راهنمای خرید بهترین گوشی برای بازی | بهترین گوشی گیمینگ بازار

راهنمای خرید بهترین گوشی برای بازی | بهترین گوشی گیمینگ بازار

راهنمای خرید بهترین گوشی برای بازی

در انتخاب بهترین گوشی برای بازی باید معیارهای خاصی را لحاظ کنید. گوشی مناسب برای بازی یا همان گوشی گیمینگ، از نظر سخت‌افزاری باید جزو گردن‌کلفت‌های بازار باشد! بااین‌حال برای خرید گوشی گیمینگ، لزوماً نباید دست روی گران‌ترین‌ها بگذارید. در این راهنمای کوتاه ضمن معرفی معیارهای مهم در خرید گوشی مناسب برای بازی، چند گوشی خوب گیمینگ را معرفی می‌کنیم. درنهایت این شما هستید که با توجه به انتظارات و البته بودجه تعیین می‌کنید بهترین گوشی برای بازی کدام است؟

راهنمای خرید بهترین گوشی برای بازی

مهم‌ترین نکات در خرید گوشی گیمینگ

  • قدرت سخت‌افزاری
  • نرخ نوسازی نمایشگر
  • باتری

اگر اهل خواندن مشخصات فنی نیستید بهتر است مستقیم بروید سراغ بخش خرید بهترین گوشی برای بازی؛ پیشنهاد 5 مدل مناسب و مشخصات این 5 گوشی هوشمند را بخوانید.

1. قدرت سخت‌افزاری

اگر می‌خواهید گوشی موردنظرتان از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌های ممکن برآید، طبیعتاً باید به دنبال بهترین عملکرد سخت‌افزاری باشید. بنابراین گوشی شما باید به چیپست سری 8 اسنپدراگون (در اندروید) یا A15 Bionic (در iOS) مجهز باشد. این چیپست‌ها که جدیدترین و قدرتمندترین‌های بازار در سال 2022 هستند، قدرت پردازشی و گرافیکی بی‌نقصی را برای کاربر فراهم می‌کنند. قدرتی که به پشتوانه آن می‌توانید هر نوع بازی را با بالاترین کیفیت روی گوشی اجرا کنید.

نکته تکمیلی

بی‌تردید در خرید بهترین گوشی برای بازی، قدرت سخت‌افزاری، شرط اول است. ولی این بدان معنا نیست که برای داشتن گوشی مناسب برای بازی همیشه باید سراغ قوی‌ترین‌ها بروید. ترجیح و سلیقه شما هم در اجرای بازی نقش مهمی در تصمیم‌گیری ایفا می‌کند. اگر از علاقه‌مندان بازی‌های آرکید یا پازل هستید، خرید یک گوشی گیمینگ میان‌رده نیز می‌تواند پاسخگوی نیازتان باشد.

2. نرخ نوسازی نمایشگر

یکی دیگر از لازمه‌های گوشی مناسب برای بازی، برخورداری نمایشگر از نرخ نوسازی بالاست. به‌طور کلی اگر قصد خرید گوشی گیمینگ دارید، نرخ نوسازی نمایشگر باید حداقل 90 باشد. هر چقدر این شاخص بالاتر باشد، کاربر لذت و جذابیت بصری بیشتری را در بازی با گوشی تجربه می‌کند. نمایشگرهایی که دارای نرخ نوسازی بالا هستند، قابلیت واکنشی یا پاسخگویی بهتری دارند. درنتیجه حین بازی کردن، هر دستور از طریق لمس صفحه بلافاصله و بدون تأخیر یا لگ اِعمال می‌شود. نرخ نوسازی بالاتر این اطمینان را به گیمرهای حرفه‌ای می‌دهد که هیچ «اَکتی» را حین بازی کردن از دست نخواهند داد.

3. باتری

نهایتاً اینکه بهترین گوشی برای بازی باید باتری خوبی هم داشته باشد. زیرا اجرای بازی‌ها روی گوشی انرژی زیادی مصرف می‌کند. البته تجربه نشان داده که سازندگان در عرضه یک گوشی گیمینگ، تمرکزشان را در وهله اول روی قدرت سخت‌افزار و کیفیت نمایشگر متمرکز می‌کنند. این تمرکز بیش‌ازحد بعضاً باعث می‌شود آن‌قدر که بایدوشاید به جنبه‌های مهم دیگر نپردازند. بنابراین حین انتخاب گوشی مناسب برای بازی ضمن توجه به این دو ویژگی، از میزان شارژدهی مناسب باتری غافل نشوید.

خرید بهترین گوشی برای بازی؛ پیشنهاد 5 مدل مناسب

با توجه به توضیحات ارائه‌شده، اکنون به معرفی چند مدل از بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار می‌پردازیم.

1. گوشی iPhon 13 Pro Max

عنوان بهترین گوشی برای بازی در بین محصولات اپل به آیفون 13 پرومکس اختصاص می‌یابد. نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی که از فناوری Super Retina XDR بهره می‌برد، عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد. به لطف این عملکرد که با نرخ نوسازی 120 هرتز همراه شده، کیفیت بصری اجرای بازی‌ها روی گوشی به معنای واقعی کلمه چشم‌نواز است. داشتن 1 ترابایت حافظه داخلی، نصب مجموعه کاملی از انواع بازی‌های موبایلی را روی این گوشی امکان‌پذیر می‌سازد. ضمناً آیفون 13 پرومکس تا به امروز بهترین عملکرد را از نظر دوام باتری در اجرای بازی از خود نشان داده است. گوشی iPhone 13 Pro Max یک انتخاب رؤیایی و درعین‌حال بسیار گران است. درنتیجه با توجه به بودجه باید سبک‌سنگین کنید که آیا انتخاب آن به‌عنوان گوشی مناسب برای بازی توجیه‌پذیر هست یا نه؟

2. گوشی Galaxy Note20 Ultra

هرچند این گوشی حدود 2 سال قبل روانه بازار شده اما کماکان یک گوشی مناسب برای بازی محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ 6.9 اینچی با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز، قاب وسیع و جذابی برای اجرای انواع بازی‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. قدرت سخت‌افزاری Galaxy Note 20 Ultra به لطف استفاده از تراشه Exynos 990 بسیار بالاست. دوام باتری 4500 میلی‌آمپری این گوشی نیز در اجرای بازی، قابل‌قبول ارزیابی می‌شود.

3. گوشی سامسونگ Galaxy S22 Plus

مدل Galaxy S22 Plus فرزند وسط خانواده گوشی سامسونگ سری S است! ولی نباید از ارزش خرید این گوشی غافلتان کند. اندازه صفحه‌نمایش 6.6 اینچی Galaxy S22 Plus برای بیشتر افراد مطلوب و مناسب است. طراحی بدنه این گوشی از شیشه و فلز بوده و ظاهر متفاوت و جذاب آن در همان نگاه اول جلب‌ توجه می‌کند. دوبین گوشی Galaxy S22 Plus در مقایسه با مدل 2021 ارتقا یافته و عکس‌های به‌مراتب بهتری ثبت می‌کند. قیمت حدوداً 1000 دلاری این گوشی شاید از نگاه برخی خریداران یک چالش بزرگ باشد. بااین‌حال اگر طرفدار نمایشگر بزرگ هستید و یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ برای بازی را می‌خواهید، گزینه مناسبی برای شماست.

4. گوشی Poco X3 Pro شیائومی

گوشی Poco X3 Pro شیائومی شاید هم‌سطح بسیاری از گوشی‌های گیمینگ رده‌بالای بازار نباشد؛ اما با توجه به امکانات عالی و همین‌طور قیمت مناسب باید آن را یکی از گزینه‌های بهترین گوشی برای بازی دانست. مهم‌ترین ویژگی این گوشی که آن را برای بازی مناسب می‌کند، داشتن تراشه اسنپدراگون 860 است. تراشه‌ای که با توجه به برچسبِ اقتصادی این گوشی، وجود آن یک شاهکار تلقی می‌شود. این تراشه همراه با 6 یا 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، بستر سخت‌افزاری بسیار خوبی را برای اجرای بازی‌ها در اختیارتان می‌گذارد. نمایشگر 6.37 اینچی Poco x3 Pro با نرخ نوسازی 120 و باتری قدرتمند 5160 میلی‌آمپری از دیگر دلایل محبوبیت این گوشی نزد گیمرهاست.

5. Galaxy a52

گوشی A52 می‌تواند به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A معرفی شود؛ اگر بازی مهم‌ترین معیار شما برای خرید یک گوشیِ نسبتاً ارزان‌تر باشد A52 گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. قدرت سخت‌افزاری این گوشی برای اجرای بازی‌های سنگین به‌عنوان یک میان‌رده بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. تراشه به‌کاررفته در این گوشی همان تراشه به‌کاررفته در گوشی A72 می‌باشد. ویژگی‌ها و عملکرد دوربین این گوشی نیز دقیقاً مشابه با A52s 5G است. بااین‌حال A52 برخلاف A52s از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی نمی‌کند. بد نیست بدانید که کیفیت صفحه‌نمایش این گوشی حتی از A52s هم اندکی بالاتر است. بنابراین می‌توانید از اجرای انواع بازی‌های جدید و سرگرم‌کننده با این گوشی نهایت لذت را ببرید.

راهنمای خرید بهترین گوشی برای بازی

سخن آخر

در معرفی بهترین گوشی برای بازی می‌توان مدل‌های مختلفی را مدنظر قرار داد. بااین‌حال ما با معرفی این 5 مدل تلاش کردیم برای هر سطحی از انتظار و توان مالی، گزینه مناسبی پیشنهاد دهیم. علاوه بر مدل‌های معرفی‌شده، هر کدام از مدل‌های زیر نیز می‌توانند یکی از کاندیداهای خرید گوشی مناسب برای بازی باشند:

  • Samsung Galaxy Z Fold2 5G
  • Xiaomi mi 11
  • Samsung Galaxy S21 Ultra
  • Xiaomi Mi 10T Pro
  • Samsung Galaxy M62
  • Samsung Galaxy S21 FE

راستی شما کدام مدل را به‌عنوان بهترین گوشی برای بازی پیشنهاد می‌دهید؟

نظر خود را بنویسید

دیدگاه