دوربین سلفی آیفون 14 متحول میشود

دوربین سلفی آیفون 14 متحول میشود

اطلاعات دوربین سلفی آیفون 14

در اوایل سال جاری، گزارش ‌های متعدد حاکی از آن بود که اپل در حال کار بر روی ارتقای عمده دوربین سلفی آیفون 14 است. اکنون مینگ چی کو، این شایعات را با جزئیات جدیدی در مورد تامین کنندگانی که اپل برای اجزای دوربین سلفی انتخاب کرده است، تایید کرده است، که بزرگترین ارتقای خود را در سال های اخیر با آیفون 14 دریافت خواهد کرد. همانطور که این تحلیلگر در یک وبلاگ و همچنین در توییتر به اشتراک گذاشته است، اپل اکنون تامین کنندگان خود را برای دوربین جلوی جدید آیفون 14 تعیین کرده است.

برخی از آنها در حال حاضر شرکای اپل هستند، مانند سونی - که به ارائه سنسور های دوربین برای آیفون جدید ادامه خواهد داد. لنزها توسط Genius و Largan ارائه خواهند شد، در حالی که ماژول فوکوس جدید از Alps و Luxshare ارائه می شود. با این حال، وقتی نوبت به ماژول دوربین جلو می رسد، اپل برای اولین بار شرکت کره جنوبی ال جی اینوتک را به عنوان شرکای خود خواهد داشت. همکاری اپل و ال‌ جی قبلاً در ماه گذشته گزارش شده بود، پس از آن که شرکت کوپرتینویی به دلیل مشکلات کیفی، قطعات را از سازندگان دوربین چینی رد کرد.

 

بر اساس گزارش ها جدید، دوربین سلفی آیفون 14 بزرگترین ارتقاء دوربین گوشی هوشمند جلویی اپل در سال های اخیر خواهد بود. این تحلیلگر پیش بینی می کند که دوربین جدید دارای فوکوس خودکار خواهد بود که در مقایسه با دوربین فعلی فوکوس ثابت کیفیت بسیار بهتری برای گرفتن عکس و فیلم خواهد داشت. سایر ارتقاء ها شامل یک لنز شش قسمتی در مقابل لنز پنج قسمتی موجود است. همچنین انتظار می‌رود دوربین جلوی آیفون ۱۴ دارای دیافراگم بزرگ‌تر f/1.9 باشد. برای مقایسه، دوربین جلوی آیفون از زمان آیفون 11، زمانی که اپل یک لنز جدید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 معرفی کرد، تقریباً ثابت باقی مانده است.

انتظار می‌رود دوربین آیفون 14 پرو به‌روزرسانی ‌های بیشتری دریافت کند. در حالی که بهبود های دوربین سلفی باید برای کل سری آیفون 14 در دسترس باشد، برخی از ارتقاء ها به مدل های گران قیمت آیفون 14 پرو محدود می شود. گزارش ‌های قبلی نشان داده بود که مدل ‌های پرو امسال دارای یک دوربین عریض جدید با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌ برداری با وضوح ۸K خواهند بود. متأسفانه، شایعه شده است که مدل ‌های ابتدایی آیفون 14 همان مجموعه دوربین ‌های عقب را با لنزهای عریض و فوق عریض هر کدام 12 مگاپیکسل حفظ می‌ کنند. البته این بدان معنا نیست که سایر جنبه های این لنزها ارتقا نمی یابند. آیفون 14 در چهار نسخه مختلف با دو مدل معمولی و دو مدل پرو عرضه خواهد شد. انتظار می رود ساخت آیفون مینی متوقف شود و جای خود را برای آیفون مکس جدید بدهد، در حالی که مدل‌ های پرو همان اندازه نسل فعلی را حفظ خواهند کرد، اما این بار با طراحی نمایشگر جدیدی که ناچ را حذف میکند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه