بازگشت درصد باتری در آپدیت IOS 16

بازگشت درصد باتری در آپدیت IOS 16

نمایش درصد باتری با آپدیت IOS 16 ممکن شد

با پنجمین آپدیت iOS 16، اپل قابلیت نمایش درصد باتری آیفون‌ های دارای Face ID را به‌روزرسانی کرد تا درصد باتری را به جای نمایش تصویری از سطح باتری نمایش دهد. نشانگر باتری جدید در مدل های آیفون 12 و آیفون 13 به استثنای آیفون 12/13 مینی موجود است. همچنین این قابلیت در آیفون X و آیفون XS فعال است.

IOS 16 beta 5 و نمایش درصد باتری

درصد باتری در آیفون‌ هایی که دارای Face ID هستند وجود ندارد، زیرا در دو طرف بریدگی که سخت ‌افزار دوربین TrueDepth را در خود جای داده است، فضای کافی وجود ندارد. طراحی جدید درصد باتری را به نماد باتری اضافه می کند و در یک نگاه ایده بهتری از وضعیت باتری ارائه می دهد. نشانگر درصد باتری باعث می شود در دستگاه های دارای بریدگی با iOS 16 beta 5 نمایش داده شود! در iOS 15 و نسخه های قبلی iOS، نماد باتری فقط تصویری از سطح باتری را نشان می دهد، اما درصد خاصی را ارائه نمی دهد. برای به دست آوردن این اطلاعات، کاربران آیفون باید انگشت خود را به سمت پایین بکشند و از control center ببینند یا ویجت باتری را ببینند. نماد باتری بر اساس وضعیت باتری و رنگ تصویر زمینه آیفون، رنگ‌ها را تغییر می‌دهد. برای مثال، هنگام شارژ یا شارژر موبایل، نماد باتری سبز است و نشانگر شارژ را نشان می دهد، همچنین هنگام شارژ با انواع پاور بانک نیز این ویژگی عمل میکند.

نشانگر باتری در آپدیت جدید IOS16

درصد باتری را می توان در برنامه تنظیمات در بخش باتری روشن و خاموش کرد. به نظر میرسد ویژگی درصد باتری در اکثر آیفون ‌هایی که دارای ناچ هستند در دسترس است، اما به نظر می‌رسد به دلیل محدودیت فضا، این ویژگی در iPhone 12 mini، iPhone 13 mini یا iPhone XR این قابلیت فعال نیست. iOS 16 بتای 5 در حال حاضر در دسترس توسعه دهندگان است و اپل در آینده نزدیک نسخه بتای عمومی را منتشر خواهد کرد. کاربرانی که آخرین نسخه بتای iOS 16 را اجرا می‌ کنند و می‌ خواهند گزینه جدید را امتحان کنند، باید به منوی باتری در برنامه تنظیمات رفته و تغییر درصد باتری را فعال کنند. نشانگر باتری جدید نماد باتری را کاملاً پر نشان می دهد تا زمانی که قرمز می شود به ٪20 یا کمتر کاهش یابد و میزان شارژ واقعی را نشان دهد. شارژ کردن تلفن، نماد باتری را سبز می کند و عدد را افزایش می دهد. 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه