تمام تغییرات ios16 | تحول لاک اسکرین در آپدیت IOS 16

تمام تغییرات ios16 | تحول لاک اسکرین در آپدیت IOS 16

نگاه نزدیک به IOS 16

iOS اولین بار در طول سخنرانی WWDC اپل روی صحنه رفت و بیش از 40 دقیقه طول کشید تا کریگ فدریگی و تیم کوک همه چیز را درباره به‌روزرسانی ‌های جدید به ما بگویند.

بزرگترین تغییر تا به اینجا صفحه قفل(lock screen) جدید است. اپل آن را بزرگترین به روز رسانی تاریخ خود می نامد. چه یک عکس، یک والپیپر ثابت، یا هر یک از والپیپر های زنده جدید را تنظیم کرده باشید، می توانید ظاهر قسمت تاریخ و زمان را سفارشی کنید. هر عنصر را می توان عمیقاً با فونت ها، رنگ ها، سایه های آن رنگ ها و با افزودن ویجت ها سفارشی کرد.

می ‌توانید ویجت ‌هایی را که زیر آنها تاریخ و زمان نمایش داده می‌ شوند سفارشی کنید. اعلان ‌ها در صفحه قفل اکنون گسترده ‌تر هستند - آنها قسمت پایین صفحه را اشغال می ‌کنند، بنابراین عکسی که به عنوان تصویر زمینه قرار داده‌اید مسدود نمیشود. همچنین می‌ توانید با استفاده از قابلیت Photo Shuffle عکس ‌هایی را که از قبل انتخاب کرده‌اید به صورت تصادفی روی لاک اسکرین خود مشاهده کنید

تغییرات Live Activities API :IOS16

 اعلان ‌های جذاب تری را هم‌ زمان فعال می‌ کند، به تابلوی امتیاز یک بازی ورزشی که در جریان است یا یک ردیاب تحویل غذا فکر کنید. اپل هیچ چیزی در مورد حالت نمایش همیشه روشن بیان نکرد، بنابراین ما حدس می زنیم که یا این ویژگی حذف شده است یا در نهایت در انحصار آیفون 14 پرو خواهد بود.

تغییرات Focus Mode :IOS16

نمایه ‌های واقعی iOS، اکنون به صفحه قفل گسترش مییابد. می ‌توانید حالت focus مورد نظر خود را مستقیماً از صفحه قفل انتخاب کنید و برنامه ‌هایی را که می ‌توانند اعلان ‌ها را نشان دهند تغییر دهید، و هنگامی که از صفحه قفل را باز کردید، همان حالت focus  روی صفحه اصلی ادامه خواهد داشت.

iMessage سه به‌روزرسانی بزرگ در iOS 16 دریافت کرد. اکنون می ‌توانید یک پیام را ویرایش کنید، یک پیام را لغو ارسال کنید (اپل آن را Undo Send مینامد) و میتوانید مکالمات را به‌ عنوان خوانده ‌نشده علامت‌ گذاری کنید. می ‌توانید به ‌طور روان بین حالت نوشتار و حالت صوتی گفتاری جابجا شوید. تشخیص خودکار ایموجی، نقطه گذاری خودکار، و پشتیبانی کامل از سیری وجود دارد.Live Text، قابلیتی که به شما امکان می ‌دهد متن عکس ‌ها را کپی کنید، از این به بعد در ویدیو نیز کار خواهد کرد.

بروزرسانی بعدی مربوط به کیف پول اپل است. در iOS 16، برنامه ‌ها می‌ توانند به کیف پول دسترسی داشته باشند تا شما را تأیید کنند، و شما می‌ توانید فقط اطلاعات مورد نیاز (فقط سن و نه حتی روز تولدتان) را به اشتراک بگذارید. می‌ توانید کلیدهای مجازی را از طریق Wallet به Messages یا برنامه ‌های شخص ثالث خاص نیز به اشتراک بگذارید. Apple Pay Later اجازه می دهد تا خرید خود را به به چهار پرداخت مساوی تا شش هفته تقسیم کنید.

با iCloud Shared Photo Library، می‌توانید یک حافظه iCloud جداگانه برای حداکثر شش نفر ایجاد کنید تا عکس ‌ها را از گالری های خود اضافه کنید یا بر اساس تاریخ شروع یا افرادی که در عکس ‌ها هستند به اشتراک بگذارید.

نقشه های اپل به 11 کشور دیگر از جمله فرانسه، سوئیس و نیوزلند می رسد. Maps، مسیریابی چند مرحله ای را معرفی کرد که به شما امکان می دهد تا 15 توقف در یک سفر اضافه کنید. امکان شهر سه بعدی به لاس وگاس و همچنین شش شهر دیگر از جمله میامی، شیکاگو و سیدنی را میرسد. ظاهر جدید دارای اسکن سه بعدی، ارتفاع و ناوبری حمل و نقل هم نیز خواهد بود.

نسخه بتای iOS از امروز در دسترس اعضای برنامه ‌نویس ها و developer ها است و نسخه آزمایشی عمومی آن ماه آینده برای کاربران iOS ارائه می‌ شود. نسخه نهایی iOS 16 درست پس از معرفی آیفون 14 در ماه سپتامبر (شهریور) وارد بازار خواهد شد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه