راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا | بهترین گوشی بلاگری

راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا | بهترین گوشی بلاگری

راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا

برای یک بلاگر و اساساً هر کسی که به ساخت محتوای تصویری علاقه دارد، انتخاب گوشی مناسب برای تولید محتوا از نان شب هم واجب‌تر است! هم‌زمان با افزایش محبوبیت محتوای تصویری، تعداد افراد فعال در این حوزه نیز زیادتر می‌شود. حالا در شبکه اجتماعی مثل یوتیوب، اینستاگرام و ... افراد مختلفی تحت عنوان بلاگر فعالیت می‌کنند. افرادی که هر کدام در حوزه خاص خودشان به ساخت محتوای تصویری می‌پردازند. بسیاری از این افراد به لطف ایده‌های خوب و ساخت ویدئوهای باکیفیت، به ثروت و شهرت چشمگیری رسیده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید در این حوزه موفق شوید، ابتدا باید ابزار لازم را فراهم کنید. این ابزار چیزی نیست جز یک گوشی مناسب برای تولید محتوا! در این مقاله از بالاکا ضمن تشریح مهم‌ترین معیارهای خرید گوشی مناسب برای بلاگری، به معرفی چند مدل مناسب می‌پردازیم. مدل‌هایی که با توجه به نیاز و بودجه هر خریدار می‌توانند بهترین گوشی برای تولید محتوا باشند.

راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا

4 معیار مهم در خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا

در انتخاب بهترین گوشی برای تولید محتوا باید به‌طور هم‌زمان 4 معیار اساسی را مدنظر قرار دهید. این معیارها عبارت‌اند از:

  • دوربین: بدون تردید هیچ معیاری در خرید گوشی مناسب تولید محتوا مهم‌تر از عملکرد دوربین نیست. دوربین باکیفیت، عصای دست یک بلاگر است که بدون آن، نمی‌توان محتوای تصویری جذاب تولید کرد.
  • قدرت پردازش: گوشی مناسب برای بلاگری علاوه بر توانایی ضبط تصاویر باکیفیت، باید از عهده پردازش آن‌ها نیز به‌خوبی برآید. اکثر ویدئوهای شسته‌رفته‌ای که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، خروجیِ عملیات مختلف ویرایشی هستند. عملیاتی که انجام برخی از آن‌ها، جز از طریق سخت‌افزار قدرتمند امکان‌پذیر نیست. تراشه اصلی به‌کاررفته در گوشی، نقش اصلی را در تعیین قدرت پردازشی آن ایفا می‌کند.
  • حافظه داخلی کافی: ضبط تصاویر باکیفیت و همین‌طور نصب برنامه‌های جانبی مختلف برای ادیت ویدئوها به فضای زیادی نیاز دارد. در خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا مدلی را انتخاب کنید که حافظه داخلی‌اش کمتر از 128 گیگابایت نباشد.
  • رم: میزان حافظه رم در خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا به اندازه سه معیار قبل مهم نیست؛ اما این نکته نباید از توجه به این فاکتور غافلتان کند. مطمئناً نمی‌خواهید در اجرای برنامه‌های سنگین یا هنگام باز کردن هم‌زمان برنامه‌ها با هنگ و تأخیر روبرو شوید! پس بهتر است مدلی را انتخاب کنید که حافظه رم آن حداقل 6 گیگابایت باشد.
راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا
راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا

توجه داشته باشید که خصوصیاتی مثل 6 گیگابایت رم یا 128 گیگابایت حافظه داخلی، وحی مُنزَل نیستند! بلکه تنها یک شاخص کلیِ حداقلی در خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا به شمار می‌روند. در وهله اول باید با توجه به نیازهای کاربری‌تان تصمیم بگیرید. مثلاً برای برخی افراد تولید محتوای ویدئویی با بالاترین کیفیت ممکن یک اولویت است؛ در این صورت یک گوشی با 128 گیگابایت حافظه داخلی نه‌تنها گزینه مناسبی نیست، بلکه خیلی زود شما را از انتخابتان پشیمان می‌کند!

بهترین گوشی‌ها برای تولید محتوا

معیارهای معرفی‌شده‌ی بالا به شما در خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا یاری می‌رسانند. حالا خودتان هم می‌توانید از طریق بررسی مشخصات مدل‌های مختلف، ببینید آیا به‌عنوان یک گوشی مناسب برای تولید محتوا، انتخاب خوبی هستند یا نه؟ بااین‌حال ما نیز با معرفی چند گوشی مناسب برای بلاگری سعی می‌کنیم به شما عزیزان در اخذ بهترین تصمیم کمک کنیم.

1. گوشی Galaxy A52s 5G سامسونگ

آیا یکی از معیارهای اصلی شما در خرید گوشی، مقاومت یا اصطلاحاً جان‌سختی آن است؟ در این صورت باید انتخاب مدلی را مدنظر قرار دهید که دارای گواهینامه‌های ایمنی باشد. عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A از این نظر مشترکاً به دو مدل A52s و A72 اختصاص می‌یابد. مدل A52s را قبلاً در مقاله بهترین گوشی‌های سامسونگ تا 10 میلیون تومان به‌طور مفصل بررسی کردیم. گوشی A52s سامسونگ درست مثل مدل A72 از گواهینامه IP67 برخوردار است. بنابراین علاوه بر ایمنی در مقابل گردوغبار می‌تواند به مدت 30 دقیقه از عمق 1 متری آب جان سالم به درببرد. به عبارت دیگر با خرید گوشی A52s سامسونگ مدلی را انتخاب کرده‌اید که به قول معروف، توپ هم تکانش نمی‌دهد!

راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا
راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا

2. گوشی آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو بی‌تردید یکی از بهترین گزینه‌های خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا است. این گوشی مثل سایر مدل‌های سری آیفون 13 به یک نمایشگر Super Retina با فناوری ProMotion برای پشتیبانی از نرخ نوسازی بالا مجهز شده است. تراشه A15 Bionic این گوشی به معنای واقعی کلمه یک هیولاست! هیولایی که انجام سنگین‌ترین عملیات پردازشی روی عکس و ویدئو برایش به‌سادگی بلعیدن یک تکه کیک است! دوربین‌های چهارگانه 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو در ثبت تصاویر و ضبط ویدئوها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. قابلیت زوم اپتیکال 6 برابری، امکان تمرکز عالی روی سوژه‌های دور را مقدور می‌کند. دوربین جلوی این گوشی نیز با پشتیبانی از حالت شب، به تصاویر سلفی در نور کم، جذابیتی دوچندان می‌بخشد.

راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا
راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا

توجه: به جای آیفون 13 پرو مدل گران‌ترِ آیفون 13 پرومکس نیز می‌تواند کاندیدای بهترین گوشی برای تولید محتوا باشد. اگر هم به دنبال مدل ارزان‌تری هستید، دو عضو دیگر این سری یعنی آیفون 13 معمولی و آیفون 13 مینی قطعاً قادر به برآورده کردن انتظاراتتان هستند.

3. گوشی Galaxy S21 Ultra سامسونگ

دوربین Galaxy S21 Ultra در کنار قدرت تراشه اسنپدراگون 888، پکیجی استثنایی را برای تولید محتوا به شما ارائه می‌دهد. یکی از مزایای خاص این گوشی، پشتیبانی از فیلم‌برداری با کیفیت 8K است. قابلیتی که برای بلاگرهایی که خواهان بالاترین کیفیت ممکن در ویدئوهایشان هستند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. داشتن قلم S Pen امکان کار با برنامه‌های ویرایشی مختلف را در هر شرایطی برای کاربر آسان می‌کند. امکان فیلم‌برداری اکشن به‌واسطه آپشن Super Steady، حالت شب و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. آیا در انتخاب گوشی مناسب برای تولید محتوا، داشتن یک دوربین همه کار برایتان اولویت دارد؟ اگر این‌طور است در انتخاب Galaxy S21 Ultra تردید نکنید!

راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا
راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا

4. گوشی Mi 11X Pro 5G شیائومی

اگر به دنبال مدل ارزان‌تری جهت خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا هستید، Mi 11X Pro 5G انتخابی ایده‌آل است. دوربین سه‌گانه 108 مگاپیکسلی این گوشی خاطرتان را از ثبت عکس‌ها و ضبط تصاویر باکیفیت آسوده می‌کند. این گوشی نه‌فقط از حیث کیفیت بلکه از نظر امکانات عکاسی و فیلم‌برداری نیز یکی از بهترین گوشی‌های بازار است. فریز کردن حرکات برای اِعمال افکت‌ها، شاتر اسلو، پشتیبانی از فیلم‌برداری تایم لپس در حالت شب و حالت جهان موازی (عکاسی و فیلمبرداری وارونه) تنها چند نمونه از قابلیت‌های این گوشی برای تولید محتوای تصویری هستند. امکان زوم صدا خصوصیت دیگری است که نام این مدل را در فهرست بهترین گوشی برای تولید محتوا برجسته می‌کند. استفاده از تراشه اسنپدراگون 888 در گوشی Mi 11X Pro 5G شیائومی، قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده؛ این قدرت پردازشی عالی با 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. درنتیجه با خرید این گوشی از حیث اجرای برنامه‌های سنگینِ ادیت عکس و ویدئو هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت.

راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا
راهنمای خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا

5. Galaxy S22 Ultra

Galaxy S22 Ultra لقب گران‌ترین گوشی سامسونگ سری S را یدک می‌کشد که به یک صفحه‌نمایش بزرگ 6.8 اینچی مجهز شده است. ماژول دوربین این گوشی دارای 4 لنز است و بهترین عملکرد ممکن را در عکاسی بین مدل‌های دیگر سامسونگ دارد. این گوشی برخلاف مدل قبلی خود و مانند گوشی‌های سری نوت، همراه با قلم S Pen (بدون نیاز به هزینه اضافی) روانه بازار شده است. صفحه‌نمایش گوشی Galaxy S22 ultra به شکل قابل‌توجهی از صفحه‌نمایش مدل‌هایی مثل Galaxy S22 plus و Galaxy S22 بزرگ‌تر است. بااین‌حال، عملکرد دوربین احتمالاً مهم‌ترین دلیل برای ترجیح این مدل به سایر مدل‌های گوشی سامسونگ سری S محسوب می‌شود. شکی نیست که هر سه مدل خانواده S22 عملکرد خیره‌کننده‌ای در ثبت تصاویر دارند؛ بااین‌حال آنچه Galaxy S22 ultra را متمایز می‌سازد، برخورداری از 2 لنز تله فوتو است. به‌واسطه این ویژگی مدل S22 ultra نزدیک‌ترین قابلیت زوم را نسبت به تمامی مدل‌های دیگر سامسونگ دارد.

دوربین اصلی این گوشی سری S سامسونگ مانند مدل قبل (S21 ultra) دارای رزولوشن 108 مگاپیکسلی بوده که با یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو لنز زوم 10 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. نتیجه این ترکیب؟ ثبت تصاویری بی‌نظیر که به‌واسطه زنده بودن، نمایش جزئیات و شفافیت، متحیرتان می‌کند!

جمع‌بندی

این چند مدل در خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا تنها گزینه‌های روی میز نیستند. بنابراین در کنار در نظر گرفتن آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم به گوشی‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

  • iPhone 12 (همه مدل‌ها)
  • Samsung Galaxy S20
  • Samsung Galaxy Z Flip3 5G
  • OnePlus 9 Pro

راستی شما کدام مدل را در خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا پیشنهاد می‌دهید؟

نظر خود را بنویسید

دیدگاه