اپل بازار رقبا چینی را هم در کشور خودشان خراب کرده است

اپل بازار رقبا چینی را هم در کشور خودشان خراب کرده است

اپل بازار کار رقبا چینی را هم در کشور خودشان خراب کرد!

طبق گزارشات مجله‌ها معتبر چینی، رشد اپل در کشور چین با فروش بالا سری آيفون 13 به حدی رسیده که حتی توانسته برند‌های چینی پرطرفدار را هم کنار بزند. محصولات ساخت اپل و مخصوصا گوشی‌های آیفون این شرکت در سرتاسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و قاعدتا چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارشناسان موفقیت این کمپانی را به خاطر کیفیت بالا سخت افزاری و نرم افزاری آيفون‌های اپل می‌دانند. هم‌چنین می‌توان گفت قیمت بالای این گجت‌ها و پرستیژ خاص آن‌ها در دنیا کنونی می‌تواند در محبوبیت آن تاثیرگذار باشد.

در چند سال اخیر در چین به خاطر رشد برخی شرکت‌های چینی هم‌چون شیائومی، اوپو، ویوو و هواوی که گوشی‌های پرچمدار با کیفیت بالا را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دادند، اپل سهم نسبتا کمی را از بازار چین در اختیار داشت اما کمپانی اپل با تولید سری 13 موفق شده این جایگاه را در چین به دست آورد. در مدت اخیر میزان فروش گوشی‌های اپل با افزایشی 46 درصدی همراه شده‌اند که از تمامی برند‌های دیگر بیش‌تر است. اما جالب است که بازار گوشی‌های هوشمند چین در این مدت نسبت به ماه قبل تنها رشد 2 درصدی را تجربه کرده بود ولی باز هم اپل توانست آن‌ها را کنار بزند.

جدیدترین گزارش منتشر شده از موسسه Counterpoint نشان می‌دهد که اپل توانسته با فروش بالا سری آيفون 13، برای اولین بار از سال 2015 نام خود را به عنوان بزرگترین برند گوشی هوشمند در چین مطرح کند. در چین پیش از اپل این جایگاه متعلق به برند ویوو بود. هر چند که به نظر می‌رسد تغییرات ایجاد شده در گوشی‌های اپل از آيفون ایکس به این طرف کار خود را کرده‌اند و باعث شده‌اند که جایگاه آيفون در چین بهبود پیدا کند. گزارش شده این رشد تا حدی ادامه پیدا کرده که در ماه سپتامبر 2021 این کمپانی محبوب توانسته در جمع 4 برند برتر گوشی چین قرار بگیرد که این خبر برای کمپانی‌های چینی ضرری بزرگ است!

نظر خود را بنویسید

دیدگاه