابی است. برای استفاده از این قابلیت کافی است تا با استفاده از دستیارصوتی siri یا با کلیک بر روی نقشه مقصد خود را مشخص کنید و حرکت خود را به سمت مقصد آغاز کنید. هم‌چنین هنگام رسیدن به پیچ یا منحرف شدن از مسیر اصلی اپل واچ با ویبره خود شما را آگاه می‌کند. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این قابلیت برای مسافت‌های طولانی توصیه نمی‌شود و بهتر است از مسیریابی گوشی برای مسافت‌های طولانی‌تر استفاده ‌شود. دلیل این امر این است که این قابلیت چون با جی پی اس و اینترنت کار می‌کند، باعث می‌شود تا باتری ساعت شما خیلی زود تخلیه شود.

کنترل دوربین آیفون به وسیله اپل واچ

این ویژگی یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اپل واچ به‌شمار می‌رود. به‌وسیله این قابلیت می‌توانید تصویر زنده دوربین گوشی را در ساعت مشاهده کنید و عکس بگیرید. این قابلیت هنگام گرفتن عکس‌های دسته‌جمعی که همه افراد دوست دارند در کادر باشند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

امکان تنظیم ساعت

کاربرانی که همیشه به ملاقات‌ها و قرارهای خود دیر می‌رسند به‌وسیله این قابلیت مشکلات‌شان تا حد زیادی رفع می‌شود. این قابلیت از طریق تنظیمات خود ساعت در دسترس است و می‌توانید یک زمان بین ۵ الی ۵۵ دقیقه را در تنظیمات ساعت ثبت کنید. بعد از ثبت عدد دلخواه خود، اپل واچ شما ساعت را به آن میزانی که انتخاب نموده‌اید جلوتر نشان می‌دهد و دیگر به قرارها و کارهای خود دیر نمی‌رسید. با اپلیکیشن رایگان مترجم اپل واچ می‌توانید متن‌ها و صداهای خود را به هر زبانی که تمایل‌ داشتید ترجمه کنید که این ویژگی در سفر بسیار کاربردی است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برخی از امکانات این نرم ‌افزار پولی هستند و برای دسترسی به این امکانات باید هزینه آن را پرداخت کنید که البته با توجه به تحریم‌های موجود این امکان در داخل ایران وجود ندارد. با در دست داشتن اسمارت واچ اپل دیگر نیازی به داشتن ماشین حساب و انجام محاسبات خود ندارید. شما می‌توانید به راحتی با وارد شدن به اپلیکیشن مربوط به این بخش محاسبات خود را با سرعت بالا و بسیار دقیق و حرفه‌ای انجام دهید که این ویژگی در سریع‌تر انجام شدن کارها بسیار موثر است.

دریافت اطلاعات مربوط به آب و هوا

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار کاربردی اپل واچ دریافت اطلاعات مربوط به آب و هوا است. شما می‌توانید با این برنامه آب و هوای روزهای هفته خود را چک کنید. این ویژگی بسیار کاربردی و مهم است زیرا اگر قصد بیرون رفتن داشته باشید به راحتی می توانید آب و هوای آن روز را مشاهده کنید. هم‌چنین با روشن کردن و تنظیم کردن گزینه اعلان مخصوص این قابلیت می‌توانید ۱۵ دقیقه قبل از شروع باران و برف مطلع شوید. به طور کلی با استفاده از ساعت‌های هوشمند کمپانی اپل می‌توانید بازده کاری خود را افزایش دهید. کیفیت ساخت و کارایی اپل واچ سبب شده که این گجت به شدت در بین کاربران محبوب شود. شما میتوانید تمام مدل های اپل واچ را از فروشگاه اینترنتی بالاکا خریداری کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

بسیار عالی
۱۴۰۰/۶/۱۵