حالت جدید سامسونگ به نام Repair Mode

حالت جدید سامسونگ به نام Repair Mode

سپر امنیتی جدید در برابر اطلاعات گوشی های سامسونگ

زمانی که گوشی موبایل خود را برای تعمیر به مرکز خدمات تحویل می ‌دهید، ریست کردن آن یک روش استاندارد است – در غیر این صورت ممکن است داده‌ های حساس (عکس ‌ها، حساب‌ ها و ...) به دست افراد نادرستی برسند. این یک دردسر اضافی ایجاد می کند که باید ابتدا از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس آن را بازیابی کنید.

سپر امنیتی سامسونگ راه حلی برای این مشکل معرفی کرده است – Repair Mode. این قابلیت از طریق صفحه مراقبت از باتری در تنظیمات قابل دسترسی خواهد بود. پس از فعال شدن گوشی دوباره راه اندازی می شود. این حالت تمام داده ‌های شخصی، از جمله عکس ‌ها، پیام‌ ها، حساب ‌ها و حتی برنامه ‌ها را پنهان میکند (فقط برنامه ‌های نصب شده پیش ‌فرض فعال خواهند بود). اساساً به این صورت خواهد بود که گویی گوشی ریست شده است. پس از انجام تعمیرات و گرفتن گوشی خود، می‌توانید سپر امنیتی سامسونگ را با استفاده از اثر انگشت یا قفل الگو غیرفعال کنید. با این کار گوشی دوباره راه اندازی مجدد می شود، این بار با دسترسی کامل به تمام داده های شما. هر تنظیماتی که تکنسین در طول تعمیر تغییر داده است نیز بازیابی خواهد شد.

«حالت تعمیر» سامسونگ اطلاعات حساس را در حین سرویس‌ دهی ایمن نگه می دارد

یک گزینه اضافی به گوشی موبایل اجازه می ‌دهد گزارشی ایجاد کند که مشکلات اخیر و برنامه ‌هایی را که در زمان وقوع آنها در حال استفاده بودند را ثبت کند. این به تشخیص مشکل کمک می کند. البته هیچ اطلاعات شخصی در این قسمت ثبت نخواهد شد و شما این امکان را خواهید داشت که بدون ایجاد حساب کاربری وارد سپر امنیتی و حالت Repair Mode شوید. حالت تعمیر در سری گلکسی اس 21 ابتدا از طریق بروزرسانی نرم‌افزاری فعال می‌شود. شرکت سامسونگ قصد دارد آن را به برخی از مدل‌ های دیگر در آینده گسترش دهد. توجه داشته باشید که بیانیه مطبوعاتی تنها در سایت کره ای سامسونگ به عنوان به روز رسانی منتشر شده است، بنابراین این ویژگی در ابتدا محدود به شرکت سامسونگ خواهد بود. به نظر می رسد که این یک آزمایش برای آزمایش ویژگی جدید قبل از گسترش آن به مناطق و تلفن های بیشتر است.

اگرچه این یک ویژگی مفید در سرتاسر جهان است، زیرا یک مشکل رایج را حل می کند. ما انتظار داریم که این سپر امنیتی سامسونگ حداقل برای مدل ‌های منتخب، در One UI استاندارد شود. فناوری بیش از هر زمان دیگری جهان را به هم متصل می کند، اما خطرات آن نیز در حال افزایش است. شین سونگ وون، مدیر تیم امنیتی سامسونگ گفت: اولویت اصلی سامسونگ مشتریان هستند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه