یک آیفون تمام شیشه‌ای از راه میرسد

یک آیفون تمام شیشه‌ای از راه میرسد

یک آیفون تمام شیشه‌ای در راه است!

طبق جدیدترین اخبار کمپانی مشهور اپل قصد دارد با یک آیفون تمام شیشه‌ای بازار گوشی موبایل را در دستان خود بگیرد. اپل هر سال پتنت یا همان اختراعاتی را برای انواع دستگاه‌ها و لوازم جانبی در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) به ثبت می‌رساند. اگر چه اکثر این ابداعات در نهایت به عنوان یک محصول تجاری وارد بازار نمی‌شوند، اما اپل برخی از ویژگی‌های ثبت شده را در محصولات خود ادغام می‌کند. اکنون بر اساس جدیدترین ثبت اختراعی که از سوی اپل ارائه شده، احتمالاً در آینده شاهد عرضه یک آیفون تمام شیشه‌ای خواهیم بود. کمپانی اپل در USPTO اختراع جدید خود را با نام «دستگاه الکترونیکی با محفظه شیشه‌ای» به ثبت رسانده و مشخصات چنین آیفونی را توضیح داده است.

این پتنت که اولین بار توسط Patently Apple مشاهده شده، شامل جزئیاتی درباره یک گوشی هوشمند با محفظه‌ها و قاب‌های شیشه‌ای شش طرفه است. اپل در این پتنت توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان در این آیفون شیشه را خم کرد و بر روی هم قرار داد و یا به شکل مخروطی تا کرد تا در نهایت یک آیفون تمام شیشه‌ای با فضای کافی برای تعبیه قطعات داخلی ساخته شود. این شرکت هم‌چنین در توضیحات خود اشاره کرده که می‌توان از سطوح شیشه‌ای با بافت متفاوت استفاده کرد و قسمت‌های قابل لمس و تعامل را از سایر بخش‌های بدنه متمایز کرد.

البته، اپل در USPTO بدنه شیشه‌ای را تنها برای گوشی‌های آیفون اختصاص نداده و قصد دارد از آن در ساخت سایر محصولات مانند ساعت اپل واچ و رایانه‌های مک پرو نیز استفاده کند. اپل به نحوه دسترسی به اجزای داخلی نیز اشاره کرده و علاوه بر این، در تعدادی تصویر نشان داده  شده که چگونه سیستم عامل و عناصر رابط کاربری می‌توانند به صورت پویا و با توجه به نحوه نگه داشتن گوشی هوشمند توسط کاربر، تغییر موقعیت دهند و به شیوه‌ای مناسب نمایش داده شوند. بنابراین گزارشات و سابقه درخشانی که کمپانی اپل دارد می‌توانیم امیدوار باشیم که با کار کردن بر روی چنین پروژه‌ای، به زودی شاهد ساخت آیفون تاشو یا یک آیفون با طراحی شیشه‌ای با صفحه نمایشی که در تمام بدنه گسترش یافته خواهیم بود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه