"هشدار امبر"به اینستاگرام می آید | روشی برای پیدا کردن فرزند گمشده

"هشدار امبر"به اینستاگرام می آید | روشی برای پیدا کردن فرزند گمشده

هشدار امبر به اینستاگرام رسید | وضعیت اضطراری کودک ربایی

امروز شرکت متا اعلام کرد که قرار است در ۲۵ کشور، هشدار امبر (اعلان‌های مربوط به گم شدن کودکان) را در اینستاگرام آغاز کند. متا می گوید از زمانی که در سال 2015 هشدار امبر را به فیس بوک ارائه کرد، به مقامات کمک کرده تا صدها کودک گمشده را پیدا کنند.هشدارهای AMBER برای اینستاگرام با سازمان‌های مختلفی از جمله: مرکز ملی کودکان گمشده (NCMEC) در ایالات متحده، مرکز بین ‌المللی کودکان گمشده، آژانس ملی جرم و جنایت در ایالات متحده و دفتر دادستانی کل در مکزیک، توسعه یافته است. و پلیس فدرال استرالیا نیز چند مورد را فهرست کرده است.

هشدار امبر اینستاگرام
هشدار امبر اینستاگرام

در پست جدید اینستاگرام آمده است: "با این به روز رسانی، اگر یک هشدار امبر توسط مجری قانون فعال شود و شما در منطقه جستجوی تعیین شده باشید، اکنون هشدار در فید اینستاگرام شما ظاهر می شود." این هشدار شامل عکس کودک گم شده، توضیحات، آخرین مکان و سایر اطلاعات موجود خواهد بود. اینستاگرام از سیگنال هایی مانند آدرس IP و خدمات موقعیت مکانی شما (در صورت فعال بودن) و شهر فهرست شده در صفحه شما برای تصمیم گیری در مورد دریافت هشدار AMBER استفاده می کند.

هشدار امبر در اینستاگرام از امروز انتشار خود را آغاز می کند و طی چند هفته آینده در 25 کشور از جمله آرژانتین، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کانادا، اکوادور، یونان، گواتمالا، ایرلند، جامائیکا، کره، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالزی، مالت، مکزیک، هلند، نیوزلند، رومانی، آفریقای جنوبی، تایوان، اوکراین، بریتانیا، امارات متحده عربی و ایالات متحده فعال میشود. به دلایل مختلفی برای اینستاگرام منطقی است که Amber Alerts را در برنامه خود راه اندازی کند. اولا، برخلاف متن که از طریق اپراتور ها ارسال می‌شود و برای دریافت اطلاعات از شما می‌خواهد روی یک لینک کلیک کنید، هشدارهای اینستاگرام شامل نمایش اطلاعات مهم درباره کودک گم شده و جستجوی مستقیم برای کاربران می‌شود. ثانیا، ممکن است هشدارهای اینستاگرام به کاربران جوان‌تری برسد که اغلب پیام‌های متنی را نادیده می‌گیرند اما اغلب از محتوای تصویری اینستاگرام بازدید می‌کنند.

هشدار امبر اینستاگرام

پلیس فدرال استرالیا و امیلی واچر، مدیر اعتماد و ایمنی متا، در یک پست وبلاگی در مورد این اعلامیه گفت: "هشدار امبر راه مهمی برای حمایت از جوامع خود در حفظ امنیت کودکان است و ما مشتاقانه منتظر ادامه این کار هستیم."

نظر خود را بنویسید

دیدگاه