فیسبوک استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ ای را اجباری می‌کند

فیسبوک استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ ای را اجباری می‌کند

فیسبوک حساب‌های در معرض هک ‌شدن را به استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای مجبور می‌کند

طبق اعلام فیسبوک، این شبکه اجتماعی اقداماتی انجام داده است تا برخی از کاربرانی که بیش‌تر در‌ معرض خطر هک‌ شدن قرار دارند، بتوانند حساب‌های خود را در ‌مقابل این عوامل مخرب از دست ندهند. فیسبوک با به ‌روز رسانی کردن برنامه‌ Protect قصد دارد برخی حساب‌های در ‌معرض خطر هک را ایمن نگه دارد. هم‌چنین اعلام کرده به ‌زودی کاربران ثبت ‌نام ‌شده را مجبور خواهد کرد تا احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) را فعال کنند. فیسبوک اولین‌بار در سال 2018 برنامه‌ی Protect را آزمایش کرد و قبل از انتخابات 2020 ایالات متحده‌ آمریکا آن را به سیاست ‌مداران آمریکایی پیشنهاد داد. با گذشت زمان، اکنون این شرکت در حال گسترش برنامه‌ مذکور به سایر کاربران در‌معرض خطر مانند روزنامه ‌نگاران و فعالان حقوق بشر است و در‌نهایت، به ‌زودی برای کاربران بیش از 50 کشور از جمله هند در دسترس خواهد بود.

در چند ماه آینده، فیسبوک اجرای این قانون را در سراسر جهان آغاز خواهد کرد و به آن نیاز خواهد داشت. از اواسط تا اواخر فوریه‌ی 2022، استفاده از احراز هویت دو ‌مرحله‌ای برای حساب‌های در معرض خطر هکرهای مخرب ابتدا برای کاربران آمریکایی و سپس برای دیگر کشورها اعمال خواهد شد. از نظر فیسبوک حساب‌ها‌ی پرخطر شامل حساب سیاست ‌مداران، فعالان حقوق بشر، روزنامه ‌نگاران و سایر کاربران مشهور می‌شود. این شرکت استفاده از برنامه‌های احراز هویت شخص ثالث را توصیه می‌کند و می‌گوید که در تلاش است تا ثبت ‌نام و استفاده از 2FA را تاحد ممکن بدون دردسر برای این گروه از افراد با ارائه‌ تجربه کاربری و پشتیبانی بهتر انجام دهد. فیسبوک اعلام کرد که می‌داند برای متقاعد کردن همه‌ی کاربران به زمان نیاز دارد؛ به ‌ویژه بسیاری از کاربرانی که اغلب به حساب‌های خود در این پلتفرم دسترسی ندارند.

به‌گفته‌ رئیس سیاست امنیتی متا (فیسبوک سابق)، ناتانیل گلیچر، بیش از 1.5 میلیون از این حساب‌ها قبلا در برنامه Protect ثبت‌ نام و 950 هزار نفر از آن‌ها احراز هویت دو ‌مرحله‌ای را فعال کرده‌اند. او هم‌چنین خاطر نشان کرد که حتی فراتر از حساب‌های Protect، از لایه‌ امنیتی اضافی استفاده می‌شود. درحال‌حاضر، تنها حدود 4 درصد از کاربران ماهانه این قابلیت را برای حساب‌های خود فعال کرده‌اند. فیسبوک اکنون برای ملزم‌کردن کاربرانی که در Protect ثبت‌نام نکرده‌اند، هیچ برنامه‌ای ندارد تا 2FA را به حساب‌های خود اضافه کنند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه