تاخیر عرضه IpadOS 16 نسبت به IOS 16

تاخیر عرضه IpadOS 16 نسبت به IOS 16

IpadOS16 یک ماه بعذ از IOS 16 منتشر میشود

از زمانی که اپل iPadOS را معرفی کرد و نرم ‌افزار تبلت خود را از نرم‌افزار تلفن iOS خود جدا کرد، به‌روزرسانی ‌های هر دو به طور همزمان منتشر شد. اما اگر گزارش جدیدی از "افراد مطلع از موضوع" دقیق باشد، ممکن است ماه آینده همه چیز تغییر کند. ظاهرا اپل قصد دارد عرضه iPadOS 16 را در مقایسه با iOS 16 حدود یک ماه به تعویق بیاندازد. آپدیت ios 16 در ماه سپتامبر برای نسخه جدید iOS منتشر خواهد شد، در حالی که iPadOS 16 تنها در ماه اکتبر نمایش داده می شود.

ویژگی جذاب Stage Manager در iPadOS 16

اما چرا؟ توسعه سیستم چند وظیفه ای جدید Stage Manager که در iPadOS 16 تعبیه شده است، بیشتر از حد انتظار طول می کشد. در طول مرحله آزمایش بتا نرم ‌افزار جدید، Stage Manager به دلیل عدم سازگاری با اکثر آی‌پد های موجود، توسط برخی از توسعه ‌دهندگان به دلیل باگ و گیج ‌کننده بودن مورد انتقاد قرار گرفته است. اپل و لوازم جانبی اپل در حال توسعه یک ویژگی چند وظیفگی جدید برای آی‌پد به نام Stage Manager است، با گزینه ‌ای که برای ارائه تجربه چند وظیفه ‌ای چند پنجره ‌ای بیشتر شبیه مک طراحی شده است. گفته می‌شود که تاخیر در راه ‌اندازی iPadOS 16 تا حدودی به دلیل اجرای Stage Manager است زیرا اپل همچنان در حال رفع اشکال است. تاخیر در عرضه به اپل این امکان را می دهد که زمان بیشتری را برای تکمیل iOS 16 اختصاص دهد و سپس این شرکت می تواند به کار بر روی iPadOS 16 روی بیاورد.

انتشار تاخیری iPadOS 16 آن را به عرضه آی‌پد های جدید نیز نزدیک ‌تر میکند، که ممکن است در ماه اکتبر اتفاق بیفتد. شایعات حاکی از آن است که یک آیپد پرو با تراشه M2 و یک آیپد سطح پایه سریعتر با درگاه USB-C خواهیم دید. با توجه به ارزشش، اپل از اظهار نظر خودداری کرد، اما در گذشته اشاره کرده بود که چندین ویژگی برنامه ریزی شده برای iOS 16 و iPadOS 16 در نسخه های اولیه خود وارد نمی شوند. بنابراین یا iPadOS 16 به طور کلی با تأخیر مواجه می شود یا بدون Stage Manager راه اندازی می شود که سپس در iPadOS 16.1 یا چیزی مشابه آن اضافه می شود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه