نسل بعدی مک بوک‌ های اپل

نسل بعدی مک بوک‌ های اپل

اطلاعاتی جدید درباره نسل بعدی مک بوک‌های اپل

طبق گزارشات کمپانی مشهور اپل در سال آینده از پنج کامپیوتر جدید مک را رونمایی و روانه بازار خواهد کرد. سال 2022 برای اپل سال بسیار مهمی خواهد بود زیرا بالاخره تراشه‌های اینتل این برند تکمیل و رونمایی خواهد شد و احتمالا با عرضه مک پرو دیگر هیچ ‌کدام از کامپیوترهای اپل به تراشه‌های اینتل مجهز نخواند بود. طبق گزارشات رایانه‌های مک در سال آینده شامل آی ‌مک بالارده، مک مینی به‌ روز شده، مک ‌بوک ایر باز طراحی ‌شده، مک ‌بوک پرو سطح پایه و درنهایت مک پرو جدید خواهند بود. بنابراین، اخیرا گزارشی از سوی افشاگری با نام کاربری Dylandkt منتشر شده که در آن ادعا می‌شود نسل بعدی مک ‌بوک ایر احتمالا تنها «مک‌بوک» نام خواهد گرفت.

اپل نوت ‌بوک‌های پایه خود را از سال 2006 تا 2012 و سپس 2015 تا 2019 با همین نام‌ گذاری روانه بازار می‌کرد و شاید بتوان گفت مک ‌بوک‌ها مهم‌ترین نوت ‌بوک‌های اپل بوده‌اند؛ زیرا معمولا تغییرات جدید ابتدا در این مدل ایجاد و سپس در سایر مدل‌ها به‌ کار گرفته می‌شد؛ برای مثال، مک بوک 12 اینچی 2015 نخستین نوت ‌بوک اپل بود که به ترک ‌پد مبتنی بر فناوری فورس‌ تاچ، نمایشگر رتینای فوق‌ باریک، درگاه  USB-C، طراحی بدون فن و صفحه‌کلید پروانه‌ای مجهز شده بود. با گذر از نسل بعدی مک ‌بوک ایر، به ‌نظر می‌رسد که نام‌گذاری خانواده آی مک نیز در سال 2022 تغییراتی را شاهد خواهد بود و ادعا می‌شود که دیگر مدل با نام آی مک 27 اینچی نخواهیم داشت. اپل در ابتدا سالی که رو به پایان است از آی مک جدید با نمایشگر 24 اینچی، طراحی و سخت‌ افزار جدید رونمایی کرد و پیش بینی شده بود که مانند نسل‌های گذشته اپل یک نسخه بزرگ‌تر از آن را با نام آی مک 27 یا 31 اینچی روانه‌ بازار کند؛ اما گفته می‌شود که این شرکت از نام ‌گذاری یاد شده صرف ‌نظر کرده است و قصد دارد از نام آی مک پرو برای مدل بزرگ‌تر استفاده کند. برای یادآوری، اپل در سال 2017 دسته‌ای جدید در رایانه‌های چند منظوره خود ایجاد و مدل‌های پرو آی مک را رونمایی کرد که در آن‌ها تراشه‌های پردازشی و گرافیکی حرفه‌ای‌تر از مدل استاندارد به ‌کار گرفته شده بود.

بنابراین به نظر می‌رسد اپل پس از تقریبا چهار سال هنوز نسل بعدی آی مک پرو را رونمایی نکرده است و در واقع، تنها به ‌روز رسانی آن به ارائه پیکربندی نه‌ چندان مهم در سال گذشته میلادی باز‌می‌گردد و به‌ نظر می‌سد وقت آن رسیده که اپل سخت‌افزاری بزرگی را برای این مدل از آی ‌مک در 2022 عرضه‌کند. گفته می‌شود آی‌ مک پرو جدید بر تغییرات مدل 24 اینچی طراحی جدید و نازک‌تر، میکروفون‌هایی با کیفیت استودیو و البته پردازنده‌ قدرتمندتر از نسل‌های قبلی خواهد داشت. از قرار معلوم، مدل حرفه‌ای آی‌مک 2022 دارای نمایشگر 27 اینچی با فناوری مشابه مانیتور پرو دیسپلی XDR یا همان مینی ال‌ای‌دی خواهد بود که احتمالا از قابلیت پروموشن(نرخ نوسازی تطبیقی نمایشگر)نیز پشتیبانی می‌کند. ظاهرا برخلاف مدل استاندارد، نمایشگر دارای حاشیه‌های تیره است و خوشبختانه از ناچ نیز خبری نخواهد بود.

با این ‌حال، گفته می‌شود که ظاهرا کوپرتینو نشین‌ ها فیس آی‌دی (Face ID) را آزمایش کرده‌اند؛ اما به ‌طور قطعی نمی‌توان آن را تأیید یا رد کرد. از دیگر مشخصات می‌توان به پیکربندی مشابه مک ‌بوک پرو 2021 اشاره کرد؛ بنابراین، انتظار می‌رود که رایانه مذکور با تراشه ام‌ وان پرو و ام‌ وان مکس، 16 تا 128 گیگابایت حافظه رم و از 512 گیگابایت تا 8 ترابایت حافظه ذخیره‌ سازی قابل پیکربندی باشد.در صورت صحت ‌داشتن گزارش اخیر، تغییر در نام‌گذاری بدین معنی خواهد بود که اپل قصد دارد نام‌گذاری محصولاش را ساده‌تر کند. لپ ‌تاپ‌های اپل تنها در دو مدل «مک ‌بوک» و «مک ‌بوک پرو» و رایانه‌های چند منظوره نیز به ‌طور مشابه در دو مدل «آی‌ مک‌» و «آی ‌مک‌ پرو» عرضه خواهند شد.البته این اخبار به طور رسمی از طرف کمپانی اپل تایید نشده است اما طبق سال‌های گذشته می‌توان شاهد این مشخصات را در محصولات 2022 این برند باشیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه