احتمال انتشار ویندوز 12 تا سال 2024

احتمال انتشار ویندوز 12 تا سال 2024

تاریخ انتشار ویندوز 12 | زودتر از زمان تعیین شده

طبق گزارشات جدید، سرعت انتشار نسخه های جدید ویندوز توسط مایکروسافت ممکن است کند شود، اما سرعت انتشار ویژگی های جدید ویندوز توسط مایکروسافت ممکن است افزایش یابد. به عبارت دیگر، منتظر ویندوز 12 در سال 2024 باشید.

Windows Central  گزارش می دهد که مایکروسافت ممکن است به چرخه انتشار سه ساله برای نسخه های اصلی ویندوز مانند ویندوز 11 برگردد. اما به جای انتشار گروه هایی از ویژگی ها برای نسخه فعلی ویندوز در پاییز و بهار که معمولاً به آن اشاره می شود. به عنوان مثال، 22H2 یا به عنوان بروزرسانی ویندوز 11، مایکروسافت ممکن است سرعت را تا چهار بار در سال افزایش دهد. این یک تغییر در چند سطح خواهد بود. به عنوان مثال، این امر باعث می شود که ویندوز 11 یک ناهنجاری کمتر و صرفاً بازگشت به یک برنامه معمولی انتشار باشد. زمانی که یکی از کارکنان مایکروسافت اظهارات گیج کننده ای را مطرح کرد و ادعا کرد که "ویندوز 10 آخرین ویندوز خواهد بود"، تصور می شد که ویندوز 11 یک نسخه یکبار مصرف است. اما ظاهراً اینطور نبود. ویندوز 10 در سال 2025 بازنشسته می شود.

تاریخ انتشار ویندوز 12
تاریخ انتشار ویندوز 12

با این حال، اگر گزارش Windows Central درست باشد، انتشار اصلی بعدی ویندوز در سال 2024، سه سال پس از انتشار ویندوز 11 توسط مایکروسافت در سال 2021 است. با این حال، مایکروسافت هنوز هیچ یک از این جزئیات را تأیید نکرده است. پیامد جالب دیگر برای مصرف کنندگان این است که به روز رسانی ویژگی های ویندوز باید به طور فزاینده ای رایج شود. طبق گفته ویندوز سنترال، مایکروسافت قصد دارد آنها را قالب مجموعه ‌ای از ویژگی ‌هایی که در زمان ‌های خاصی از سال ارائه می‌ شوند، آغاز کند. (تاکنون به نظر نمی رسد این تاریخ های انتشار مشخص شده باشند.) به طور معمول، مایکروسافت به روز رسانی های ویژگی را برای ویندوز 10 و 11 دو بار در طول سال، در بهار و پاییز منتشر می کند.

تاریخ انتشار ویندوز 12
تاریخ انتشار ویندوز 12

آپدیت ها در ویندوز 12 چگونه است؟

این خبر کاملا جدید نیست. مایکروسافت در ماه فوریه اعلام کرد که در حال بررسی راه‌ های جدیدی برای عرضه آپدیت ‌های جدید برای ویندوز در برنامه زمانی دلخواه خود است. مایکروسافت گفته است که این کار را از طریق استفاده از بسته‌ های پشتیبانی انجام می ‌دهد، بیت ‌هایی از کد که اساساً فقط در Windows Update نشان داده می ‌شوند و این ویژگی های جدید به سادگی ظاهر می شوند.

 مایکروسافت همچنین برنامه‌ های مختلف ویندوز را در برنامه زمان ‌بندی انتشار خود قرار داده است و آنها را با ظاهر و احساس ویندوز 11 تازه کرده و یا عملکردهای جدیدی را اضافه کرده است. حتما کسانی که ویژگی ‌ها و چیزهای جدید را دوست دارند و از آنها قدردانی می ‌کنند، هیجان‌ زده خواهند شد. با این حال، کسب ‌و کارها تمایل دارند از بروزرسانی‌ های غیر منتظره که می‌ توانند باگ‌ های جدیدی را ایجاد کنند، اجتناب ‌کنند، بنابراین این احتمال وجود دارد که مشتریان سازمانی ویندوز 11 گزینه انصراف از بروزرسانی را داشته باشند. با تمام این احتمالات، نتیجه گیری کاملاً واضح به نظر می رسد: اگر این گزارش درست باشد، "تا انتشار ویندوز 12 تنها دو سال باقی مانده است".

نظر خود را بنویسید

دیدگاه