دریافت آپدیت iOS 15 برای کابران اپل کندتر از نسخه پیشین

دریافت آپدیت iOS 15 برای کابران اپل کندتر از نسخه پیشین

روند پذیرش iOS 15 برای کابران اپل کندتر از نسخه پیشین است

طبق آمار منتشر شده سیستم ‌عامل iOS15 پس از 80 روز از زمان انتشار، تنها روی 60 درصد از گوشی‌های آیفون نصب شده است و در واقع می‌توان گفت بعد از گذشت چند ماه هم‌چنان 36 درصد دیگر از گوشی‌های آیفون با iOS14 کار می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که روند پذیرش سیستم ‌عامل iOS15 برای کابران اپل کندتر از نسخه‌های پیشین است. اپل معمولا آمار مربوط درصد نصب سیستم‌ عامل‌های جدیدش را چند ماه پس از انتشار اعلام می‌کند؛ اما تا بدین لحظه شاهد ارائه رسمی درصد پذیرش iOS15 از طرف این کمپانی نبوده‌ایم. آخرین داده‌های گزارش‌ شده عمومی اپل نشان می‌دهد تا 3 ژوئن سال جاری میلادی یعنی 2021 در حدود 85 درصد از تمام دستگاه‌های آیفون سیستم‌عامل iOS14 را اجرا می‌کنند.

گفتنی است تمامی دستگاه‌هایی که با iOS14 سازگار بودند، واجد شرایط دریافت نسخه جدیدتر نیز هستند. البته کاربران iOS14 همچنان می‌توانند بدون بروزرسانی به آخرین نسخه اصلی iOS، به ‌روز رسانی‌های امنیتی مهم را دریافت کنند و همین امر، در کنار تغییرات اندک، می‌تواند از دلایلی باشد که کاربران تمایل کم‌تری به دریافت به ‌روزرسانی iOS15 دارند. از سوی دیگر، عرضه iOS15 آنچنان بی‌نقص نیز نبوده است و کاربران چندین باگ را گزارش کرده‌اند که عمدتا اکنون اصلاح شده‌اند. بنابراین به‌ نظر می‌رسد که این موارد تأثیری هر چند اندک بر روند انتقال سیستم‌ عامل iOS 14 به سیستم ‌عامل iOS 15 داشته‌اند.

اپل به صورت رسمی اعلام کرده که در اوایل سال 2022 یک به‌ روزرسانی میان ‌نسلی بسیار مهم را در نظر گرفته است تا ایرادات جزئی سیستم ‌عامل iOS 15 را از بین ببرد.  بررسی‌های نسخه بتای iOS 15.2 نشان می‌دهد که اپل بخش جدیدی را با نام «قطعات و تاریخچه خدمات» را به برنامه تنظیمات اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تاریخچه خدمات آیفون‌های خود را ببینند و متوجه شوند که اجزا مورد استفاده برای تعمیرات اصلی هستند؛ بنابراین احتمالا به ‌روزرسانی بعدی می‌تواند این شرایط را کمی بهبود بدهد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه