رونمایی از اپلیکیشن Expert Raw برای تنظیم دستی دوربین‌های تله‌ فوتو سامسونگ

رونمایی از اپلیکیشن Expert Raw برای تنظیم دستی دوربین‌های تله‌ فوتو سامسونگ

سامسونگ با رونمایی از اپلیکیشن Expert Raw، تنظیم دوربین‌های گلکسی S21 اولترا را امکان پذیر کرد

دوربین‌های گوشی موبایل گلکسی S21 اولترا به عنوان یکی از بهترین‌ها در بین گوشی‌های 2021 شناخته می‌شوند که از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند. با این حال اپلیکیشن پیش فرض دوربین این دستگاه تنها از دوربین اصلی و اولترا واید در حالت پرو پشتیبانی می‌کند و چنین قابلیتی برای دوربین‌های تله‎‌ فوتو وجود ندارد. امروز سامسونگ با رونمایی از اپلیکیشن Expert Raw استفاده از این قابلیت را ممکن کرده است. سامسونگ اپلیکیشن Expert Raw در بازار کره جنوبی در گلکسی استور منتشر کرد تا تنظیم دستی دوربین‌های تله‌ فوتو گلکسی S21 اولترا را امکان پذیر کند. هدف اصلی سامسونگ از رونمایی از این اپلیکیشن، امکان استفاده از دوربین اصلی، اولترا، تله‌ فوتو با زوم 3 برابر و تله ‌فوتو با زوم 10 برابر در حالت پرو را برای این گوشی قدرتمند است.

با استفاده از این اپلکیشن کاربران گوشی موبایل گلکسی S21 می‌توانند میزان نوردهی، فوکوس، ISO، شاتر اسپید و وایت بالانس را در هنگام عکاسی و فیلمبرداری تنظیم کنند. علاوه بر این ویژگی‌ها، کنتراست، هایلایت‌ها، سایه‌ها، اشباع و ته ‌رنگ را هم می‌توانند مشابه حالت پرو در اپ دوربین پیش ‌فرض گلکسی S21 اولترا، در Expert Raw تنظیم کنند. هم‌چنین می‌توانند به هیستوگرام برای بررسی نوردهی بخش‌های مختلف از فریم هم دسترسی پیدا کنند. اپلیکیشن دوربین Expert RAW از HDR نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویر را در فرمت JPEG بی‌‌اتلاف و 16 بیتی DNG RAW ذخیره کند. کاربران گوشی موبایل گلکسی S21 می‌توانند فایل‌های DNG RAW را به صورت مستقیم در اپ لایت ‌روم ادوبی باز کنند. برای چنین کاری یک دکمه مجزا قرار گرفته تا با ورود به این اپلیکیشن، قادر به ویرایش تصاویر باشند.

اپلیکیشن Expert Raw سامسونگ می‌تواند تصاویر را با نویز پایین‌تر، شفافیت بالاتر، جزئیات بیشتر و هم‌چنین دینامیک رنج وسیع‌تر ثبت کند. طبق گفته مقامات برند سامسونگ، در آینده کاربران گلکسی S21 پلاس و گلکسی تب S5e هم به Expert Raw دسترسی پیدا خواهند کرد اما در حال حاضر این اپلیکیشن کاربردی تنها روی گلکسی S21 اولترا با اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.0 قابل دسترس است. هم‌چنین طبق اعلام رسمی سامسونگ اپلیکیشن Expert Raw هم اکنون در حالت بتا قرار دارد و در آینده نسخه پایدار آن منتشر خواهد شد. این خبر می‌تواند امیدوار کننده باشد که در آینده کاربران سامسونگ در کشورهای دیگر و هم‌چنین صاحبان دیگر محصولات بالارده سامسونگ قادر به استفاده از اپلیکیشن Expert Raw خواهند بود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه