قابلیت جدید پلی استور برای کاربران

قابلیت جدید پلی استور برای کاربران

قابلیت جدیدی به پلی استور برای کاربران تا راحت‌تر اپلیکیشن‌ سازگار با دستگاه‌ خود را بیابند

به تازگی خبری منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل قابلیت جدیدی به گوگل پلی استور اضافه کرده تا کاربران راحت‌تر بتوانند به اپلیکیشن‌های سازگار با دستگاه خود دسترسی داشته باشند. در واقع با کمک این قابلیت جدید گوگل پلی امکان امکان جست‌وجو برای انواع دستگاه‌های اندرویدی، ساعت‌های WearOS و محصولات با اندروید TV فراهم شده است. گوگل در راستای قابلیتی که پیش‌تر به پلی استور اضافه کرده بود و اجازه می‌داد از روی موبایل برای تلویزیون یا ساعت هوشمند اپلیکیشن نصب کنید، حالا فیلتر جست‌وجو جدیدی عرضه کرده که اجازه می‌دهد فقط به دنبال اپلیکیشن‌های سازگار با دستگاه خود بگردید.

برای مثال اگر ساعت WearOS یا اندروید TV داشته باشید و به اکانت گوگل‌تان وصل شده باشند، هنگامی که در پلی استور به دنبال اپلیکیشن‌ها می‌گردید، منویی در اختیارتان قرار می‌گیرد که اجازه می‌دهد دستگاه مد نظر خود را انتخاب کنید. این منو سه گزینه This Device به معنای خود گوشی یا تبلت اندرویدی، AndroidTV و Watch را ارائه می‌کند. برای مشاهده این گزینه باید متن دلخواه خود را در نوار مربوطه تایپ کنید و روی جست‌وجو بزنید. اگر بنویسید YouTube Music و از بین جستجوهای پیشنهادی یکی را انتخاب کنید، به‌ طور مستقیم وارد صفحه همان اپلیکیشن می‌شوید. در نتیجه، نمی‌توانید صفحه نتایج جستجو را ببینید و به فیلترها دسترسی داشته باشید.

دقیقا مشخص نیست که این قابلیت جدید چه زمانی در دسترس قرار گرفته اما گزارش‌ها از فعال شدن ناگهانی آن خبر می‌دهند. کاربران، به‌خصوص افرادی که چند دستگاه دارند، با کمک این ویژگی می‌توانند در زمان خود صرفه ‌جویی کنند و راحت‌تر به دنبال اپلیکیشن‌ها بگردند. هم‌چنین برخی توسعه ‌دهندگان چندین نسخه از برنامه خود را روی پلی استور من انتشار داده‌اند که تشخیص آن‌ها می‌تواند برای بعضی از کاربران دشوار باشد. حالا باید این خبر خوب را به شما دهیم که اگر جز این دسته از افراد هستید می‌توانید از روی یک دستگاه به‌ راحتی به اپلیکیشن‌های مخصوص سایر دستگاه‌ها هم دسترسی داشته باشید و ضمن تشخیص این برنامه‌ها، آن‌ها به‌ صورت از راه دور نصب کنید و از امکانات بیش‌تر پلی استور استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه