راهنمای خرید پاور بانک | بهترین پاور بانک بازار

راهنمای خرید پاور بانک | بهترین پاور بانک بازار

راهنمای خرید پاور بانک

بهترین مدل برای خرید پاور بانک یا همان شارژر همراه کدام است؟ این سؤال را با توجه به اینکه به چه نوع پاور بانکی نیاز دارید، به 4 شکل می‌توان پاسخ داد. پس یک‌راست برویم سر اصل موضوع!

خرید پاور بانک ارزان

گاهی مهم‌ترین معیار خرید پاور بانک ارزان بودن آن است. پاور بانک‌های ارزان در مقایسه با مدل‌های گران‌تر، کیفیت پایین‌تری دارند. به همین دلیل معمولاً نمی‌توان در درازمدت روی کارایی آن‌ها حساب باز کرد. این پاور بانک‌ها به‌عنوان یک منبع شارژ اضطراری برای موقعیت‌های خاص و همین‌طور در طول سفر انتخاب خوبی هستند. بااین‌حال بهتر است انتظاراتتان را از یک پاور بانک ارزان به حداقل برسانید! اگر می‌خواهید یک پاور بانک ارزان بخرید، نیاز نیست روی برند آن حساسیت زیادی نشان دهید. هرچند که اکثر برندهای معتبر، چند مدل ارزان‌قیمت هم دارند. برای چنین پاور بانک‌هایی انتخاب یک مدل با ظرفیت 10 هزار میلی‌آمپری هم می‌تواند کافی باشد. مثلاً پاور بانک 10 هزار میلی‌آمپری مدل B25 هوکو یکی از گزینه‌های خوب برای خرید است اگر هم خواهان خرید مینی پاور بانک هستید، بد نیست به محصولاتی مثل پاور بانک پی ان وای مدل 52A با ظرفیت 5200 میلی‌آمپر نگاهی بیندازید. چنانچه قصد استفاده مداوم از پاور بانک را دارید، بهتر است در خرید آن کمی دست‌ودل‌بازتر باشید!

راهنمای خرید پاور بانک
راهنمای خرید پاور بانک

خرید پاور بانک برای لپ‌تاپ

پاور بانک‌های گوشی و تبلت، کارایی خوبی در شارژ کردن باتری لپ‌تاپ ندارند. پس برای لپ‌تاپ باید به فکر خرید پاور بانک مخصوص از یک برند معتبر باشید. در خرید شارژر همراه برای لپ‌تاپ باید به چهار ویژگی ظرفیت، آمپر، ولتاژ و همین‌طور شکل سوکت دقت کنید. لپ‌تاپ‌ها برای شارژ شدن نسبت به گوشی‌ها به انرژی بیشتری نیاز دارند. بنابراین باید پاور بانکی خریداری کنید که ظرفیت کافی داشته باشد. پیشنهاد می‌شود این ظرفیت حداقل 20 هزار میلی‌آمپر باشد. هرچند که اگر می‌خواهید پول کمتری خرج خرید پاور بانک برای لپ‌تاپ کنید، مدل‌های 15 هزار میلی‌آمپری هم انتخاب بدی نیستند.

راهنمای خرید پاور بانک
راهنمای خرید پاور بانک

در خرید پاور بانک برای لپ‌تاپ، ظرفیت پاور بانک باید بیشتر از ظرفیت باتری لپ‌تاپ باشد. برای آگاهی از ظرفیت باتری لپ‌تاپ باید بدانید که باتری آن چند سلول دارد؟ آنگاه تعداد سلول‌ها را در عدد 2200 ضرب کنید. به‌عنوان مثال ظرفیت یک باتری 5 سلولی حدود 11 هزار میلی‌آمپر است. این یعنی با خرید پاور بانک لپ‌تاپ 20 هزار میلی‌آمپری می‌توانید تقریباً 2 بار دستگاه را شارژ کنید. یکی دیگر از نکات مهم در خرید شارژر همراه لپ‌تاپ، مقایسه ولتاژ و آمپر پاور بانک با ولتاژ و آمپر خروجی شارژر لپ‌تاپ است. به‌طور کلی مقادیر ولتاژ و آمپر در پاور بانک نباید از مقادیر درج‌شده روی شارژر لپ‌تاپ کمتر باشند. و نهایتاً باید ببینید که آیا سوکت پاور بانک به لپ‌تاپ شما می‌خورد یا نه؟ البته می‌توانید با استفاده از رابط‌های مخصوص، این مشکل را حل کنید.

خرید پاور بانک برای آیفون

انتخاب یک برند شناخته‌شده در خرید پاور بانک برای آیفون اهمیت به‌مراتب بیشتری دارد. تعیین ظرفیت پاور بانک در وهله اول به ظرفیت باتری آیفون بستگی دارد؛ بااین‌حال در این خصوص باید با در نظر گرفتن نیازهای کاربری و البته بودجه تصمیم‌گیری کرد. البته با توجه به ظرفیت به‌مراتب کمتر باتری آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید، یک پاور بانک 10 هزار میلی‌آمپری هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. پشتیبانی از شارژر وایرلس (بی‌سیم) برای آیفون‌های سری 8 به بالا از مهم‌ترین نکات خرید پاور بانک برای آیفون است. علاوه بر این برای سهولت بیشتر شارژ آیفون، دقت کنید که مدل انتخابی شما دارای خروجی لایتنینگ باشد.

راهنمای خرید پاور بانک
راهنمای خرید پاور بانک

خرید پاور بانک برای اندروید

برندهای مطرح بازار، اغلبِ گوشی‌های جدید اندروید را با ظرفیت باتری بالا روانه بازار می‌کنند. حتی بسیاری از گوشی‌های پایین رده مثل گلکسی A12 سامسونگ هم به باتری 5000 میلی‌آمپری مجهز هستند. بنابراین مهم‌ترین تفاوت در خرید پاور بانک برای اندروید در مقایسه با آیفون، انتخاب ظرفیت بالاست. پاور بانک‌های 10 هزار میلی‌آمپری انتخاب بدی نیستند اما احتمالاً حتی از عهده 2 بار شارژ کامل گوشی اندرویدی شما برنمی‌آیند. بنابراین شاید بهتر باشد برای دستگاه‌های اندرویدی، خرید مدل‌هایی با حداقل ظرفیت 15 هزار میلی‌آمپر را مدنظر قرار دهید.

نکات تکمیلی در خرید شارژر همراه

مطمئناً عواملی مثل وزن، ابعاد، رنگ و طراحی ظاهری هم در خرید پاور بانک بی‌اهمیت نیستند. ولی ازآنجایی‌که این موارد جزء ویژگی‌های سلیقه‌ای محسوب می‌شوند، هیچ‌کس بهتر از شما نمی‌تواند درباره آن‌ها تصمیم بگیرد. حتی‌الامکان سعی کنید پاور بانک را از یک برند معتبر خریداری کنید. سامسونگ، هوکو، شیائومی، انرجایزر، سیلیکون پاور، لیتو، کولومن، انکر، روموس و تسکو ازجمله بهترین برندهای موجود در بازار هستند.

راهنمای خرید پاور بانک
راهنمای خرید پاور بانک

نکته مهم دیگر در خرید پاور بانک، توجه به قابلیت‌های جانبی آن است. شارژ هم‌زمان بیشتر از یک دستگاه، داشتن نشانگر وضعیت و همین‌طور ویژگی شارژ سریع (Fast Charge) قابلیت‌های کاربردی و جذابی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید یک پاور بانک خوب بخرید، بهتر است به وجود این قابلیت‌ها نیز نیم‌نگاهی داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه