سونی قصد دارد یک کنترلر موبایل شبیه دسته پلی استیشن تولید کند

سونی قصد دارد یک کنترلر موبایل شبیه دسته پلی استیشن تولید کند

این روزها که بازی‌های موبایل رونق خوبی گرفته‌اند کاربران به دنبال یک کنترلر خوب و مناسب برای تبدیل گوشی‌های هوشمند خود به یک کنسول قابل حمل هستند. در نتیجه، شاهد عرضه انواع کنترلرها یا همان دسته‌های بازی توسط کمپانی‌های مختلفی هستیم. کمپانی‎‌های مختلف برای پیشی گرفتن از رقبا خود، سعی دارند تجربه‌ای مشابه با کنسول‌های بازی را به واسطه تعبیه تمامی کلیدهای مرسوم مانند D-pad و آنالوگ، به ارمغان بیاورند. در این بین، شرکت سونی هم که روزگاری با PSP‌ در بازار کنسول‌های دستی بسیار خوش درخشیده بود، سعی دارد تا با عرضه یک کنترلر موبایل شبیه به دسته دوال‌شاک از این رقابت عقب نماند. به تازگی پتنت (درخواست ثبت اختراع) منتشر شده که نشان می‌دهد سونی قصد دارد یک کنترلر موبایل پلی استیشن را وارد بازار کند که دو طرف آن کاملاً‌ شبیه به دوال‌شاک بوده و در وسط هم محلی برای تعبیه گوشی در نظر گرفته شده است. هم‌چنین در این پتنت اشاره شده که کنترلر سونی دارای آنالوگ‌های استاندارد، کلیدهای جهت یا همان D-Pad و چهار دکمه مرسوم مربع، مثلث، دایره و ضربدر خواهد بود. علاوه بر این، دکمه‌های ماشه‌ای یا همان L و R هم در قسمت فوقانی تعبیه شده است.

سونی قصد دارد یک کنترلر موبایل شبیه دسته پلی استیشن تولید کند

مانند بسیاری دیگر از محصولات مشابه، قسمت میانی آن محل قرارگیری گوشی هوشمند است که امکان تغییر اندازه را داشته و به راحتی می‌توان کنترلر را با انواع گوشی‌ها هماهنگ کرد. این کنترلر احتمالاً به گیمرهای موبایل اجازه خواهد داد تا بازی‌های پلی استیشن را از طریق Remote Play یا Cloud بر روی گوشی‌های هوشمند خود بازی کنند. اگر چه در حال حاضر نیز امکان اتصال کنترلر پلی استیشن 4 و 5 به گوشی با استفاده از بلوتوث وجود دارد، اما کنترلر ویژه طراحی شده برای موبایل می‌تواند تجربه بسیار لذت ‌بخش‌تری به همراه داشته باشد. سونی اخیراً کارمند سابق اپل، نیکولا سباستینی را نیز برای توسعه بخش بازی‌های موبایل خود استخدام کرده و بر اساس گزارش‌ها، این شرکت ژاپنی در تلاش برای انتشار چندین عنوان پلی استیشن برای گوشی‌های هوشمند است.

سونی قصد دارد یک کنترلر موبایل شبیه دسته پلی استیشن تولید کند

با این حال، قابل ذکر است که کنترلر موبایل پلی استیشن فعلاً در حد یک پتنت است. بنابراین، معلوم نیست این طرح به عنوان محصول نهایی چه زمانی وارد بازار شود. البته، با توجه به محبوبیت بسیار بالایی که از چنین طرحی شده، می‌توان انتظار داشت که در روزهای آینده جزئیات بیش‌تری در مورد آن اعلام شود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه