خرید جدید اسپاتیفای؛ اسپاتیفای Sonantic را می‌خرد

خرید جدید اسپاتیفای؛ اسپاتیفای Sonantic را می‌خرد

خرید استارتاپ تبدیل متن به گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی توسط اسپاتیفای

غول استریم، Spotify که بیشتر به خاطر خدمات پخش موسیقی و پادکست خود که مشتریان را هدف قرار می دهد، مشهور است، در حال خرید یک شرکت هوش مصنوعی صوتی برای گسترش دامنه فناوری صوتی خود است - نه تنها در را برای ایجاد قابلیت های بیشتر در خود Spotify، بلکه سایر مشاغل باز می کند. امروز، این شرکت اعلام کرد که در حال خرید شرکت Sonantic است، یک استارت آپ مستقر در لندن است که یک موتور هوش مصنوعی برای ایجاد صدای بسیار واقعی و در عین حال شبیه سازی شده انسانی از متن میسازد.

شاید نام Sonantic را ندانید، اما آن را دیده باشید. این شرکت برای ساخت سرویس‌ های صوتی واقع ‌گرایانه مبتنی بر هوش مصنوعی برای محیط‌ های بازی و سرگرمی تأسیس شد و فناوری آن به زنده کردن صدای وال کیلمر در «Top Gun: Maverick» کمک کرد. در زندگی واقعی، این بازیگر به دلیل سرطان گلو قادر به صحبت کردن نیست. بنابراین برای دنباله ای که او نقش خود را به عنوان یک فویل (و اکنون دوست) برای تام کروز تکرار کرد، وضعیت او و صدای شبیه سازی شده ای که سونانتیک ایجاد کرد، هر دو در طرح فیلم نوشته شده بودند.

خرید جدید اسپاتیفای
خرید جدید اسپاتیفای
 

این شرکت ها شرایط مالی معامله را فاش نمی کنند. Sonantic کمتر از 3 میلیون دلار سرمایه از گروهی از سرمایه گذاران شامل EQT Ventures، Entrepreneur First (EF)، AME Cloud Ventures، Bart Swanson از Horizons Ventures، Twitch's Kevin Lin، Jeremy Jap، Charles Jolley و غیره جذب کرده بود. همچنین مشخص نیست که زمان خرید چه بود و آیا این استارتاپ به دنبال جمع ‌آوری سرمایه بیشتر بود یا موفقیت در معرض دید بالای فیلم یا چیز دیگری. یکی از سخنگویان در پاسخ به این سوال گفت: «ما مدتی است که از فناوری Sonantic آگاه بودیم. واقعاً در مورد پتانسیل آوردن فناوری صوتی هوش مصنوعی Sonantic به اپلیکیشنSpotify و ایجاد تجربیات جدید برای کاربران خود هیجان زده هستیم. این ادغام ما را قادر می سازد تا کاربران را به روشی جدید و حتی شخصی تر درگیر کنیم.

اسپاتیفای در یک وبلاگ اشاره می کند که "چند فرصت بالقوه برای قابلیت های متن به گفتار در سرتاسر پلت فرم ما" را می بیند، و از نظر ظاهری، فوری ترین برنامه ها برای استفاده از این فناوری در واقع در خود Spotify خواهد بود، به خصوص با گسترش آن. دسترسی بیشتر به محیط های جدید که در آن مصرف کنندگان نمی توانند خود را در تعاملات روی صفحه نمایش غرق کنند - مانند وسایل نقلیه، از طریق خدماتی مانند Car Thing که اوایل امسال راه اندازی می شود.

خرید جدید اسپاتیفای
خرید جدید اسپاتیفای
 

یکی از مثال‌هایی که اسپاتیفای در مورد نحوه استفاده از این فناوری ارائه می‌کند، استفاده از صداهای هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌ ها و توضیحات مبتنی بر صوتی بیشتر برای کاربرانی است که به صفحه ‌نمایش خود نگاه نمی ‌کنند - به عنوان مثال، برای کسانی که در حال رانندگی هستند یا در حین انجام فعالیت‌ های دیگر گوش می ‌کنند و نمی تواند به یک صفحه نمایش نگاه کند. هوش مصنوعی که برای شبیه‌ سازی صداها ساخته می‌ شود، یک فناوری بسیار جالب برای شرکتی مانند Spotify است که به طور بالقوه می‌تواند برنامه‌های کاربردی زیادی داشته باشد.

زینا قریشی و جان فلین، بنیانگذاران Sonantic در بیانیه ای مشترک می گویند: "ما مشتاقانه منتظر پیوستن به اسپاتیفای و ادامه ایجاد تجربه های صوتی هیجان انگیز هستیم." ما به قدرت صدا و توانایی آن برای ایجاد ارتباط عمیق تر با شنوندگان در سراسر جهان اعتقاد داریم و می دانیم که می توانیم در بزرگترین پلتفرم صوتی جهان بهتر از همیشه باشیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه