راهکاری برای افزایش سرعت شارژ 13 iPhone

راهکاری برای افزایش سرعت شارژ 13 iPhone

راهکاری برای افزایش سرعت شارژ 13 iPhone

همان طور که می‌دانید آخرین آیفون اپل همین چند ماه پیش وارد بازار شد و مانند تمام محصولات پیشین این کمپانی فروش بالایی هم داشته است. حالا چیزی که خبر رسیده این است که سرعت شارژ 13 iPhone از حد انتظار پایین‌تر است. طبق تحقیقاتی که شده دلیل این موضوع مشخص و راهکار آن اعلام شده است. طبق این گزارش دلیل اصلی این مشکل به نوع شارژر بر می‌گردد. به این صورت که هر چند شارژرهای 5 واتی قدیمی آیفون می‌تواند گوشی شما را شارژ کند، اما با توان بسیار کمی این کار را انجام می‌دهند. این درحالی است که برای شارژ گوشی خود با سرعت کامل، شما باید از شارژر 20 واتی جدید اپل و یک کابل USB-C به لایتنینگ استفاده کنید. این تمام چیزی است که برای افزایش سرعت شارژ آیفون خود به آن نیاز دارید. آیفون 13 هم‌چنان از همان پورت لایتنینگی استفاده می‌کند که اپل سال 2012 آن را معرفی کرده است؛ اما عمر باتری آیفون‌ها از سری آیفون XS/XR در سال 2018 دچار تحول عظیمی شد. بنابراین آداپتور 5 واتی قدیمی اپل نمی‌تواند گوشی شما را با سرعت مطلوبی شارژ کند. مورد آزار دهنده دیگر این است که شما راهی به جز خرید جداگانه یک آداپتور 20 واتی نخواهید داشت؛ زیرا اپل آن را در داخل جعبه گوشی‌هایش قرار نمی‌دهد.

راهکاری برای افزایش سرعت شارژ 13 iPhone

اپل برای شارژ سریع گوشی‌های آیفون 11، 12 و 13 به شما به یک آداپتور با ولتاژ بالا پیشنهاد می‌دهد که متاسفانه این نوع شارژ را به همراه گوشی‌های خود به بازار عرضه نمی‌کند و شما باید به صورت جدا آن را خریداری کنید. طبق تست‌های انجام شده پیشنهاد می‌شود از شارژر 20 واتی USB-C اپل استفاده کنید؛ هر چند شما می‌توانید از هر آداپتور دیگری که ولتاژ بالایی دارد استفاده کنید. حتی شارژرهایی در بازار وجود دارد که دارای دو پورت خروجی هستند تا بتوانید به صورت همزمان دو آیفون خود را هم با سرعت بالا شارژ کنید. هم‌چنین اگر از مک بوک ایر یا مک بوک پرو نسل جدید استفاده می‌کنید، آداپتور شارژ USB-C آن‌ها آیفون شما را هم می‌تواند شارژ کند. آیفون 13 با حداکثر توان 20 واتی شارژ می‌شود، اما شما می‌توانید بدون مشکل از آداپتورهایی با ولتاژ بالاتر هم برای شارژ آن استفاده کنید. اما می‌رسیم به شارژ سریع این آیفون‌ها که برای شارژ سریع نیازمند یک کابل لایتنینگ به USB-C هستید. چرا که کابل‌های قدیمی مستطیلی شکل USB-A از سرعت‌های شارژ بالا پشتیبانی نمی‌کنند. با یک آداپتور 20 واتی و یک کابل لایتنینگ به USB-C، آیفون 13 شما در عرض نیم ساعت 50 درصد شارژ شده و در حدود 2 ساعت به شارژ کامل می‌رسد.

راهکاری برای افزایش سرعت شارژ 13 iPhone

شارژ سیمی همیشه از نظر سرعت و کار آمدی، شارژ بی سیم را شکست داده است. با این حال استفاده از شارژر MagSafe اپل، می‌تواند سرعت شارژ بی‌سیم مناسبی را در اختیار شما بگذارد. مگ سیف به شکل مغناطیسی به پشت قاب آیفون 12 و 13 می‌چسبد و اجازه می‌دهد گوشی شما با سرعت بیش‌تری در مقایسه با یک شارژر بی‌سیم Qi شارژ شود. با استفاده از مگ سیف شما سرعت شارژ 15 واتی را در اختیار خواهید داشت که می‌تواند در عرض 50 دقیقه گوشی شما را 50 درصد شارژ کرده و شارژ 100 درصدی آن هم بین 2.5 تا 3 ساعت طول می‌کشد. این درحالی است که یک شارژر Qi معمولی می‌تواند آیفون را حداکثر تا 7.5 وات شارژ کند که برای رسیدن به شارژ 100 درصدی با چنین شارژری به 4 تا 5 ساعت زمان نیاز است. این روش مناسب زمانی است که شما قصد دارید بخواهید و می‌خواهید تا صبح آیفون شما در طول شب شارژ شود تا اول صبح، گوشی‌تان شارژ کامل شده باشد. همچنین اگر روی گوشی خود از یک قاب استفاده می‌کنید، برای استفاده از مگ سیف به قاب‌های مخصوصی نیاز دارید، در حالی که شارژرهای بی‌سیم استاندارد Qi از هر قابی روی گوشی شما پشتیبانی می‌کنند. با این روش‌ها قطعا این مشکل iphone 13 حل خواهد شد و بدون نگرانی می‌توانید با سرعت بالا آیفون خود را شارژ کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه