اندروید 13 رسما عرضه شد | اندروید 13 در گوشی های پیکسل

اندروید 13 رسما عرضه شد | اندروید 13 در گوشی های پیکسل

عرضه رسمی اندروید 13 برای گوگل پیکسل

اگر اخیراً به فضای موبایل دقت کرده باشید، می‌دانید که سابقه انتشار نسخه ‌های جدید اندروید توسط گوگل در همه جا بوده است. سال گذشته، اندروید 12 در اوایل اکتبر عرضه شد. امسال اندروید 13 امروز عرضه می شود.

این شرکت اعلام کرده است که به‌روزرسانی ‌ها باید از امروز برای پیکسل ‌های پشتیبانی ‌شده با دستگاه ‌هایی از برند سامسونگ، ایسوس و غیره منتشر شود. شما در حال تکامل تم Material You هستید، با موتور قالب بندی اکنون از نمادهای برنامه های شخص ثالث پشتیبانی می کند، در حالی که پخش کننده رسانه به روز شده به طور خودکار ظاهر خود را بر اساس موسیقی یا پادکستی که در حال گوش دادن به آن هستید تغییر می دهد.

تغییرات ظاهری اندروید 13

میتوانید زبان ‌های خاصی را به برنامه‌ های خاص اختصاص دهید، و حالت Bedtime نیز با کم ‌نور کردن والپیپر و تم تیره قابل تنظیم شدن است. برنامه‌ ها فقط برای اینکه بتوانند یک مورد را به اشتراک بگذارند به کل کتابخانه رسانه شما دسترسی نخواهند داشت، اگر داده‌ های حساسی مانند ایمیل، شماره تلفن، یا اطلاعات کاربری ورود به سیستم را کپی کنید، سابقه کلیپ‌ بورد شما به‌ طور خودکار  پس از مدتی پاک می‌شود. برنامه‌ ها باید صریحاً از شما بخواهند که به آنها اجازه ارسال اعلان ‌ها را بدهید، نه اینکه به طور پیش ‌فرض این قابلیت را داشته باشند.

تنظیمات جدید موزیک اندروید 13

Spatial Audio اکنون در اندروید 13 پشتیبانی می‌شود، به شرطی که هدفون‌ هایی را برای این ویژگی پشتیبانی کرده باشید که امکان ردیابی سر را فراهم می‌کند. هم چنین در اندروید 13 بلوتوث LE Audio نیز پشتیبانی می‌شود، و به لوازم جانبی نیاز دارید که بتواند با آن کار کند، اما اگر آنها را دارید باید انتظار صدای بلوتوث با تأخیر کمتر، کیفیت بهبود یافته و پشتیبانی از پخش صدا به چندین دستگاه را به طور همزمان داشته باشید. نوار وظیفه به‌روزرسانی شده در تبلت ‌ها به شما امکان می‌دهد همه برنامه‌ های خود را در یک نگاه ببینید و به شما امکان به راحتی هر برنامه موجود در کتابخانه خود را به حالت تقسیم صفحه بکشید و رها کنید. هنگامی که از قلم استفاده می‌شود، تبلت‌ ها از رد کف دست نیز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین دیگر لمس تصادفی نخواهید داشت.

دوربین در اندروید 13

پشتیبانی از ویدیوی HDR در برنامه‌ های دوربین شخص ثالث در Android 13، یک تعویض‌ کننده خروجی رسانه جدید، و نمایشگر های بریل برای Talkback وجود دارد. به زودی، میتوانید محتوایی مانند URL، تصویر یا متن را از گوشی موبایل Android خود به تبلت اندرویدی خود یا بالعکس کپی کنید. به همین ترتیب، «به زودی» میتوانید برنامه‌ های پیام ‌رسان خود را در Chromebook خود پخش کنید، اگر یکی از آن ‌ها را دارید، تا بتوانید از طریق لپ‌تاپ به چت ‌ها پاسخ دهید کار شما بسیار راحت تر از گذشته میشود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه