تمام انتظارات از کنفرانس WWDC 2022 اپل | هرآنچه از کنفرانس جدید اپل میخواهیم

تمام انتظارات از کنفرانس WWDC 2022 اپل | هرآنچه از کنفرانس جدید اپل میخواهیم

تغییرات مورد انتظار در کنفرانس WWDC 2022 اپل

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان جهانی اپل (WWDC) نزدیک است - از امروز (دوشنبه) آغاز می شود و تا دهم ادامه خواهد داشت. حضور مردم در کنفرانس WWDC 2022 محدود خواهد بود و اکثر کسانی که شرکت می کنند این رویداد را به صورت آنلاین تجربه خواهند کرد. در کنفرانس جدید اپل چه چیزی برای ما در نظر گرفته شده است؟ این رویداد بیشتر در مورد نرم افزار و مناسب برای توسعه دهندگان است. چیزی که کاربران عادی باید منتظر آن باشد، نسخه های جدید سیستم عامل های مختلف اپل است که تلفن ها، تبلت ها، ساعت ها، رایانه ها، پخش کننده های رسانه و شاید دستگاه های دیگر اپل را تامین می کند.

سیستم عامل iOS 16 | مورد انتظار ترین در  کنفرانس امسال اپل

نسخه جدید iOS زمینه را برای آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر فراهم می ‌کند که شایعه شده است که دارای قابلیت نمایشگر همیشه روشن هستند. چالش اصلی در این مورد پایین نگه داشتن مصرف انرژی است و اپل همیشه در این امر بسیار خوب عمل کرده است. حالا باید ببینیم که آیا آیفون 13 و قدیمی تر ها از قابلیت AOD پشتیبانی خواهند کرد؟ یکی از تغییرات مرتبط با صفحه نمایش که باید به آن توجه داشت، یک API است که امکان کنترل دقیق بر نحوه نمایش نوار وضعیت را فراهم می کند. یک سیستم پویا تر می تواند نشان دهنده حرکت از ناچ به طرح های دیگر باشد. بنابراین، کاربران فعلی چه انتظاری می توانند داشته باشند؟ مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ گزارش می دهد که اپل سیستم اعلان را اصلاح خواهد کرد. علاوه بر این، ویژگی ‌های ردیابی سلامت بهبود می ‌یابد، اما جزئیات همچنان مبهم است.

کنفرانس WWDC 2022 اپل
کنفرانس WWDC 2022 اپل

گورمن همچنین پیش ‌بینی می‌ کند که برنامه ‌های اول شخص اپل با iOS 16 بازنگری خواهند شد. گزارش ‌ها به ‌ویژه پیام ‌ها «عملکردی شبیه شبکه ‌های اجتماعی» متمرکز بر پیام‌ های صوتی را دریافت خواهند کرد. انتظار می ‌رود اپلیکیشن Health ویژگی‌ های مدیریت دارو و بهبود خواب و ردیابی سلامت زنان را به دست آورد. صفحه لاک اسکرین برای دریافت عملکردهای جدید نیز تنظیم شده است - "تصاویر پس زمینه ای که دارای قابلیت ویجت مانند هستند". iOS قبلاً دارای ویجت ‌هایی در صفحه اصلی و نمای امروزی بود، ویجت‌ های صفحه قفل ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشند. اپل همچنین در حال کار بر روی یک بازسازی اساسی برای رابط چند وظیفه ای است، اما تغییرات در آیپد های آن بسیار گسترده تر خواهد بود.

iPadOS 16

ظاهراً نسخه جدید سیستم عامل قصد دارد آیپد ها را به لپ‌تاپ ‌ها نزدیک ‌تر کند. تحلیلگران انتظار دارند تغییرات در رابط چند وظیفه ای علاوه بر سیستم تقسیم صفحه نمایش فعلی، شامل پنجره هایی با قابلیت تغییر سایز آزاد نیز باشد. حتی قسمت app switcher نیز دستخوش تغییرات خواهد شد.

watchOS 9

طبق گزارش ها، نرم افزار جدید یک حالت صرفه جویی انرژی جدید را معرفی می کند. این حالت به اندازه حالت Power Reserve محدود نخواهد بود، زیرا همچنان به شما امکان می دهد از برخی برنامه ها و ویژگی ها استفاده کنید و در عین حال عمر باتری را افزایش دهید. چه مدت؟ امروز خواهیم فهمید. رابط کاربری نیز ممکن است دوباره تغییر کند و ویژگی های سلامتی جدیدی در خود ببیند. شایعات حاکی از آن است که نسخه جدید تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی و همچنین انواع و معیارهای تمرینی جدید را به دست خواهد آورد.

کنفرانس WWDC 2022 اپل
کنفرانس WWDC 2022 اپل

macOS 13 و مک های جدید

macOS 13، که احتمالاً «Mammoth» نیز نامیده می‌شود، ممکن است شاهد تغییرات اساسی در برنامه ‌های اول شخص، مشابه همتایان خود در iOS باشد. و در حالی که کنفرانس WWDC بیشتر یک رویداد نرم ‌افزاری است، برخی از افشاگران نشان می ‌دهند که اپل می‌ تواند اولین مک مینی M2 را رونمایی کند. ظاهراً این شرکت با یک مک بوک ایر جدید شروع به کار خواهد کرد، یک مک مینی جدید نیز دور از ذهن نیست.

tvOS 16

ممکن است بهبود هایی در کنترل خانه هوشمند وجود داشته باشد، اما اپل هرگونه تغییری را روز موعود مخفی نگه داشته است.

AR/VR

افشای کامل هدست واقعیت مجازی شایعه شده اپل کاملا بعید است، اما این شرکت می‌ تواند کار خود را روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کند، کاری که تاکنون پشت پرده انجام شده است. یکی از اجزای اصلی آن نرم افزاری خواهد بود که هدست های آینده را به نام ROS تامین می کند.

کنفرانس WWDC 2022 اپل
کنفرانس WWDC 2022 اپل

سرویس پرداخت آنلاین جدید

سرویس «اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید» برای Apple Pay حداقل از سال گذشته شایعه شده است. این به کاربران امکان می دهد کالایی را خریداری کرده و آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند. این سرویس دارای دو گزینه توصیف شد - چهار پرداخت بدون بهره هر دو هفته و پرداخت ماهانه با بهره. با این حال، اخیراً چیز زیادی در مورد آن نشنیده ‌ایم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

عالی بود
۱۴۰۱/۳/۱۶