آیفون های سری 14 به USB-C‌ مجهز میشود

آیفون های سری 14 به USB-C‌ مجهز میشود

آیفون 14 به USB-C‌ مجهز خواهد بود!

یکی از ویژگی‌هایی که برای کاربران اپل ناراحت کننده است، عدم پشتیبانی محصولات این کمپانی از پورت USB-C است. استفاده از پورت USB-C به جای لایتنینگ در گوشی‌های آیفون یکی از خواسته‌های مهم کاربران اپل است،‌ اما تاکنون این شرکت در برابر چنین تغییری بسیار مقاومت کرده و گوشی‌های 2021 آن نیز این نقص را به همراه خود داشته‌اند. این موضوع آنقدر مهم شده که حتی اخیراً نسخه‌ای دستکاری شده از آیفون 10 که به USB-C‌ مجهز شده بود با قیمت سرسام‌آور 86 هزار دلار فروخته شد! اما خبر خوب این است که ظاهراً اپل دست از این لجاجت برداشته و تصمیم دارد در آیفون‌های سال آینده از این پورت محبوب استفاده کند. بر اساس گزارش جدیدی که توسط iDrop News منتشر شده، آیفون‌های رده بالا سال آینده یعنی 2022 که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس هستند به پورت USB Type-C مجهز خواهند بود.

با اعلام این گزارش به نظر می‌رسد اپل قصد دارد پس از اعتراضات فراوان کاربران، این تغییر را از مدل‌های 14 شروع کند و کم کم USB-C را به استاندارد جدید گوشی‌های خود تبدیل کند. گوشی‌های آیفون تاکنون از این ویژگی محروم بوده‌اند اما در سری جدید دستگاه‌هایی مانند آیپد پرو، آیپد ایر 4 و آیپئ مینی 6 که اخیراً‌ عرضه شده، از پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کنند. طبق نظر کارشناسان اینکه اپل چرا در نهایت تسلیم شده و قصد استفاده از USB-C دارد، دلایل مختلفی دارد. اول اینکه، سرعت انتقال فایل از طریق این پورت بسیار بالاتر لایتنینگ USB 2.0 اپل است و به خصوص این روزها که فرمت ویدیویی جدید و حجیم ProRes در گوشی‌های آیفون 13 معرفی شده و نیاز به سرعت بالا انتقال فایل به شدت احساس می‌شود.

این ویژگی به این صورت است که برای انتقال یک فایل 720 گیگابایتی ProRes از طریق پورت لایتنینگ حدود 3 ساعت زمان نیاز است و این در حالی است که با USB-C تنها در 2 دقیقه می‌توان این فایل را منتقل کرد! دلیل دوم را می‌توان این دانست که اپل با پشتیبانی گوشی‌های خود از USB Type-C می‌تواند در هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کند و برنامه‌های حفاظت از محیط زیست خود را نیز بیش‌تر تبلیغ کند. در ضمن، سازگاری با مقررات وضع شده توسط نهادهای مختلف نیز راحت‌تر خواهد بود. با نزدیک شدن به سال 2022 و شروع بازار گرم تلفن همراه، هنوز اطلاعات زیادی از آیفون‌های سال 2022 در دست نیست اما بر اساس این گزارش،‌ می‌توان نتیجه گرفت مدل‌های جدید آیفون با پشتیبانی از پورت USB-C روانه بازار خواهند شد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه