عرضه اشتراک پولی تلگرام | تغییرات نسخه پریمیوم تلگرام

عرضه اشتراک پولی تلگرام | تغییرات نسخه پریمیوم تلگرام

سرانجام اشتراک پریمیوم تلگرام رسما عرضه شد

تلگرام بیش از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و با توجه به اینکه این پلتفرم پیام ‌رسان برای کسب درآمد بخشی از پایگاه بزرگ کاربران خود تلاش می‌کند، سطح پریمیوم را با ویژگی ‌های اضافی ارائه میکند. این شرکت میزان هزینه برای نسخه  پریمیوم که اشتراک ماهانه میباشد را 4.99 دلار در نظر گرفته است. اشتراک پولی طیف وسیعی از ویژگی های اضافی و بهبود یافته را به این پیام رسان اضافه می کند که در ژانویه 2021 از مرز 500 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرد. به عنوان مثال، تلگرام گفت. مشترکین پریمیوم می توانند تا 1000 کانال را دنبال کنند، اگرچه کاربران بخش رایگان میتوانند تا 500 کانال را داشته باشند و حداکثر 20 پوشه با 200 چت در هر کدام ایجاد کنند. کاربران پریمیوم تلگرام همچنین می‌ توانند تا چهار حساب در اپلیکیشن اضافه کنند و تا ۱۰ چت را پین کنند.

این حرکت تلاش شرکت مستقر در دبی است تا توسعه خود را "در درجه اول توسط کاربرانش هدایت کند، نه تبلیغ کنندگان". همچنین این اولین باری است که یک برنامه پیام ‌رسان با صدها میلیون کاربر، یک سطح پریمیوم را راه‌ اندازی می ‌کند. سیگنال، واتساپ، فیس ‌بوک مسنجر، پیام‌ های اپل و پیام ‌های گوگل، برخی از رقبای برتر تلگرام، اشتراک پریمیومی را ارائه نمیدهند. پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر اجرایی تلگرام، در اوایل ماه جاری گفت که اقدام برای راه ‌اندازی یک نسخه پریمیوم برای پاسخ به تقاضای کاربران برای فضای ذخیره ‌سازی/پهنای باند اضافی انجام شده است. او گفت: «بعد از اینکه کمی فکر کردیم، متوجه شدیم که تنها راه برای اینکه بتوانیم به طرفداران سخت ‌گیرمان اجازه دهیم بیشتر و در عین حال رایگان نگه ‌داشتن ویژگی ‌های موجود ما بیشتر شوند، این است که این محدودیت ‌های افزایش ‌یافته را به یک اشتراک پولی تبدیل کنیم.

در مارس 2021، تلگرام بیش از 1 میلیارد دلار از تعدادی سرمایه گذار از جمله Mubadala و Catalyst Partners با فروش اوراق قرضه قابل تبدیل 5 ساله قبل از عرضه اولیه سهام جمع آوری کرد. این شرکت روز یکشنبه در یک پست وبلاگی گفت: «امروز یک روز مهم در تاریخ تلگرام است که نه تنها نقطه عطف جدیدی است، بلکه شروعی برای درآمدزایی پایدار تلگرام است».

دوروف متعهد شده است که تعدادی از ویژگی ‌های اصلی برنامه را برای کاربران رایگان نگه دارد و همچنین به ساخت ویژگی ‌های جدید برای مخاطبان بدون پرداخت ادامه دهد. روز یکشنبه، این شرکت اعلام کرد که در حال ارائه یک ویژگی به نام درخواست های پیوستن است تا همه کاربران را قادر سازد بدون نیاز به پیوند دعوت به یک گروه عمومی بپیوندند. یکی دیگر از ویژگی ‌های جدید با هدف کاربران رایگان این امکان را برای گروه‌ ها و کانال ‌های تایید شده فراهم می ‌کند تا نشان خود را در بالای چت نشان دهند. به ‌روزرسانی جدید همچنین از رندر کردن انیمیشن‌ ها با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه برای آی‌پدها و آیفون‌ های جدید پشتیبانی میکند. تلگرام گفت: «این به‌روزرسانی شامل بیش از 100 اصلاح و بهینه ‌سازی برای برنامه‌ های موبایل و دسکتاپ می‌ شود - حذف باگ ‌ها، بهبود سرعت و گسترش ویژگی ‌های جزئی».

در اینجا تمام تغییرات تلگرام پریمیوم آمده است

  • بدون تبلیغات

در برخی کشورها، تلگرام پیام های تبلیغاتی را در کانال های بزرگ و عمومی نشان می دهد. این تبلیغات به پشتیبانی از هزینه های عملیاتی تلگرام کمک می کند، اما دیگر برای مشترکین تلگرام پریمیوم نمایش داده نمیشود.

  • 4 گیگابایت آپلود فایل

با Telegram Premium، مشترکین اکنون می توانند تا 4 گیگابایت فایل ارسال کنند – فضای کافی برای 4 ساعت ویدیوی 1080p یا 18 روز صدای با کیفیت بالا. کاربران سطح رایگان تلگرام نیز می توانند فایل های 4 گیگابایتی ارسال شده توسط کاربران تلگرام پریمیوم را دانلود کنند.

  • دانلود سریعتر

مشترکین تلگرام پریمیوم می توانند فایل ها را با سریع ترین سرعت ممکن دانلود کنند. میتوانید به همه چیز در فضای ذخیره ‌سازی ابری نامحدود خود با همان سرعتی که شبکه‌ تان می‌ تواند به آن ادامه دهد، دسترسی داشته باشید.

  • کاهش محدودیت ها

با Premium، می‌ توانید تا ۱۰۰۰ کانال را دنبال کنید، حداکثر ۲۰ پوشه چت با حداکثر ۲۰۰ چت ایجاد کنید، و حساب چهارم را به هر برنامه تلگرام اضافه کنید، ۱۰ چت را در لیست اصلی پین کنید و تا ۱۰ استیکر مورد علاقه خود را ذخیره کنید. همچنین می توانید یک بیوگرافی طولانی تر بنویسید و یک لینک در آن قرار دهید.

  • تبدیل صدا به متن

پیام‌ های صوتی را می‌ توان برای مواقعی که نمی‌ خواهید گوش دهید، اما می ‌خواهید ببینید چه می‌ گوید، به متن تبدیل کنید. می ‌توانید رونویسی ‌ها را برای کمک به بهبود آنها رتبه ‌بندی کنید.

  • برچسب ها و واکنش های منحصر به فرد

اکنون ده ‌ها استیکر دارای انیمیشن ‌های تمام‌ صفحه چشم ‌گیر هستند که کاربران اشتراک Premium میتوانند آن‌ ها را در هر چت ارسال کنند تا احساسات اضافی و جلوه ‌های گویا را اضافه کنند که برای همه کاربران قابل مشاهده است. این مجموعه استیکر ممتاز به صورت ماهانه توسط هنرمندان تلگرام آپدیت می شود.

  • مدیریت چت

اشتراک تلگرام پریمیوم شامل ابزارهای جدیدی برای سازماندهی لیست چت شما می شود - مانند تغییر پوشه چت پیش فرض خود به طوری که برنامه همیشه در یک پوشه سفارشی یا مثلاً خوانده نشده به جای همه چت ها باز شود. علاوه بر این، مشترکین میتوانند تنظیماتی را در حریم خصوصی و امنیت فعال کنند تا به‌ طور خودکار چت ‌های جدید را بایگانی و بی ‌صدا کند و به سازمان‌ دهی کنند.

  • عکس پروفایل متحرک

ویدیو های پروفایل کاربران ممتاز برای همه در سراسر برنامه متحرک خواهد شد - از جمله در چت ها و لیست چت. اجازه دهید همه ظاهر جدید شما را ببینند، یا خلاقیت خود را با یک انیمیشن حلقه ‌ای منحصر بفرد افزایش دهید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه